مديرعامل سازمان نوسازي اطراف حرم حضرت معصومه(س) مطرح کرد
مديرعامل سازمان بهسازي، نوسازي و زيباسازي اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در بودجه سال ۹۶ اين سازمان ايجاد يك يا دو دفتر تسهيل گري را در هر كدام از محلات در بافت فرسوده شهر پيش بيني شده است.
کد خبر: ۳۷۶۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۲۲ 12 February 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علیرضا خاکی با اشاره به اهمیت پرداختن به بافت فرسوده شهر قم، اظهار کرد: طی سال‌های اخیر تنها کمتر از ۱۰ درصد در بافت فرسوده شهر قم مداخله داشتیم و وضعیت شهرهای دیگر هم در این زمینه بهتر از شهر قم نیست.

وی ادامه داد: رویکردهای شهرداری در بافت فرسوده شهر قم تاکنون رویکرد ترافیکی بوده که باید آن را به سمت رویکرد اجتماعی سوق دهیم، مهم‌ترین رویکرد ما در بافت فرسوده رویکرد اجتماعی خواهد بود.

خاکی افزود: در بودجه سال ۹۶ این سازمان ایجاد یک یا دو دفتر تسهیل گری را در هر کدام از محلات در بافت فرسوده شهر قم پیش بینی کرده‌ایم.

وی با اشاره به خدمات دفاتر تسهیل گری در بافت فرسوده، اظهار کرد: این دفاتر بومی است، البته نمونه دفاتر تسهیل گری در شهرهای دیگر هم وجود دارد، باید در هر محله ای یک دفتر و یک کارشناس وجود داشته باشد تا شهروندان به آن دفاتر مراجعه کنند.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) ادامه داد: باید بسته‌های مختلف برای بازسازی بافت فرسوده در دفاتر تسهیل گری به شهروندان ارائه شود و این دفاتر در تصمیم گیری، طرح ریزی و برنامه ریزی به شهروندان برای بازسازی بافت فرسوده کمک کنند.

خاکی افزود: عمده ساکنان بافت فرسوده شهر قم برای نوسازی منازل خود مشکل مالی ندارند، و باید انگیزه برای این کار رو توسعه دهیم.

وی با اشاره به رویکرد شهرداری قم در بافت فرسوده، اظهار کرد: رویکرد این نهاد رفتن به سوی مطالعات اجتماعی و ایجاد دفاتر تسهیل گری و ارتباط چهره به چهره است و اکنون در حال ایجاد بسترهای لازم در این زمینه هستیم.

مدیرعامل سازمان بهسازی، نوسازی و زیباسازی اطراف حرم مطهر حضرت معصومه(س) در پایان خاطرنشان کرد: یکی از فرصت‌ها برای بازسازی بافت فرسوده شهر قم استفاده از فرصت حضور زائرین در این شهر است، زائرین در شهر قم عمدتاً به زیارت حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران می‌روند و قابلیت‌های دیگر این شهر به زائرین معرفی نشده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار