مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان از اجرای طرح مددکاری نوین اسلامی برای نخستین بار در استان قم خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۵۲ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار اظهار کرد: این طرح برای نخستین بار در کشور توسط کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم و با همکاری حوزه علمیه اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به کمبود مددکاران همکار با کمیته امداد، افزود: در گذشته هر مددکار با 500 خانواده زیر حمایت امداد در ارتباط بود که از کیفیت کار بسیار کم می‌کرد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اضافه کرد: با اجرای طرح مددکاری اسلامی و با همکاری حوزه علمیه و با به کارگیری طلاب فعال در این عرصه امروز هر 15 خانواده یک مددکار دارند که هر 2 هفته یک بار به دیدار آن‌ها می‌روند.

میرشکار تأکید کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان به دنبال این است که با برون سپاری چنین فعالیت‌هایی از حجم کار در خود امداد بکاهد و از طرفی کیفیت کار را افزایش دهد.

وی با تأکید بر این‌که مددکاری مددجویان کمیته امداد استان تا پایان سال 96 برون سپاری می‌شود، اضافه کرد: معاونت اشتغال و خودکفایی هم اقدام‌هایی در زمینه برون سپاری اقدام‌های خود انجام داده و مشاوره شغل مددجویان به 2 مرکز واگذار شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قم به اهمیت کار مددکاری در ارتباط با خانواده‌های مددجو اشاره کرد و گفت: طرح مددکاری اسلامی ابتدا به صورت آزمایشی در پردیسان و برای 700 خانوار مددجو اجرایی می‌شود و امید داریم که به زودی بتوانیم این طرح را در کل استان قم اجرایی کنیم.

میرشکار از به کارگیری افراد متخصص در این طرح هم گفت و اظهار کرد: مددکاری نوین اسلامی فصل جدیدی در مددکاری امداد است و سعی می‌شود در آن علاوه بر سوق دادن وضعیت خانواده به سمت آموزه‌های دینی و اسلامی در زمینه مدیریت امور فرهنگی و مشاوره خانواده هم اقدام‌هایی انجام شود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار