زاکانی در قم:
ترامپ یک انتخاب برای نجات آمریکایی بود که سال‌ها سیاست برونگرایی داشت و در این سیاست به دلیل وجود انقلاب اسلامی ناکام مانده بودند. بدون تحول دولت، ارائه انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو در سطح جهان امکان‌پذیر نیست و نقطه آغاز تحول انتخابات دوره دوازدهم است.
کد خبر: ۳۷۵۴۰۶
تاریخ انتشار: ۲۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۹ 10 February 2017
به گزارش تابناک قم، علیرضا زاکانی پنجشنبه شب در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که به همت شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم در مسجد چهارمردان برگزار شد، عامل اصلی پیروزی انقلاب اسلامی را تبعیت از ولایت فقیه دانست و اظهار داشت: برخی به جای مردم سالاری به دنبال این هستند که سالار مردم باشند و گاهی به نام امانت‌دار بر قدرت تکیه زده و امانت‌خوار هستند.

وی افزود: مردم در هرزمان که نیاز بوده در صحنه حضور یافته و نهادهای انقلابی نیز نمره مطلوبی گرفته‌اند اما برخی مسئولان و خواص اهل حق که باید به دنبال روشنگری باشند به شیوه مطلوبی رسالت خود را انجام نداده‌اند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مسئولان در مسیر بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی قرار دارند، گفت: مسئولان مسیری را انتخاب کرده که در این مسیر فقط بخشی از دستاوردهای انقلاب اسلامی مورد استفاده قرار گرفته است؛ اگر در شرایط کنونی نتوانیم داخل را اصلاح کنیم دستاوردهای بین‌المللی نیز از بین می‌رود به همین علت خواص باید موضوع روشنگری را به صورت ویژه دنبال کنند.

وی ادامه داد: انسان‌های آمریکایی نتیجه ترویج تفکر لیبرالی است؛ جهاد کبیر در بی‌اعتمادی به دشمن به نتیجه می‌رسد و حکومت کامل وابسته به تحقق جامعه مهدوی و ظهور امام عصر(عج) است.

زاکانی با بیان اینکه عقب‌افتادگی دستگاه‌ها از حکومت اسلامی به خوبی قابل مشاهده است، عنوان کرد: در انتخابات جریان‌های انقلابی و غربی انقلابی مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند که جریان دوم به مکتب امام پایبند نبوده و اسلام حداقلی را مطرح می‌کند به همین علت به کمک بیگانگان علاقه دارد.

وی از نفوذ دشمن در نقاط تصمیم‌گیرنده یاد کرد و افزود:  طی سال‌های اخیر فساد و نفوذ بیشتر شده است و به عنوان بیماری‌های واگیردار می‌توانند برای نظام اسلامی مشکل‌ساز شوند؛ برخی مسئولان در نهایت خستگی به فرقه‌ای که از مدیریت کشور دور نمی‌شوند وابسته هستند چراکه این افراد همیشه پول و قدرت را در اختیار داشتند.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ساخت کشور در اختیار دولت است، تصریح کرد: اگر دولت‌ها بخواهند می‌توانند جهت‌گیری کشور را تغییر دهند دولت‌های سازندگی، اصلاحات، اصولگرایی و اعتدال تحولات مثبت و منفی بسیاری را برای ملت داشتند اما با تغییر مجلس تغییر کشور محقق نمی‌شود.

وی با بیان اینکه بدون تحول در وضعیت کنونی کشور اصل انقلاب اسلامی ضربه می‌خورد، اظهار کرد: بدون تحول دولت ارائه انقلاب اسلامی به عنوان یک الگو در سطح جهان امکان‌پذیر نیست و نقطه آغاز تحول انتخابات دوره دوازدهم است که باید نسبت به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه مسئولان برای فرار کردن از پاسخگویی به ملت به دنبال دو قطبی‌سازی جامعه هستند، مطرح کرد: نیروهای انقلابی نباید فریب بخورند.

وی اظهار کرد: جلیلی در مذاکرات از موضع ضعف و به هر قیمتی به دنبال به نتیجه رساندن مذاکرات نبود و دریافت امتیازات مختلفی را از دشمن درخواست می‌کرد اما دولت، ظریف و روحانی داشته‌های خود را به مذاکرات گره زدند و امیدوار بودند که آمریکا نظر لطف خود را از آنها برندارد در حالی که نمی‌دانستند آمریکا با اساس انقلاب اسلامی مخالف است و چشم ندارد که ایران توانمند را ببیند.

زاکانی با تاکید بر اینکه دولت در مذاکرات نسبت به نعمت‌های نظام اسلامی بی‌توجه بوده است، تصریح کرد: در مذاکرات به صورت غیرکارشناسی حرکت خود را دنبال کردند و با عجله به هر قیمتی به دنبال پایان مذاکرات بودند به همین علت برجام به صورت نامتوازن نوشته شد چراکه اکنون ایران اقدامات و تعهدات خود را انجام داده و فقط باید منتظر بماند.

وی با بیان اینکه برجام در شورای عالی امنیت ملی و مجلس تصویب نشده است، گفت: رهبری نیز مهر تایید برجام را نزدند فقط در مجموع 28 شرط برای اجرای برجام ارائه کردند اما تاکنون این شرایط لحاظ نشده به همین علت دولت داشته‌های خود را داده و طرف مقابل تعهدات خود را انجام نمی‌دهد؛ اوباما گفته که بنده با دشمن خود معامله کردم اما داخلی‌ها نسبت به این موضوع بی‌توجه هستند.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به اینکه باید به دنبال برجام خوب باشیم، عنوان کرد: برجام بد هیچ دستاوردی برای نظام اسلامی ندارد در حالی که برخی از بزرگان در مجلس می‌گفتند که آمریکا به وعده خود عمل می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه فساد به یک سازمان تبدیل شده است، تصریح کرد: فساد همانند یک سرطان بخش‌های مختلف را فراگرفته اما حکومت اسلامی در حال مقاومت است به همین علت فساد نقاط مقاوم را هدف گرفته است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رهبری در مورد فسادها خواستار مقابله‌های مردمی شدند، اظهار کرد: برخی نخبگان سرخود را پایین انداختند تا حقایق را نبینند در حالی که حقایق همانند روز روشن بود اما برخی علاقه ندارند که فسادها روشن شود چرا که اطرافیان آنها آلودگی‌هایی دارند و نمی‌توانند با آنها برخورد کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مورد برادر رئیس جمهور بنده با یکی از وزرا صحبت کردم و او گفته که رئیس جمهور دستور داده که برادرش در دولت حضور نداشته باشد اما بعد از گذشت چند وقت فریدون طی مصاحبه‌ای اعلام کرد که خودش نیامده است به همین علت امثال بنده مجبور شدیم که واقعیت را برای ملت بیان کنیم چراکه ملت از این عملکردها ناراحت می‌شوند.

زاکانی با اشاره به اینکه موضوع فساد در دولت‌های مختلف وجود داشته است، عنوان کرد: هر چند دستگاه قضاییه نسبت به گذشته انگیزه بیشتری برای برخورد با فساد دارد در حالی که در گذشته انگیزه مبارزه با فساد نداشته است، برخی از افراد به قوه قضاییه نیز نفوذ کرده و نوبت رسیدگی به پرونده‌ها را تغییر می‌دهند و اگر قوه قضاییه به متن جامعه مراجعه کند متخصصان بسیاری آماده مشارکت برای رفع مشکل فساد هستند.

وی با تاکید بر اینکه فعالیت‌های اخیر ترامپ در جایگاه ریاست جمهوری آمریکا ناامیدی آمریکایی‌ها را به دنبال داشته است، اضافه کرد: اثر انقلاب اسلامی در سطح جهانی جلوگیری از غارت‌ها و بیداری ملت‌ها بوده و این انقلاب در راستای ایجاد قطب مخالف آمریکا در سطح بین‌المللی تلاش‌های بسیاری کرده است اما جریان غیرانقلابی در داخل دچار اشتباه مبنایی شده و از آمریکای در حال غرق شدن کمک می‌جویند.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه الگوی دفاعی ایران مردم پایه است، اظهار کرد: این الگو در سوریه، عراق، حزب‌الله و یمن بازسازی شده است و اکنون کشورهای آمریکای لاتین به دنبال استفاده از این الگو هستند؛ نظام اسلامی به تجهیزاتی رسیده که توانسته فضای جنگ سخت را تغییر دهد و استفاده از قدرت مردم پایه، موشک‌ها، ایمان و تجهیزات دریایی و انتقال خط مقدم در دل دشمن، قدرت نظام اسلامی را کم‌نظیر کرده است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار