مدیرعامل شرکت گاز استان قم از گازرسانی به 112 روستا از 150 روستای بالای 20 خانوار استان خبر داد.
کد خبر: ۳۶۴۴۰۹
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳ 21 January 2017
به گزارش تابناک قم، حسین محمدی درباره شرایط گازرسانی به روستاها افزود: بر اساس دستورالعمل، شرکت گاز می‌تواند فقط گازرسانی به روستاهای بالای 20 خانوار را که گازرسانی به هر خانوار حداکثر 6 میلیون تومان هزینه داشته باشد، در دستور کار قرار دهد.

وی گفت: با این شرایط تاکنون از 150 روستای بالای 20 خانوار استان 112 روستا گازرسانی شده‌اند و تعدادی از روستاهای باقی‌مانده به ویژه در محدوده قمرود و خلجستان نیز در سال جاری گازرسانی خواهند شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به توجه جدی شرکت گاز به نصب انشعاب گاز به برای توسعه شهری، تصریح کرد: هر گونه ساخت و ساز مسکن بعد از سفت کاری و قبل از شروع نازک کاری باید به شرکت گاز اطلاع داده شود و با ارائه نقشه کار به شرکت گاز اقدام‌های لازم برای گازرسانی به این واحدها انجام خواهد شد.

وی در مورد گازرسانی به پردیسان هم اضافه کرد: تاکنون 8 بخش از این منطقه به شبکه گاز متصل شده و نهمین بخش نیز پس از تکمیل عملیات ساخت معابر زیر پوشش شبکه گاز قرار خواهد گرفت.

محمدی با بیان این که قطعی گاز در استان قم نزدیک به صفر است، اظهار کرد: در برخی استان‌های کشور شاهد قطع گاز در فصل سرد سال هستیم اما استان قم به دلیل قرارگیری در اواسط خطوط انتقال گاز کشور و عبور 5 خط انتقال از شهر قم مشکل قطعی گاز نداشته است اما این نمی‌تواند دلیلی برای صرفه‌جویی نکردن و استفاده غیربهینه در مصرف گاز باشد.

مدیرعامل شرکت گاز استان قم با اشاره به اهمیت صرفه‌جویی در مصرف گاز به‌ویژه در مصارف خانگی، تصریح کرد: میزان مصرف گاز قم در آذرماه سال جاری 241 میلیون مترمکعب و در آبان‌ و مهر امسال به ترتیب 219 و 174 میلیون مترمکعب بوده است.

وی از راه‌اندازی سامانه پرداخت الکترونیکی قبوض و اعلام صورت‌حساب مشتریان خبر داد و افزود: سامانه‌های تلفنی، اینترنتی و پیامکی برای دریافت و اعلام بدهی مشترکان برای تکریم و تأمین رفاه مشتریان راه‌اندازی شده است و در آینده‌ای نزدیک انجام تمام خدمات مربوط به مشترکان گاز در دفاتر پیشخوان دولت امکان‌پذیر خواهد بود.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار