معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم:
معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم گفت: در عملیات ریزش کارگاه مترو سه نفر درگیر شدند که یک نفر سریع به بیمارستان منتقل شدند و دو نفر نیز طبق نظر پزشکی قانونی در لحظه بر اثر ضربات شدید جان خود را از دست داده بودند.
کد خبر: ۳۷۶۶۴۸
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۷ 13 February 2017
به گزارش تابناک قم، سیدامیر سامع در دویست و نوزدهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست ولی‌الله بیاتی و با حضور سیدمرتضی سقائیان‌نژاد شهرداری قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به حادثه ریزش دیواره کارگاه مترو در میدان ولیعصر اظهار کرد: به محض اینکه حادثه اتفاق افتاد نیروهای آتش‌نشانی عملیات نجات را آغاز کردند و نسبت به مدیریت افرادی که در صحنه بودند و کارگران پیمانکار که در کارگاه خروج تی بی ام فعال بودند اقدام شد.

وی تصریح کرد: کارگران در این حادثه می‌خواستند احساسی وارد صحنه شوند که نیاز به مدیریت صحنه داشتیم و مدیرعامل آتش‌نشانی به عنوان فرمانده عملیات انتخاب شد و مدیریت صحنه را در دست گرفت.

سامع بیان کرد: ممکن بود به دلیل حرکت احساسی کارگران حادثه و کسب اطلاعات غلط در روند امدادرسانی مشکل ایجاد شود اما با مدیریت صحیح توانستیم از بروز خطرات جدی‌تر در روند این حادثه جلوگیری کرده و عملیات امدادرسانی را سرعت بخشیم.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم با تاکید بر اینکه در حاشیه این حادثه جلسات سرپایی متعددی برگزار شد خاطرنشان کرد: هر اتفاقی که می‌افتاد برای اقدام نظر پیمانکار و مسوولان قطار شهری و مدیران فنی را می‌گرفتیم و مهم این بود که کسانی که زیر آوار بودند همه را به صورت زنده و با سرعت بالا نجات دهیم و مهم تر اینکه اتفاق جدیدی نیفتد چون محدوده، خطر ریزش مجدد آوار داشت.

وی با اشاره به انجام عملیات برداشت آوار به صورت دستی و مکانیزه گفت: شهردار، مدیران استان و اعضای شورای شهر هم در این حادثه نظارتی بر روند عملیات داشتند.

سامع با بیان اینکه با هماهنگی و پشتیبانی که صورت گرفت توانستیم اقدامات خوبی در این حادثه انجام دهیم گفت: در حین عملیات دائماً توسط دوربین فاصله دیواره و وضعیت کلی کنترل می‌شد تا در معرض خطر بعدی و نشست و ریزش نباشیم.

وی با بیان اینکه بهترین تجهیزاتی که می‌توانستیم استفاده کردیم و جرثقیل‌های قوی استفاده شد افزود: همم عملیات باید سریع و دقیق انجام می‌شد و هم باید دقت به ریزش آوار می‌کردیم.

سامع با تاکید بر اینکه نیروهای امدادرسان و آتش‌نشانی با تمام توان در این حادثه مشغول امدادرسانی و ایمن‌سازی بودند گفت: با وجود اینکه امکان داشت خطرات جبران ناپذیری وجود داشته باشد اما نیروهای آتش‌نشانی تا آخرین لحظه دست از امدادرسانی بر نداشتند و به فکر ایمن‌سازی و خدمت بودند.

معاون خدمات شهری و امور اجتماعی شهردار قم خاطرنشان کرد: در این عملیات سه نفر درگیر شدند که یک نفر سریع به بیمارستان منتقل شد و دو نفر نیز طبق نظر پزشکی قانونی در لحظه بر اثر ضربات شدید جان خود را از دست داده بودند.

وی با تاکید بر فعالیت در حادثه کارگاه مترو برای جلوگیری از حوادث بعدی در حین امدادرسانی گفت: در عین اینکه سعی داشتیم امدادرسانی دقیق، ظریف و سریع انجام دهیم به کنترل ریزش دیوار نیز دقت داشتیم.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار