اتفاقات عجيب و قريب روزهاي اخير در نماينده فوتسال استان قم مشكلات و معضلات جديدي را براي اين رشته پرطرفدار قمي‌ها در ليگ برتر فوتسال باشگاه‌هاي ايران به وجود آورده است.
کد خبر: ۳۷۶۱۲۱
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۷ 12 February 2017
به گزارش تابناک قم، متهم کردن بازیکنان یاسین‌پیشرو قم به تبانی با قهرمان دو فصل اخیر لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور از سوی مدیر عامل جوان این باشگاه یعنی علی رحمانی، نماینده فوتسال قم را وارد ابعاد جدیدی از مشکلات و حاشیه‌های موجود در فصل جاری لیگ برتر کرده است.

از آغاز هجدهمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور در مرداد ماه سال 1395 تا کنون، فوتسال قم روزها، هفته‌ها و ماه‌های بسیار بدی را سپری می‌کند و بعد از درگیری‌ها، کشمکش‌ها، مسائل و موضوعات مختلفی که بر سر واگذاری، مالکیت، اجاره و... در خصوص امتیاز نماینده لیگ برتری قم بر سر زبان‌ها بود، اکنون اتفاقات جدید‌تری در یاسین‌پیشرو قم رخ داده که هرگز به نفع فوتسال قم نیست. 

این‌روزها از باشگاه یاسین‌پیشرو خبرهای ضد و نقیضی راجع به جریمه انضباطی از سوی فدراسیون به دلیل استفاده غیر قانونی از یک بازیکن، اعتصاب بازیکنان به دلیل عدم تعهد وعده‌های مالی باشگاه و همچنین انگ تبانی از سوی مدیر عامل جوان باشگاه یاسین‌پیشرو به بازیکنان و خائن قلمداد کردن آنها به گوش می‌رسد که چندان در بین اهالی فوتسال قم قابل هضم نیست.

جریمه کمیته انضباطی برای یاسین‌پیشرو قم

کمتر از دو روز پیش از مسابقه حساس هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتسال بین یاسین‌پیشرو قم و تاسیسات دریایی تهران، درج خبر محرومیت بازیکن خاطی تیم یاسین‌پیشرو و کسر سه امتیاز از نماینده فوتسال قم به دلیل استفاده غیر قانونی از بازیکن تیم دانشگاه آزاد اسلامی تهران، فوتسال قم را مورد تاثیر قرار داد.

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال هفته قبل تیم یاسین‌پیشرو قم را به دلیل استفاده غیرمجاز از مهدی زاهدی بازنده دیدار با دانشگاه آزاد اعلام کرد، در حالی که زاهدی که بازیکن تیم امید ماهان تندیس قم بوده و در نیم فصل نخست لیگ برتر برای دانشگاه آزاد به میدان می رفت. 

گلایه و اعتصاب بازیکنان به دلیل دریافت نکردن مطالبات

هنوز سوژه مهدی زاهدی بازیکن سابق دانشگاه آزاد تهران که هم اکنون عضو تیم یاسین‌پیشرو است بر سر زبان‌ها بود که ناگهان خبر رسید جمعی از بازیکنان این تیم به دلیل گلایه از وضعیت مالی تیم و توجه نکردن مسوولان باشگاه یاسین‌پیشرو به وعده‌های مالی برابر تاسیسات دریایی تهران به میدان نمی‌روند.

اصل ماجرا از این قرار است که به دلیل عدم تعهد باشگاه یاسین‌پیشرو به وعده‌های مالی بازیکنان خود، جمعی از بازیکنان این تیم که از قضا مهره‌های کلیدی و مطرح آن نیز محسوب می‌شوند، در آستانه بازی هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتسال باشگاه‌های کشور تصمیم به بازی نکردن می‌گیرند.

این در حالی است که تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم باید در دیداری حساس و فوق‌العاده سرنوشت ساز از هفته بیست و دوم لیگ برتر باشگاه‌های ایران در میهمانی مدافع عنوان قهرمانی دو فصل اخیر لیگ برتر یعنی تاسیسات دریایی تهران به میدان می‌رفت، دیداری که نتیجه آن ممکن است در تعیین قهرمان اثرگذار باشد.

تصمیم مهره‌های کلیدی یاسین‌پیشرو برای بازی نکردن مقابل قهرمان لیگ

بازی یاسین‌پیشرو قم و تاسیسات دریایی تهران از هفته هشتم دور برگشت بازی‌های لیگ برتر فوتسال ایران طبق برنامه‌ سازمان لیگ فوتسال ایران روز پنجشنبه 21 بهمن ماه در تهران برگزار شد اما اتفاق ویژه و عجیب و قریب پیش از این بازی، تصمیم جمعی از بازیکنان یاسین‌پیشرو قم برای بازی نکردن مقابل حریف بود.

بازیکنانی نظیر سعید قاسمی کاپیتان یاسین‌پیشرو قم، هاشم فرج‌زاده، محمد برزگر، ناصر اطمینان، مهران رضاپور، مسعود ایازی و ابراهیم مسعود تصمیم گرفتند در اعتراض به عمل نکردن باشگاه یاسین‌پیشرو به وعده‌های مالی خود در دیدار هفته بیست و دوم به میدان نروند.

لزوم تدبیر مسوولان ورزش قم به مشکلات یاسین‌پیشرو 

این اتفاق در حالی رقم خورد که کادر فنی تیم فوتسال یاسین‌پیشرو نیز تصمیم گرفت از بازیکنان جوان و جویای نام و نفراتی که کمتر در مسابقات این فصل لیگ برتر برای این تیم به میدان رفته بودند برابر مدافع عنوان قهرمانی دو فصل اخیر لیگ برتر ایران و قهرمان آسیا استفاده کند.

اگر چه این اتفاق در نهایت منجر به باخت تیم فوتسال یاسین‌پیشرو قم در مقابل تاسیسات دریایی تهران شد اما حواشی ایجاد شده بعد از این دیدار، تیشه‌ به ریشه فوتسال قم می‌زند و چنانچه از سوی مقامات و مسوولان ورزش قم نظیر اداره کل ورزش و جوانان استان قم که متولی این تیم است و همچنین هیات فوتبال استان قم در مقابل اتفاقات اخیر در یاسین‌پیشرو تدبیری اندیشیده نشود، حتی ممکن است فوتسال قم از لیگ برتر سقوط کند.

طلب بازیکنان و کادر فنی لیگ هفدهم از تیم یاسین‌پیشرو

این اتفاقات در حالی رخ داده است که نه تنها بازیکنان فعلی تیم یاسین‌پیشرو قم، بلکه جمعی از اعضای کادر فنی و بازیکنان فصل گذشته این تیم نیز هنوز به طور کامل رقم واقعی قرارداد خود را از این تیم دریافت نکرده‌اند و شاید اگر کار به شکایت و مسائل حقوقی کشیده شود، یاسینی‌ها مشکلات زیادی پیش‌رو داشته باشند.

تمام این قضایا در کنار کشمکش‌هایی که مسوولان باشگاه یاسین‌پیشرو قم با اداره کل ورزش و جوانان و هیات فوتبال استان قم بر سر گرفتن امتیاز کامل تیم لیگ برتری فوتسال قم در هفته‌ها و ماه‌های اخیر دارند، منجر به نابودی فوتسال قم در حدی فجیع و دور از انتظار شده است.

این مسائل عاملی شده است که دیگر کمتر تماشاگر، شهروند قمی و علاقمند به فوتسال در استان قم نسبت به حضور در سالن دو هزار نفری شهید حیدریان قم و تماشای بازی‌های خانگی تیم یاسین‌پیشرو رغبت داشته باشد و سالنی که در سال‌های قبل جهنم تیم‌های لیگ برتری بود، اکنون به مامن و تفرجگاه رقبای نماینده فوتسال قم تبدیل شده است.

اعتصاب کنندگان خائن هستند

اگر خائن خطاب کردن بازیکنان یاسین پیشرو توسط مدیرعامل این تیم، صرفا راهکاری معمولی و غیر حرفه‌ای برای کشیدن قلم قرمز بر عمل نکردن این باشگاه به وعده‌های مالی بازیکنان تیم تصور نشود، طرح این موضوع حتی به شوخی و مزاح، دردسرهای جدیدی را برای وی و یاسین‌پیشرو به وجود می‌آورد.

مدیرعامل باشگاه یاسین‌پیشرو قم بعد از اعتصاب بازیکنان این تیم در اظهار نظراتی تعجب برانگیز گفته که این اتفاق و ماجرا مشکوک به تبانی است، در حالی که بیان کردن این ادعا یقینا در آینده مشکلات زیادی را برای این تیم به دنبال خواهد داشت زیرا ارتکاب به عمل تبانی قطعا باید طرف مقابلی نیز داشته باشد که این ادعا باشگاه تاسیسات دریایی را نیز زیر سئوال خواهد برد و یقینا شکایت این باشگاه را به دنبال دارد.

اعتصاب‌ کنندگان جایی در تیم ندارند

علی رحمانی راجع به اعتصاب و بازی نکردن هشت نفر از بازیکنان یاسین پیشرو به دلیل عدم پرداخت مطالبات آنها در مقابل تاسیسات دریایی تهران گفته است: دست این بازیکنان را می‌بوسیم که موجب شدند بازیکنانی که کمتر دیده می‌شدند، بیشتر به چشم بیایند. بازیکنان جوان تیم ما مانند فلامرزی و محب علیان مقابل تاسیسات به میدان رفتند که خیلی هم خوب بازی کردند، این بازیکنانی که اعتصاب کردند، دیگر در تیم یاسین پیشرو جایی ندارند و خودشان، خودشان را حذف کردند، بقیه اعضای تیم هم پولی نگرفتند اما سر و صدایی نکردند.

وی افزود: اعتصاب‌کننده‌ها باید تیشرتی که به آنها دادیم را هم پس دهند چون لیاقت پوشیدن پیراهن تیم یاسین پیشرو را ندارند، فکر می‌کنم این ماجرا مشکوک به تبانی است، چون شب بازی این اتفاقات افتاد، پول اعضای تیم آماده پرداخت است و برای کادر فنی تیم یاسین هم شفاف کردم این بازیکنان جایی در تیم ندارند.

مدیرعامل باشگاه یاسین‌پیشرو قم در بخش پایانی صحبت‌های خود گفته است: پول آنها تا اینجای کار هم پرداخت نمی‌شود، محمدرضا حیدریان هم با ما همسو است و فقط می‌خواست تا اینجای کار، با آنها تسویه‌حساب کنیم که من موافقت نکردم، با آدم خائن باید بدتر از خودش رفتار کرد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار