روزنامه شاخه سبز قم در شماره روز یکشنبه سوم بهمن ماه مطلبی با عنوان «اینجا قم است به وقت حرم مطهر» را منتشر کرد.
کد خبر: ۳۶۵۳۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۵ - ۰۶:۵۷ 23 January 2017
به گزارش تابناک قم، در این مطلب می خوانیم: من وهمه کسانی که مسیر رفت وآمد آنها خیابان شهدا(صفاییه) بوده ویا هست یک پیرمردی را به خاطردارند که هرروز همراه با یک تابلو که روی آن آیه 59سوره مبارک احزاب (ای پیامبر! به همسران و دخترانت و زنان مومنان بگو جلباب‌ ها (روسری های بلند) خود را بر خویش فرو افکنند، این کار برای این که (از کنیزان و آلودگان ) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگیرند بهتر است و (اگر تاکنون خطا و کوتاهی از آنها سر زده ) خداوند همواره غفور و رحیم است.) را با خود حمل می کرد.

این پیرمرد طول خیابان صفاییه را رفت و برگشت بارها می پیمود بویژه نزدیک پاساژ ها که محل رفت وآمد زنان ودختران بود بیشتر توقف می کرد. اینکه انگیزه اش از این کار چه بود همیشه برای خبرنگارانی مثل من سوال بود یک روز وقتی که به همراه یکی از دوستانم مسیر مان آنجا بود بی توجه ازواکنش های پیرمرد تصمیم گرفتیم از او مصاحبه ای تهیه کنیم.

در نهایت ادب واحترام نزد او که حالا روی پله یکی از مغازه ها نشسته بود رفتیم و درنهایت احترام خودمان را معرفی وسوالات خودرا مطرح کردیم ؛ ولی بی آنکه جوابی بدهد از جای خود بلند شد پلاکارد را برداشت واز ما دور شد بعد ازآن روز او نسبت به ما حساس تر شده بود وهرکجا می دیدمان جایش را تغییر می داد که مبادا از او سوالی بپرسم.

البته بعد از مدتی دیگر از اوخبری نشد وهیچ کجای دیگر هم ندیدمش. حالا دیگر عده اندکی از زنان ودختران این شهر به تقلید زنان دیگرشهرها پوشیدن چادر را چندان برخود واجب نمی دانند. گویی یادشان رفته اینجا قم است به وقت حرم مطهر. 

دراین شهردختر رسول خدا حرم دارد وحداقل احترام ما زنان به خاندان عصمت وطهارت این است پوشش مناسب داشته باشیم. اگر مدعی پاسداری خون شهدای عاشورا هستیم پس باید زینب وار رفتار کنیم. امروز مثل دیگران بودن چندان سخت نیست سخت این است براعتقادات درست مان پافشاری کنیم. تحمل چادر سخت نیست اگر این را بدانیم که فاطمه زهرا(س) در مقابل مرد نا بینا هم پوشش اسلامی خود را رعایت می کرد. 

یادمان باشد اینجا قم است به وقت حرم مطهر، وظیفه ما زنان قم به مراتب سنگین تر از زنان دیگر شهرهاست.ملزم هستیم به رعایت حد و حدودهای اسلامی، نه آنگونه که دلمان می خواهد لباس بپوشیم و آراسته با هزار رنگ لعاب در انظار ظاهر شویم وبدانیم امروز حفظ پوشش اسلامی ما زنان جهاد است جهادی همپای شهدای صدراسلام.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار