در کارگاه خط A مترو واقع در میدان ولیعصر دیوار جانبی کارگاهی احداث شده بوده که به دلیل وزن وارد شده از ناحیه سطح فروریخت. در حال حاضر تمام تلاش‌های نیروهای امدادی معطوف به نجات افراد مانده در زیر آوار است.
کد خبر: ۳۷۴۹۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹ 09 February 2017
به گزارش تابناک قم، دیواره بیرونی متروی قم ساعت ۱۱ صبح امروز ریزش کرد و بر اساس اخبار ضد و نقیضی که اعلام می‌شود بین دو تا سه نفر از کارگران در زیر آوار هستند.

نیروهای امدادی هلال احمر و آتش نشانی در صحنه حادثه حضور دارند و سگ‌های زنده یاب هلال احمر قم هم به محل حادثه اعزام شده‌اند.

سید مرتضی سقائی نژاد شهردار قم و تعدادی از مسئولان شهری هم دقایقی قبل خود را به محل حادثه رسانده و برخی از شورای شهر و مسئولین نیز در صحنه حادثه حضور دارند.

تونل مترو ریزش نکرده‌ است

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قم با اشاره به برخی شایعات مطرح شده در فضای مجازی در خصوص ریزش تونل اصلی مترو در بلوار خلیج فارس اظهار کرد: در کارگاه خط A مترو واقع در میدان ولیعصر و محل خروج دستگاه تی بی ام، دیوار جانبی کارگاهی احداث شده بوده که به دلیل وزن وارد شده از سطح فروریخت.

حمیدرضا عابدی خرسند با تاکید بر اینکه هیچ ریزشی در تونل اصلی و کارگاه اصلی مترو اتفاق نیفتاده است خاطرنشان کرد: هنوز مشخص نیست که کسی در محل حضور داشته یا آسیب دیده باشد و نیروهای عملیاتی آتش‌نشانی و اورژانس در محل حاضر هستند تا در صورت نیاز امدادرسانی لازم را انجام دهند.

وی بیان کرد: از مردم و رسانه‌ها خواهشمندیم از انتشار شایعات جلوگیری کنند و شهرداری اطلاع‌رسانی لازم را در خصوص این حادثه در اختیار مردم قرار خواهد داد.

تمرکز بر روی نجات افراد زیر آوار مانده

سخنگوی شورای اسلامی شهر قم نیز گفت: در حال حاضر تمام تلاش‌های نیروهای امدادی معطوف به نجات افراد مانده در زیر آوار است.

عباس ذاکریان افزود: اقداماتی ایمنی انجام شده بود ولی اینکه همین مقدار کفایت می‌کرده یا نه باید بررسی شود.

سگ‌های زنده یاب وارد محل ریزش تونل مترو قم شدند

تعدادی سگ‌ زنده یاب هلال احمر به محل حادثه منتقل شده‌اند تا کارگرانی را که طبق گفته‌ها سه نفر هستند از زیر آوار نجات دهند.

بر اساس این گزارش ریزش متروی قم در ورودی تونل بوده و این ریزش در داخل تونل نیست و دیواره ورودی آن که خاک نرمی داشت به ارتفاع ۸ متر ریزش کرده است و هم اکنون دو لودر در محل حادثه در حال جمع آوری خاک‌های ریزش کرده است و سگ زنده یاب نیز در حال جستجو است.

آتش نشانی و اورژانس در صحنه حاضرند نیروی انتظامی نیز با ورود به محل کارگاه مترو در حال متفرق کردن افراد غیرمسئول است.

سختی عملیات امداد و نجات از آن جهت است که دیواره ریزش کرده در ابتدا لایه‌ای بتن داشته که این دیواره بتنی به همراه حجم عظیمی از خاک نرم ریزش کرده است و چندین کامیون خاک تاکنون بیرون برده شده است.

بر اساس گفته‌ها بنابر آنچه که در صحنه قابل مشاهده است حجم آوار و خاکی که بر روی کارگران ریخته شده زنده ماندن کارگران را در هاله‌ای از ابهام قرار داده است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار