مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم از تلاش این اداره کل برای جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در آزادراه قم - تهران و نیز پوشش نقاط حادثه‎خیز در جاده‌های قم خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۳۰ 12 February 2017
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل جمالی حمل و نقل سریع و ایمن را مأموریت مهم راهداری قم دانست و گفت: سیستم‌های حمل و نقل هوشمند، دوربین‌های نظارتی و ثبت تخلف امروز کمک بزرگی برای سامانه راهداری است به طوری که قم در میان برترین استان‌های کشور در بخش‌های مختلف از نظر برنامه‌های نظارتی و امکانات استاندارد به تردد کنندگان از جاده‌های استان قرار دارد.

وی افزود: استان قم از نظر میزان استاندارد نصب دوربین در جاده‌ها در رتبه اول است و در هر 100 کیلومتر جاده، در هر 5 کیلومتر روشنایی وجود دارد که قم در این زمینه دوم است. از نظر تلفات جاده‌ای در راه‌های شهری قم در جایگاه سوم قرار دارد و اگر راه‌های روستایی را به این میزان اضافه کنیم قم به رتبه 21 می‌رسد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قم گفت: قم در تعداد راهدارخانه‌ها در جایگاه یازدهم کشور است و در زمینه طول آزادراه‌ها به ازای هر 100 کیلومتر، 21 کیلومتر آزاد راه در قم وجود دارد. قم با 590 کیلومتر آزادراه در جایگاه دوم کشور است.

جمالی از جایگزینی نیوجرسی به جای گاردریل در آزادراه قم – تهران خبر داد که این طرح در 12 کیلومتر اجرا خواهد شد.

وی گفت: نیوجرسی در تعریف کلی بلوک‌های بتونی یا پلاستیکی خاصی هستند که مانع از انتقال خودرو پس از برخورد به باند مقابل می‌شوند و ایمنی بیشتری دارند و آسیب کمتری به خودرو وارد می‌شود.

جمالی از توسعه این طرح در آینده خبر داد و افزود: قصد داریم در ادامه مسیر فعلی این طرح را ادامه دهیم، با این که به طور همزمان جایگزینی نیوجرسی را از انتهای حوزه استحفاضی راهداری قم در کیلومتر 54 آغاز می‌کنیم و استان تهران هم این اقدام را به طور متقابل در حوزه استحفاضی خود در آزادراه تهران - قم آغاز کرده است.این پیش‌بینی را داریم که در سال 96 در همه آزادراه قم - تهران از سیستم نیوجرسی به جای گاردریل استفاده شود.

وی افزود: بر اساس گزارش‌هایی که پلیس راهور ارائه می‌دهد، بیش از 100 نقطه حادثه‌خیز در استان قم وجود دارد که باید برای آن با توجه به تأمین اعتبار برای رفع نقاط حادثه‌خیز اقدام کنیم. سال گذشته 10 نقطه حادثه‌خیز را پوشش داده‌ایم و این روند به تدریج ادامه پیدا می‌کند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار