برای هفتمین سال متوالی؛
مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم از اجرای طرح احسان ماندگار برای هفتمین سال متوالی به همت سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم و همکاری بهزیستی خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۶۶۲
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۱۳ 13 February 2017
به گزارش تابناک قم، سید عبدالله میرابراهیمی در نشست خبری طرح معنوی احسان ماندگار که در سالن جلسات شهرداری قم برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از مسائل مهم در شهرداری‌ها بحث افزایش مشارکت‌های اجتماعی است، اظهار کرد: سازمان مدیریت پسماند نیز یک سازمان فرهنگی اجتماعی است و اهداف آن تنها با مشارکت خود شهروندان محقق می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: یکی از مسائل مهمی که می‌تواند در مشارکت شهروندان مؤثر باشد مباحث انگیزشی مانند فعالیت‌های خیرخواهانه است و به همین منظور سازمان پسماند شهرداری قم در اجرای طرح‌هایی مانند طرح هبه و برترین سفره‌هایی هفت سین ورود کرده است.

وی از اجرای طرح احسان ماندگار برای هفتمین سال در قم خبر داد و افزود: این طرح به منظور بازیافت لوازم منزل مازاد شهروندان اجرایی می‌شود و مردم در طرح هبه با سامانه ۱۳۷ شهرداری تماس می‌گیرند و این لوازم خود را به شهرداری تحویل می‌دهند.

میرابراهیمی با اشاره به همکاری بهزیستی در این طرح، تأکید کرد: این لوازم با نظارت تیم اجرایی و با ممیزی اقلام و رعایت موارد بهداشتی ثبت می‌شود و حواله دریافت اقلام به شهروندان اهدا می‌شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم با اشاره به اینکه بهزیستی لوازمی که نیاز به تعمیرات و بازسازی ندارند تا قبل از عید به نیازمندانی که مشخص شده‌اند اهدا می‌کنند، افزود: لوازمی که نیاز به بازسازی دارند هم پس از تعمیر و به مرور زمان به خانواده‌ها اهدا می‌شود.

 وی با تأکید بر اینکه ظرف ۲۴ ساعت اقلام از درب منزل مردم تحویل گرفته می‌شود، تصریح کرد: سال گذشته طرح هبه انجام شد و ۱۴۵ تماس به سامانه ثبت شد که ۱۳۵ مورد محقق شده و اقلام از شهروندان دریافت شد و ۱۰ مورد نیز شهروندان در منزل حضور نداشتند.

میرابراهیمی با تأکید بر اینکه ۵۸ درصد از این اقلام قابلیت استفاده داشت، بیان کرد: حدود ۱۰ درصد اقلام لوازم منزل برقی، ۱۴ درصد لوازم چوبی منزل، ۷ درصد لوازم صوتی و تصویری و ۱۴ درصد لوازم آشپزخانه و حدود ۵۵ درصد هم سایر لوازم از جمله فرش بود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری قم افزود: بازکاوری، بازآفرینی و بازیافت سه هدف عمده سازمان مدیریت پسماند است که در واقع در ابتدا به دنبال کاهش تولید پسماند، دوم تغییر شکل و استفاده مجدد و سوم بازیافت و بازگرداندن موارد غیرمصرفی به چرخه بازیافتی است.

وی با اشاره به مدت زمان اجرای این طرح، اظهار کرد: این طرح از ۲۲ بهمن‌ تا ۲۲ اسفندماه اجرا می‌شود اما مرحله اهدا و تحویل اقلام تا پایان اسفندماه زمان خواهد برد.

میرابراهیمی با اشاره به شیوه‌های اطلاع رسانی طرح احسان ماندگار هم در آخر تأکید کرد: اطلاع رسانی به شهروندان از طریق رسانه‌ها و بنرهای در سطح شهر انجام خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار