مدیرکل کمیته امداد استان قم:
مدیرکل کمیته امداد استان قم از حضور بیش از ۸ هزار خانم سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد در قم خبر داد.
کد خبر: ۳۷۷۳۲۴
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۵ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار با اشاره به اهمیت ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت پوشش و کاهش وابستگی خانوارها به کمیته امداد اظهار داشت: توانمندسازی خانوارها و ایجاد اشتغال پایدار یکی از برنامه‌های در دست اقدام کمیته امداد کشور و استان قم بوده که خوشبختانه تأثیرگذاری بسیاری در جامعه داشته است.

وی بابیان اینکه در استان قم 1044 خانوار مستعد اشتغال شناسایی‌شده است، افزود: فعالیت کشاورزی و دام‌پروری یکی از اقداماتی بوده که کمیته امداد در استان‌ها و شهرها برای اشتغال خانواده‌ها انجام می‌دهند ولی متأسفانه در استان قم به‌علت وجود بیش از 8 هزار خانم سرپرست خانوار این فعالیت تحت‌الشعاع قرار گرفته است.

مدیرکل کمیته امداد ‌استان قم ادامه داد: برای رفع مشکل ایجاد اشتغال خانم‌های سرپرست خانوار در استان قم برنامه‌های ویژه‌ای در دست اقدام بوده که یکی از این اقدامات ایجاد مشاغل خانگی است و انشاءالله تا پایان سال آینده برای این 8 هزار زن سرپرست خانوار در استان شغل ایجاد خواهیم کرد.

وی به اهدای تسهیلات وام اشتغال در کمیته امداد اشاره کرد و گفت: در 10 ماهه سال جاری در راستای توانمندسازی خانواده‌ها و ایجاد اشتغال بیش از 2400 فقره وام قرض‌الحسنه کارگشایی و بیش از 730 وام اشتغال خودکفایی پرداخت‌شده است. در حال حاضر حدود 38 هزار نفر در استان قم تحت پوشش کمیته امداد هستند که بیش از 28 هزار نفر آنان کمک‌هزینه معیشت ماهیانه دریافت می‌کنند.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار