رئیس کانون کارگران ساختمانی استان قم با بیان این‌که با اقتصاد دولتی به نتیجه نمی‌رسیم گفت: دولت باید بسترهای ورود تشکل‌های صنفی و صنعتی به حوزه کلان اقتصاد را فراهم کند.
کد خبر: ۳۷۷۳۵۱
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۱۳ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، اکبر شوکت با بیان این‌که جامعه کارگری نقش کم نظیری در ایجاد و رشد انقلاب اسلامی داشته است، اظهار کرد: نقش کارگران چه در شهرها و چه در روستاهای دورافتاده در نهضت‌های مردمی از عصر مشروطه تا بهمن 57 کاملا مشخص و محفوظ است. 

وی با اعلام این‌که باید قدر جامعه کارگری را دانست، افزود: کارگران تلاش بسیاری را برای به ثمرنشستن خون شهدا و تعالی انقلاب اسلامی کشیده‌اند.

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی استان قم با تأکید بر این‌که دولتی بودن اقتصاد کمر کارفرما را شکسته است، اضافه کرد: چرا دولت باید در برنامه‌های اقتصادی به نظر کارگر و کارفرما بی‌توجهی کند. 

شوکت از نبود جامعه کارفرمایی و کارگری در مراکز مهم اقتصادی انتقاد کرد و افزود: اصلاح قوانین اقتصادی باید به سمت حمایت از خواسته‌ها و نظرات گروه کارگری برود.

رئیس کانون کارگران ساختمانی کشور ورود بی‌رویه کالاهای موجود و مشابه ایرانی را ظلم بزرگی خواند و گفت: عده‌ای سودجو برای تأمین منافع خود با این کار به کارگران ضرر می‌رسانند.

وی با تأکید بر این‌که اگر کارفرما تحت فشار باشد حق کارگر ضایع می‌شود، افزود: سهم یارانه تولید به جیب بازار تولید و صنعت نرفته است. 

شوکت با تأکید براینکه جامعه کارگری برای دولت بار و هزینه‌بر نیست، اضافه کرد: بیش از 330 انجمن کارگر ساختمانی داریم که یک میلیون نفر آن‌ها بیمه شده‌اند بدون این‌که برای دولت هزینه‌ای بتراشیم. 

وی با انتقاد از فعالیت بی‌رویه اتباع خارجی در استان قم گفت: اتباع خارجی سفره کارگر ایرانی را که در این کشور هزینه می‌کند و سهم مهمی در انقلاب دارد را تحت الشعاع قرار داده است. 

شوکت با اشاره به موفقیت‌های تجاری تشکل صنفی راهنمایان گردشگری کشور بیان کرد: رونق، رشد و توسعه اقتصادی کشور فقط با حمایت و بهادادن به بخش خصوصی محقق می‌شود. 

عضو هیأت امنای سازمان تأمین اجتماعی توجه به بحث ایمنی در ساختمان را بسیار مهم ارزیابی کرد و افزود: تلفات کارگران ساختمانی در سال به 1200 نفر و حداقل 2500 قطع عضو و بیش از 10 هزار بیماری شغلی منجر به فوت می‌رسد. 

وی خسارت ناشی از حوادث ساختمانی را حدود 20 هزار میلیارد تومان تخمین زد و اظهار کرد: شاید بتوان ادعا کرد حادثه پلاسکو بخش نه چندان بزرگی از خسارت‌های جانی و مالی حوزه ساختمانی باشد. 

شوکت با تأکید براینکه برای رشد و توسعه جامعه کارگری و فعالیت‌های مفید اقتصادی راهکار و برنامه داریم گفت: برخی فکر نکنند جامعه کارگری مدام در حال ناله کردن و درخواست است؛ ما برای حل مشکلات اقتصادی راهکارهای عملی داریم.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار