در آئین تودیع و معارفه ارشاد قم مطرح شد
برنامه موسیقی بحث برانگیز در شهر قم یک برنامه سالم و براساس فتوای رهبر معظم انقلاب بود، پس از آن برنامه بحث برانگیز، عکس العمل من سکوت بود. جامعه ما نیاز به نشاط کنترل شده دارد و نباید کسی جلوی این نشاط را بگیرد.
کد خبر: ۳۷۷۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۲:۵۵ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، آئین تودیع حجت الاسلام عباس دانشی و معارفه سید موسی حسینی کاشانی مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در سالن شهید آوینی این اداره کل برگزار شد.

کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده را بگیرد/ ظرفیت‌های فرهنگی قم باید صادر شود/ پایان سکوت چندماهه دانشی

در این مراسم معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس شورای شهر قم، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم و برخی مدیران استانی حضور داشتند.

فقط سکوت کردم

در ابتدای این مراسم حجت‌الاسلام عباس دانشی با اشاره به جایگاه شهر قم اظهار کرد: این شهر، شهر اهل بیت(ع)، مرجعیت، حوزه‌های علمیه و انقلاب اسلامی است و باید شأن آن حفظ شود، نباید این مساله بهانه ای برای کم کاری در شهر قم باشد.

وی با بیان اینکه شهر قم پایتخت معنوی، علمی و فرهنگی کشور است و باید کارها در این شهر در شأن قم انجام شود ادامه داد: وقتی طلبه ای در شهر قم موسسه فرهنگی ایجاد می‌کند، شعاع فعالیت آن به مناطق مرزی کشور هم می‌رسد. برگزاری بزرگترین نمایشگاه کتاب استان پس از انقلاب اسلامی در دوره کوتاه مدیریت من اتفاق افتاد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: باید موسیقی در شهر قم هم یک موسیقی معنوی و ارزشمند باشد، جشنواره‌های متعدد شعر و ادب همچون جشنواره شعر تقریب مذاهب اسلامی در دوره مدیریت من در استان برگزار شد.

کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده را بگیرد/ ظرفیت‌های فرهنگی قم باید صادر شود/ پایان سکوت چندماهه دانشی

دانشی با اشاره به دوره مدیریت خود در استان قم اظهار کرد: در این دوره کارهای بزرگی اتفاق افتاد، در دوره مدیریتم با پیگیری‌هایی که داشتم تالار شهر قم افتتاح شد و تا آنجا که توانستم در این دوره برای افتتاح این تالار تلاش کردم.

وی ادامه داد: برنامه موسیقی بحث برانگیز در شهر قم یک برنامه سالم و براساس فتوای رهبر معظم انقلاب بود. در این خصوص تنها به چند عکس استناد شد که راه صواب نبود، مرجعیت شیعه ناموس شیعه است و پس از آن برنامه بحث برانگیز، پاسخ رسانه ای در این خصوص ندادم، عکس العمل من پس از این جریانات سکوت بود و به احترام مراجع عظام تقلید در رسانه ها فقط عذرخواهی من نقل شد.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با اشاره به اینکه در دوره مدیریتش تعداد دانشجویان دانشکده علمی و کاربردی ارشاد قم افزایش پیدا کرد، خاطرنشان کرد: احترام در حد اعلی به مرجعیت و حوزه‌های علمیه گذاشتم، از همکاران خودم در اداره ارشاد استان در دوره مدیریت به خاطر تلاش هایی که داشتند تشکر می‌کنم.

ظرفیت‌های فرهنگی قم باید صادر شود

سید موسی حسینی کاشانی نیز خدمت در قم را به نوعی توفیق دانست و گفت: بعد از ۲۰ سال به شهر و زادگاه خود بازگشته‌ام و خاطرات زیادی تا دوران دبیرستانم در این شهر دارم.

وی از حسن اعتماد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تشکر کرد و گفت: قم به دلیل جایگاه ویژه‌ای که دارد به عنوان پایتخت شیعه در جهان اسلام مطرح است و ظرفیت‌های فراوانی را هم داراست.

کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده را بگیرد/ ظرفیت‌های فرهنگی قم باید صادر شود/ پایان سکوت چندماهه دانشی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با تأکید بر این موضوع که ظرفیت‌های فرهنگی قم باید صادر شود، گفت: وجود مراجع عظام تقلید، مراکز حوزوی و همچنین نهادهای فرهنگی متعدد در قم نشان از وجود ظرفیت‌های عظیم در این شهر است.

وی تعامل با دستگاه‌ها و نهادهای فرهنگی قم را از جمله اولویت‌ها برشمرد و ادامه داد: قم ظرفیت‌های فراوانی در بخش‌های قرآنی، نمایش و شعر دارد و می‌تواند در این زمینه در کشور دارای جایگاه و رتبه باشد.

جامعه نیاز به نشاط کنترل شده دارد

در ادامه معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به خصوصیات مدیرکل جدید ارشاد استان قم اظهار کرد: سید موسی حسینی کاشانی برادر شهید است که پیش از این مدیر ارشاد استان البرز بود و او از خانواده روحانیت و یک انسان فرهنگی است.

سید هادی حسینی ادامه داد: معتقدیم که وزارت ارشاد رسالت توسعه فرهنگ و داشته‌های تاریخی مردم ایران زمین را دارد و امام خمینی(ره) در وصیت نامه تاریخی خود از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نام بردند.

کسی نباید جلوی نشاط کنترل شده را بگیرد/ ظرفیت‌های فرهنگی قم باید صادر شود/ پایان سکوت چندماهه دانشی

وی افزود: بنای ما بر اعتدال در حوزه فرهنگ و حرکت بر مسیر دین است. در کشور و استان قم بنا بر تبعیت از مراجع تقلید داریم و به دنبال عبور از خطوط قرمز نیستیم. خروج از ریل ما را به بی راهه می‌کشاند و به دنبال رعایت حدود هستیم و اگر اشتباهی در وزارت ارشاد سر بزند، به عمد نیست.

معاون پارلمانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به سفر وزیر ارشاد به قم اظهار کرد: آیت الله وحید خراسانی در این سفر از وزیر ارشاد خواست که روز شهادت امام حسن عسکری(ع) تعطیل شود و این مساله در دولت پیگیری شد.

وی ادامه داد: ما از ولنگاری فرهنگی پرهیز داریم و به دنبال انسجام در حوزه فرهنگ هستیم. باید تلاش کنیم که نظام جمهوری اسلامی با تمام ابعاد آن به انقلاب جهانی حضرت مهدی(عج) وصل شود.

حسینی با بیان اینکه مبنای در وزارت ارشاد شرع و قانون است خاطرنشان کرد: شهدا از ما طلبکار هستند و کسی در نظام جمهوری اسلامی حق ندارد که تلاش نکند.

وی تاکید کرد: جامعه ما نیاز به نشاط کنترل شده دارد و نباید کسی جلوی این نشاط را بگیرد، اعتقاد داریم که اسلام تنها دین گریه نیست، البته رعایت شرایط هم مهم است و نباید از جامعه سلب نشاط شود.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار