دامپزشکی کرمانشاه خبر داد:
دکتر صیاد غلامی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین از مایه کوبی 100 هزار راس دام سبک علیه بیماری تب برفکی در این شهرستان خبر داد
کد خبر: ۳۶۵۹۶۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۳ 24 January 2017

به گزارش خبرگزاری تابناک به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه،سرپرست شبکه بهداشت هرسین اظهار داشت:

واکسیناسیون دام های سبک علیه بیماری تب برفکی از ابتدای دی ماه آغاز شده و به مدت 40 روز کاری همچنان ادامه دارد.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان هرسین با بیان اینکه مایه کوبی دام های سبک علیه بیماری تب برفکی کاملا رایگان انجام می شود، افزود: پیش بینی شده در شهرستان هرسین 130 هزار راس دام سبک علیه این بیماری خطرناک واکسینه شوند.

این مقام مسئول در مورد تعداد روستاهای اجرای طرح نیز خاطرنشان کرد: از ابتدای اجرای طرح مذکور تاکنون حدود 82 روستا از توابع شهرستان هرسین تحت پوشش قرار گرفته و دام های آنان مایه کوبی شده اند و تا پایان طرح نیز کلیه دامهای سبک شهرستان تحت پوشش مایه کوبی تب برفکی قرار می گیرند.

وی تب برفکی را یک بیماری خطرناک دامی عنوان کرد و گفت: تب برفکی یک بیماری ویروسی مختص زوج سم های اهلی و وحشی است که دام های نشخوار کننده همچون گاو، گوسفند و بز را درگیر می کند، مهمترین و زیان بار ترین بیماری واگیر دامی محسوب می شود.

به گفته وی، از علائم این بیماری تب، افسردگی و بی اشتهایی دام، بروز زخم در دهان، لنگش و... است که موجب کاهش تولید شیر و گوشت و تلفات در دام های جوان می شود.

دکتر غلامی از دامداران درخواست کرد که همکاری لازم را با اکیپ های اعزامی دامپزشکی جهت واکسیناسیون داشته آورده و حتی المقدور از جابه جایی دام طی مدت اجرای فاز  واکسیناسیون خودداری کنند و هرگونه انتقاد، پیشنهاد و یا گزارش بیماری را با شماره تلفنی 1512 و یا سامانه پیامکی 100010001512 اداره کل دامپزشکی ستان کرمانشاه در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار