رئیس صندوق پژوهش و فناوری کریمه از پرداخت تسهیلات قرض الحسنه و با کارمزد پایین به مبلغ حداقل 9 میلیارد تومان در کمتر از 2 سال گذشته به واحدهای فناور خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۳۴۷
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۳:۴۶ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، سیدحسین اخوان علوی با بیان این‌که در حال حاضر 19 صندوق پژوهش و فناوری زیر نظر صندوق شکوفایی و نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری فعالیت می‌کنند، گفت: این صندوق با سهامداری 49 درصد بخش دولتی و 51 درصد بخش خصوصی از سال 93 فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی با اعلام این‌که این صندوق غیردولتی محسوب می‌شود، اظهار کرد: صندوق غیردولتی پژوهش و فناوری کریمه برای ایجاد زمینه‌های مشارکت و سرمایه‌گذاری بخش غیردولتی و حمایت کمی و کیفی از فعالیت‌های پژوهشی کاربردی- توسعه‌ای و فناوری و همچنین ارائه خدمات مالی ویژه و منحصر به فرد به کارآفرینان متخصص و نوآوران انجام وظیفه می‌کند.

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با بیان این‌که این صندوق یکی از جوان‌ترین صندوق‌های مالی و تسهیلاتی علم و فناوری است، افزود: در2 سال گذشته بیش از 30 مجوز ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناوری دریافت شده است.

وی درباره ارتباط صندوق کریمه با پارک علم و فناوری استان قم گفت: در واقع حامی اصلی صندوق‌های پژوهش و فناوری در هر استان پارک‌های علم و فناوری هستند.

نخبگان نباید بازیچه نظام بانکی باشند

اخوان علوی با اشاره به این‌که صندوق کریمه در میان صندوق‌های مشابه با قدمت بالاتر رتبه هفتم را دارد، گفت: این رتبه در 3 شاخص مهم میزان سهم در عاملیت مالی، کارگزاری ارزیابی و مبلغ و درصد در صندوق نوآوری و شکوفایی تعیین شده است.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری کریمه اهل بیت از دریافت مجوز ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان در سال جاری خبر داد و افزود: صندوق کریمه مسئولیت ارزیابی شرکت‌های دانش‌بنیان 13 استان را برعهده گرفته و زمینه دریافت تسهیلات آن‌ها را فراهم کرده است.

وی با اعلام این‌که صندوق کریمه بیش از 9 میلیارد تومان تسهیلات مالی در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان قرار داده است، اظهار کرد: این تسهیلات با تنوع کارمزد 4 درصد و سقف 13 درصد قابل پرداخت است. اخوان علوی با تأکید بر این که تسهیلات پژوهش و فناوری بروکراسی و پیچ و خم موجود در نظام بانکی را ندارد، بیان کرد: در شأن نظام اسلامی و فرهیختگان و فناوران نخبه کشور نیست که زیر چرخ و سایه وام‌های با بهره کلان نظام بانکی قرار گیرند.

پرداخت تسهیلات در کمتر از 5 ساعت!

رئیس پارک علم و فناوری استان قم با اعلام این‌که یکی از کارهای ارزشمند صندوق کریمه انجام مشاوره فقهی اقتصادی است، افزود: این صندوق توانسته تسهیلاتی را در کمتر از 5 ساعت به یکی از متقاضیان بدهد که به نظر می‌رسد در تاریخ نظام پرداخت تسهیلات کشور نظیر نداشته باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که با توجه به نوپایی و غیر تجاری بودن بیشتر شرکت‌های متقاضی نگران تأخیر یا ناتوانی در باز پرداخت نیست، اظهار کرد: با توجه به گروه کارشناسان خبره و توانمند درپرداخت وام اهلیت و توانمندی صاحبان ایده و فناوری بررسی می‌شود.

رئیس صندوق پژوهش و فناوری کریمه اهل بیت با بیان این‌که تسهیلات درچند مرحله و طبق پیشرفت کار پرداخت می‌شود گفت: با این‌که نظارت کارشناسی بر نوع هزینه کرد تسهیلات پرداختی داریم اما ریسک نوپایی و کم تجربگی تجاری شرکت‌های فناور را با جان و دل پذیرفته‌ایم.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار