یکی از مراجع تقلید ارتباط مستمر مسلمانان و علمای اسلامی را گامی در راستای جلوگیری از اختلافات و شکاف بین جامعه اسلامی دانست و گفت: باید روز به روز ارتباطات طرفین را توسعه دهیم.
کد خبر: ۳۶۵۹۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۳ 23 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله ناصر مکارم شیرازی در دیدار جمعی از علما و مفتی‌های اهل سنت گرجستان ضمن ابراز خرسندی از گزارش علمای گرجستان در خصوص وحدت شیعه و سنی در این کشور اظهار کرد: با این شرایط مشخص می‌شود که گرجستان یکی‌ از پیشرفته و رو به رشدترین ملل اسلامی بوده و شیعه، سنی و حتی مسیحی در این کشور دوست و برادر هستند.

وی با تاکید بر ضرورت مراقبت از نفوذ وهابیت در گرجستان خاطرنشان کرد: وهابیت با نفوذ در کشورهای اسلامی اقدامات دینی و فرهنگی را تخریب می‌کنند و امیدواریم این وحدت و انسجام در گرجستان استمرار داشته و سرمشقی برای دیگر ملل مسلمان جهان باشد.

این مرجع تقلید با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، با تاکید بر اینکه براساس قرآن اختلاف همچون زلزله و صاعقه آسمانی است گفت: به همین دلیل است که امروز بسیاری از مسلمانان بر اثر اختلافات در آتش کینه‌ها می‌سوزند.

وی اتحاد و همدلی مردم گرجستان را مورد توجه قرار داد و تصریح کرد: مردم این کشور در سایه همین اتحاد و همدلی از آتش اختلافات دور شده‌اند و با سرعتی که در دنیای امروز اسلام در حال انتشار است اگر اختلافات از جامعه اسلامی دور شود بدون شک اسلام دین آینده جهانیان خواهد بود.

آیت‌الله مکارم شیرازی ارتباط مستمر مسلمانان و علمای اسلامی را گامی در راستای جلوگیری از اختلافات و شکاف بین جامعه اسلامی دانست و تصریح کرد: باید روز به روز ارتباطات طرفین را توسعه دهیم.

وی با تاکید بر اینکه به اذعان بسیاری از افراد خارجی هیچ ناامنی در ایران وجود ندارد گفت: در ایران امنیتی مثال‌زدنی وجود دارد و به همین دلیل با تعاملات بیشتر شده تا دشمنان بستری برای ایجاد تفرقه بین جامعه اسلامی نبینند.

این مرجع تقلید به اشاره به کتب قرآن و حدیث منتشر شده در جهان، لزوم توزیع این کتب در کشورهای اسلامی را یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتقال تجربیات به یکدیگر از دیگر موارد ضروری است و در کشورهای اسلامی باید مراقب وضعیت جوانان بود تا دشمن نتواند در طریق آن‌ها به جامعه اسلامی نفوذ کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر مراقب مراکز تحصیلی و سایر مکان‌های فعالیت جوانان باشیم هیچ مشکلی جامعه را تهدید نخواهد کرد گفت: باید با استفاده از بستر موجود در رسانه‌ها، مدارس و دانشگاه‌ها معارف اسلامی را به مردم منتقل کنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی بر توسعه رسانه‌های اسلامی و بسترهای تبلیغات معارف اسلامی تاکید کرد و افزود: باید از تمام امکانات و تجهیزات روز برای تبلیغ اسلام استفاده شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار