معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی استان قم:
معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم گفت: خانه امن دختران و زنان خشونت دیده به همت اداره کل بهزیستی استان قم و همکاری بخش غیر دولتی در دهه فجر افتتاح و به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۳۷۷۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۱:۴۴ 14 February 2017
به گزارش تابناک قم، مریم علیشیری ضمن عرض تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) از راه‌اندازی خانه امن زنان خشونت دیده و در معرض خشونت به همت اداره کل بهزیستی قم خبر داد و اظهار کرد: تا کنون دختران فراری و زنان آسیب‌دیده و در معرض آسیب در خانه سلامت و بازپروری زنان در مرکز آسیب‌های بهزیستی استان قم نگهداری و مورد حمایت قرار می‌گرفتند ولی اکنون با تلاش شبانه روزی برای ایجاد مرکزی اختصاصی به زنان خشونت دیده با همکاری بخش غیر دولتی خانه امن زنان خشونت دیده در قم تأسیس شد.

وی با بیان اینکه خشونت علیه زنان یک مسئله جهانی است، تصریح کرد: با توجه به حساسیتی که این موضوع دارد لازم است متناسب با شرایط جامعه ریشه‌های آن را شناخته و با به کار گرفتن تمام امکانات به کنترل و مهار آن بپردازیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم تأکید کرد: تعدیل خشونت علیه زنان نیازمند پیگیری‌های خاص و جدی از سوی نهادها و دستگاه‌های اجتماعی و فرهنگی است.

علیشیری با اشاره به عوامل باقی ماندن زنان خشونت دیده در محیط‌های خشونت زا گفت: نداشتن حامی، ترس از تهدید یا آزار رسیدن توسط اعضای خانواده، باورهای عرفی و ترس از دست دادن فرزندان از مهم‌ترین عوامل باقی ماندن زنان در محیط‌های خشونت زا به شمار می‌رود.

وی از تأسیس مراکز اسکان موقت برای زنان خبر داد و بیان کرد: این مراکز با هدف پاسخگویی به نیاز اجتماعی و ارائه خدمات تخصصی به زنان خشونت دیده و فرزاندنشان تأسیس شده است که در ایام دهه مبارک فجر به بهره‌برداری رسید.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم با اشاره به گروه هدف خانه‌های امن گفت: زنان خشونت دیده و در معرض خشونت و نیازمند دریافت خدمات سرپایی یا اقامتی، به عنوان گروه هدف خانه‌های امن به شمار می‌آیند.

علیشیری خدمات تخصصی قابل ارائه در خانه امن را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: خدمات سرپایی گوناگونی که شامل خدمات مددکاری اجتماعی، خدمات اجتماعی، خدمات روانشناسی، خدمات بهداشتی و درمانی، خدمات حقوقی، خدمات فرهنگی، آموزشی و اشتغال از جمله خدمات تخصصی این مراکز به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه علاوه بر خدمات ذکر شده در این مراکز، خدمات اقامت شبانه‌روزی نیز به گروه هدف ارائه می‌شود، تصریح کرد: زنان و دختران در معرض خشونت به عنوان گروه هدف می‌توانند تا 120 روز از خدمات نگهداری موقت و در صورت نیاز با تأیید تیم تخصصی برای مدت زمان 60 روز دیگر بهره ببرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان قم با اشاره به دیگر اهداف تأسیس خانه امن برای زنان خشونت دیده عنوان کرد: اطلاع‌رسانی و آگاه‌سازی عمومی در ارتباط با خشونت علیه زنان، مداخله در مشکل فرد خشونت دیده برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی این افراد و خانواده‌هایشان و بکارگیری شیوه‌های پیشگیرانه از دیگر اهداف تأسیس خانه امن است.

علیشیری اضافه کرد: ارتقاء توانمندی‌های زنان در معرض خشونت و خشونت دیده برای مقابله با مسائل فردی و اجتماعی در شرایط بحرانی با ارائه خدمات تخصصی به موقع از دیگر اهداف خاص تأسیس خانه امن است.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار