در جلسه شورای شهر قم مطرح شد
در جلسه هم‌اندیشی شورای شهر قم بر ضرورت اصلاح نقاط حادثه‌خیز در شهر قم تأکید شد.
کد خبر: ۳۷۶۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۵:۰۹ 13 February 2017
به گزارش تابناک قم، جلسه هم‌اندیشی شورای شهر درزمینهٔ تصادفات ناشی از عدم وجود روشنایی کافی در سالن جلسات شورای شهر قم برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، ولی‌الله بیاتی بابیان اینکه موضوعات موردبررسی در شورای شهر قم از تنوع بالایی برخوردارند، اظهار داشت: ازجمله مواردی که در بررسی‌ها به آن برمی‌خوریم پرداخت دیه به شهروندان است.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم هماهنگی بین دستگاهی میان ارگان‌های مختلف در شهر قم گفت: با این کار می‌توان جلوی حوادث را در شهر گرفت، یکی از این اقدامات مؤثر همین هماهنگی میان دستگاهی است.

وی ادامه داد: در این راستا کمیسیون حقوقی و نظارت شورای شهر قم با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته اقدام به برگزاری جلساتی به‌منظور رسیدن به هماهنگی بین دستگاهی کرده است.

بیاتی با تأکید بر اینکه پیشگیری بهتر از درمان است، خاطرنشان کرد: در شهر قم پروژه‌های متعددی در سطح شهر درحال اجراشدن است و باوجود مسائل و مشکلات اقتصادی فراوان به لطف همین هماهنگی بین دستگاهی شاهد پیشرفت فیزیکی خوب پروژه‌ها هستیم.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به روند پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در حال اجرای شهر قم گفت: باید هماهنگی و همکاری میان دستگاه‌های مختلف با شهرداری افزایش یابد تا بتوان به‌موقع پروژه‌های در حال اجرا را به دست مردم سپرد.

وی با اشاره به ایمن‌سازی تمام پارک‌های شهر قم با هزینه هفت میلیارد تومانی گفت: همه این کارها در راستای عدم بروز حادثه در شهرها بوده است.

در ادامه جلسه، احمد پوربافرانی با اشاره به کمبود روشنایی در برخی نقاط شهر قم گفت: برای رفع نقص این نقاط بارها مکاتباتی داشتیم، تا بتوان از بروز تصادفات متعدد در شهر که به‌موجب کمبود روشنایی اتفاق می‌افتد، باشیم.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم بابیان اینکه اداره برق نسبت به ادارات دیگر سهم کمتری در تصادفات دارد، خاطرنشان کرد: باید با هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف معضل نبود روشنایی را در برخی از نقاط شهر برطرف کنیم.

پوربافرانی بیان کرد: باید به سهم سازمان‌ها درزمینهٔ تصادفات توجه جدی شود و خواسته ما این است که درراستای حفظ جان مردم نقایص موجود درزمینهٔ روشنایی در سطح شهر برطرف شود.

قیصری رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی مرکز استان قم در این جلسه، بابیان اینکه از ابتدای سال در بیش از 40 نقطه شهر تصادف رخ‌داده است، تصریح کرد: علت برخی از این تصادفات مشکل روشنایی بوده است.

همچنین صالحی کارشناس معاونت پیشگیری از جرائم دادگستری استان قم بابیان اینکه باید برای تعیین تکلیف مصوبات جلسه بازه زمانی تعیین کرد، افزود: برای آنکه پرونده‌های دادگستری در شهر قم کاهش یابد باید از به مصوبات جلسه تمکین کرد.

سعادت طلب عضو شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: هر دستگاهی لازم است که به وظایف خود درزمینهٔ روشنایی معابر عمل کند تا بتوان سلامت و ایمنی مردم را تأمین کرد.

امیرعلی احمدی بابیان اینکه نباید مردم قربانی اختلافات بین دستگاهی شوند، افزود: در رابطه با پرداخت دیه به شهروندان از سوی شهرداری قم با مشکلاتی مواجه هستیم که اگر این هزینه‌ها را درزمینهٔ پیشگیری صرف کنیم بهتر می‌توانیم سلامت شهروندان را تضمین کنیم.

عضو شورای شهر قم به برخی تصادفات رخ‌داده در سطح شهر قم اشاره کرد و گفت: هرسال 70 عابر پیاده در تصادفات سطح شهر قم کشته می‌شوند که ازجمله این معابر می‌توان به نداشتن روشنایی کافی تونل غدیر اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: این تصادفات و حوادث گاهی سرپرست خانواده را نشانه می‌گیرد و صدمات جبران‌ناپذیری به خانواده‌ها وارد می‌کند.

مهدی آهنین‌پنجه نیز در این جلسه، با تأکید بر دوطرفه بودن همکاری دستگاه‌های مختلف با یکدیگر گفت: درزمینهٔ تأمین روشنایی شهر شاهد همکاری‌های لازم با دستگاه‌های مختلف هستیم.

مدیر عالم شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به برخی معابر که از روشنایی کافی برخوردار نیستند، اظهار داشت:  شهرداری باید در احداث خیابان‌های جدید به روشنایی آن‌ها توجه داشته باشد چراکه شرکت توزیع برق استان قم بودجه زیادی برای تأمین روشنایی معابر جدید ندارد.

وی به بدهی شهرداری قم به شرکت توزیع برق استان اشاره کرد و گفت: از این شرکت برای فروش برق مالیات بر ارزش‌افزوده گرفته می‌شود و این مالیات به شهرداری داده می‌شود.

آهنین‌پنجه به لغو عوارض تأمین روشنایی اشاره کرد و گفت: بعد از قانون تجمیع عوارض، شرکت توزیع برق عوارضی را که از مردم برای این کار دریافت می‌کرد، لغو شد و در حال حاضر بخشی از مالیات ارزش‌افزوده به شهرداری قم پرداخت می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار