معاون فنی و اجرایی اداره کل راه آهن استان قم از مذاکره با یک شرکت ایتالیایی برای راه‌اندازی قطار قم اراک و تلاش برای انتقال فشار حمل و نقل مسافر از قم به تهران از جاده به سمت ریل خبر داد.
کد خبر: ۳۷۶۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۷ 12 February 2017
به گزارش تابناک قم، فخرالدین پیروزفر در نشست خبری به بیان آخرین وضعیت قطارهای مسافری قم و برنامه‌های راه آهن قم برای توسعه فعالیت در حوزه نقل و انتقال مسافر پرداخت و گفت: بر اساس سیاست حوزه حمل و نقل در استان قم، جابه‌جایی مسافر از قم به شهرهای اطراف از جمله تهران، کاشان و اراک باید به سمت سامانه ریلی سوق یابد. 

وی افزود: در زمینه زیرساخت‌های راه‌آهن، به دلیل تسریع در حرکت و ایمنی قطارها برنامه‌های جدیدی در دستور کار داریم. تلاش شده سرعت قطارهای قم و تهران با راه‌اندازی سرویس دو خطه این قطارها افزایش یابد و زمان نقل و انتقال مسافر بین قم و تهران به یک ساعت و 20 دقیقه برسد.

پیروزفر ادامه داد: برای رفاه ساکنان شهری، 5 دستگاه پل زیرگذر در نقاط مختلف شهری قم که مجاور راه آهن قرار دارند در نظر گرفته شده و در حوزه توسعه گارد مانوری، افزایش خطوط انجام شده و 34 مورد سوزن نیز نصب شده است. 

معاون فنی و اجرایی اداره کل راه آهن استان با بیان این که قرار است خط جدیدی در ایستگاه شورآب ساوه راه‌اندازی شود، اظهار کرد: قطارها مجبور بودند از ساوه به قم بیایند و سپس به سمت شرق حرکت کنند ولی با راه‌اندازی این ایستگاه دیگر نیازی به ورود قطارها به قم نخواهد بود. 

وی گفت: راه آهن قم حدود 7 هزار تن سهمیه ریل تأمین کرده که این میزان برای مسیر قم - ساوه در نظرگرفته شده و تاکنون 2 هزار تن از این مقدار تخلیه شده است.

کاهش زمان سفر با قطار بین قم تهران

معاون فنی و اجرایی اداره کل راه آهن استان قم گزارشی از بخش مسافری ارائه کرد و افزود: در طول هفته 3 رام قطار از قم به مشهد و 3 رام از مشهد به قم فعال است که با مجموع 6 رام، خدمات خوبی در این زمینه به مردم قم ارائه می‌شود.

وی از آغاز فروش اینترنتی بلیت قطار برای ایام نوروز خبر داد و اظهار کرد: شهروندان قمی می‌توانند برای خرید بلیت همه نقاط کشور از جمله قطار قم به مشهد از طریق اینترنت یا آژانس‌های مسافرتی اقدام کنند.

پیروزفر افزود: قطارهای حومه‌ای قم به تهران شامل روزانه 4 رام از قم به تهران و بالعکس است و در مجموع 8 رام در روز بین قم و تهران جابه‌جایی مسافر صورت می‌گیرد. سرعت این قطارها از 120 کیلومتر در ساعت کمتر نیست و حداکثر سرعت آن‌ها نیز 160 کیلومتر در ساعت است و با دوخطه کردن قطارها، سرعت همه آن‌ها به 160 کیلومتر می‌رسد.

مذاکره با طرف ایتالیایی برای قطار قم اراک

معاون فنی و اجرایی اداره کل راه آهن استان افزود: ایمنی قطارها در حد استاندارد و هزینه سفر به تهران بسیار اندک است و امیدوارم مردم استفاده از قطار را به جای وسایل نقلیه جاده‌ای برای تردد به تهران و بالعکس ترجیح دهند.

وی انتقال فشار نقل و انتقال مسافر از جاده به ریل را یکی از برنامه‌های راه آهن ذکر کرد و افزود: در آینده در محورهای قم - اراک و قم - کاشان برنامه ریلی در پیش رو خواهیم داشت. به هرحال در زمینه توسعه فعالیت قطارهای حومه‌ای، نیاز به اطلاع رسانی بیشتری داریم.

پیروزفر اضافه کرد: مذاکره برای راه‌اندازی قطار پرسرعت قم - اراک با یک شرکت ایتالیایی در حال انجام است. ایستگاه قم به زودی به پایانه اصلی قطار پرسرعت تبدیل خواهد شد و سامانه قطارهای پرسرعت به‌تدریج در مطالعات بعدی در تمام ایران گسترش خواهد یافت.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار