حضور مراجع تقلید در راهپیمایی
مردم همیشه در صحنه قم همچون گذشته با حضور باشکوه خود در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بار دیگر حماسه بی‌نظیری خلق کردند. مراجع تقلید و علمای برجسته حوزه همگام با مردم همیشه در صحنه قم حضور چشمگیری در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن داشتند.
کد خبر: ۳۷۵۵۳۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۴:۵۸ 11 February 2017
به گزارش تابناک قم، مردم همیشه در صحنه و ولایتمدار قم از ساعت ۱۰ صبح ۲۲ بهمن‌ماه از مسیرهای ده گانه به سمت میدان آستانه حرکت کرده و راهپیمایی پرشور و حماسی یوم الله ۲۲ بهمن در این شهر به سمت مصلی قدس آغاز شد.

حضور اقشار مختلف مردم قم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن همچون گذشته باشکوه بود که حرکت آنها در مسیر راهپیمایی به کندی انجام می‌شد.

راهپیمایان در طول مسیر در حمایت از ولایت فقیه و نشان دادن انزجار و نفرت از آمریکا و اسرائیل شعارهای متنوعی سر می‌دهند.

کودکان، نوجوانان و جوانان پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران، تصاویری از حضرت امام و مقام معظم رهبری در دست دارند و همگام با خانواده‌های خود شعارهای ضداستکباری سر می‌دهند.

راهپیمایان همچنین به مناسبت سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در بخشی از مسیر با ذکر نوحه سوگواری کردند.

مراجع تقلید و علمای برجسته حوزه همگام با مردم همیشه در صحنه قم حضور چشمگیری در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن داشتند.

آیات عظام ناصر مکارم شیرازی، حسین نوری همدانی و عبدالله جوادی آملی با حضور در این راهپیمایی ضمن قدردانی از حضور گسترده مردم در راهپیمایی یوم الله ۲۲ بهمن بخشی از مسیر راهپیمایی را طی کردند.

همچنین حضرات آیات آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، جواد فاضل لنکرانی رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار(ع)، مرتضی مقتدایی و ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان و تعدادی از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم و طلاب و فضلای حوزه در این راهپیمایی شرکت کردند.

حاشیه ها و جلوه های راهپیمایی 22 بهمن

** راهپیمایی 22 بهمن راس ساعت 9 صبح جمعه در شهر مقدس قم از مسیرهای 10 گانه آغاز شد و راهپیمایان در حالی که یک صدا شعار استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را فریاد می زنند در میدان آستانه تجمع کرده و سپس به سمت مصلای قدس حرکت کردند.

** راهپیمایان تصاویری از امام خمینی(ره)، رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری بر دستان خود داشتند که زیر عکس ها جملاتی از این شخصیت ها درباره حفظ نظام و پاسخ به تهدیدهای دشمنان نوشته شده بود.

** شعارهایی با محتوای «ما اهل کوفه نیستیم علی امام ما هست»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن»،« ای رهبر آزاده آماده ایم آماده»، «ما انقلابی هستیم غربی نمی پرستیم هم غزه هم لبنان جان فدای ایران»، «پای نظام خود ایستاده ایم»، «آمریکا هیچ غلطی نمی تواند بکند»، «فناوری هسته ای حق مسلم ماست»، «مرگ بر حقوق بشر آمریکایی» و «اتحاد رمز موفقیت ماست» از جملاتی است که در دست نوشته های راهپیمایان به چشم می خورد.

** «به فرمان رهبر ترامپ آمریکایی تشکر از رسوایی»، «پیام ملت ایران به ترامپ؛ ملت ایران ملت جهاد و شهادت است ما از جنگ هراسی نداریم»، «نامردان آمریکایی گزینه روی میز ما مرگ بر آمریکا مرگ بر اسرائیل»، «گزینه روی میز ما حضور ملت ماست»، «تهدیدهای نظامی دیگر اثر ندارد ترامپ جز خودکشی راه دگر ندارد» و « مرگ بر ترامپ» و از دیگر این دست نوشته ها و شعارها بود.

** خانواده معظم شهدای مدافع حرم حضرت زینب(س) با در دست داشتن تصاویری از عزیزان شهید خود در حمایت از جبهه مقاومت منطقه شعار سر می دادند و در زیر عکس برخی از این شهدا، شعار مرگ بر اسرائیل و مرگ بر مزدوران استکبار نوشته شده بود. 

** همچنین بنرهایی درطول مسیر و میدان های اصلی نصب شده بود که محتوای آن ها در حمایت از کشورهای مظلوم منطقه و لزوم اتحاد مسلمانان بود.

** حضور باشکوه جانباز و ایثاگران انقلاب اسلامی که با ویلچر مسیر راهپیمایی را طی می کردند و همچنین کودکان مدافع حرم با لباس های نظامی از دیگر جلوه های ویژه راهپیمایی 22 بهمن بود.

** به زنجیر کشیدن نمادین سران استکبار جهانی، گروه های تکفیری و فتنه گران توسط رزمندگان مقاومت که کودکانی خردسال و مسلح بودند، جلوه خاصی به این آیین بخشیده بود.

** دستگیر کردن نمادین یک داعشی و آل سعود ، آتش زدن پرچم آمریکا و اسرائیل، در دست داشتن مترسک ترامپ و همچنین تهیه کیک سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی نیز از دیگر حواشی آیین راهپیمایی در قم بود.

** ملیت های مختلف مقیم قم از جمله افاغنه و طلاب خارجی به ویژه طلاب آفریقایی در این راهپیمایی دوشاش دوش اقشار مختلف مردم شرکت کرده بودند و تمثال های امام راحل، رهبر معظم انقلاب و سید حسن نصرالله در دستان خود داشتند.

** برگزاری مسابقات ورزشی برای کودکان در اطراف مسیر راهپمایی، سرودن اشعار انقلابی توسط گروه های سرود دانش آموزی و حضور کودکان با پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی از دیگر حواشی راهپیمایی امروز بود.

** همچنین نظم و امنیت راهپیمایی 22 بهمن با حضور گسترده نیروهای انتظامی و راهنمایی و رانندگی تامین شده بود.

** مردم قم پس از اتمام راهپیمایی و قرائت قطعنامه پایانی، به صورت گسترده و پرشور در نماز جمعه شرکت کردند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار