مديركل گمرك استان قم خبر داد
مديركل گمرك استان قم گفت: بالغ بر 466 ميليارد تومان درآمد گمركي استان قم در 9 ماهه نخست سال جاري بوده كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد 96 درصد رشد بوديم.
کد خبر: ۳۶۴۴۰۸
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۲ 21 January 2017
به گزارش تابناک قم، احمد هاشم‌زاده در دیدار آیت‌الله علوی گرگانی با اشاره به نامگذاری ششم بهمن به عنوان روز جهانی گمرک اظهار کرد: گمرک استان قم در مقایسه با گمرک سایر استان‌ها گمرک نوپایی است.

وی خاطرنشان کرد: گمرک استان شامل منطقه ویژه سلفچگان، گمرک امانات و گمرک پستی است که مشمول انجام تشریفات و فعالیت‌های گمرکی و عملیات تجاری است.

مدیرکل گمرک استان قم گمرک استان قم را دارای جایگاه ششم گمرک کشور در بین 31 استان از نظر درآمدهای گمرکی ذکر کرد و افزود: به ترتیب درآمدهای گمرکی در استان‌های هرمزگان، بوشهر، خوزستان، تهران، فرودگاه بین‌المللی امام خمینی و قم وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: منبع درآمد کشور به ترتیب از فروش نفت، نظام مالیاتی و نظام گمرکی تأمین می‌شود.

هاشم زاده یادآور شد: بالغ بر 466 میلیارد تومان درآمد گمرکی استان قم در 9 ماهه نخست سال جاری بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته شاهد 96 درصد رشد بودیم.

 وی عنوان کرد: 388 میلیون دلار اقلام مختلف از جمله مواد اولیه واحدهای تولیدی، اجزا و قطعات موتور سیکلت، پکیج دیواری و ماشین‌آلات راهسازی از سوی گمرک استان ترخیص شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 24 درصد رشد داشته است.

مدیرکل گمرک استان قم ادامه داد: بالغ بر 518 میلیون دلار از سایر گمرکات کشور به گمرک استان قم ترانزیت شده است که نسبت به سال گذشته چهار درصد رشد دارد.

وی با اشاره به دیگر اقدامات کمرگ استان قم، گفت: بالغ بر 121 میلیون دلار اقلام صادراتی بوده است و هزار و 407 بسته از کشورهای مختلف مانند آمریکا، ‌امارات، ‌اتریش و سوئیس به بخش امانات خارجی وارد و از طریق گمرک امانات پستی ترخیص شده است.

هاشم‌زاده خاطرنشان کرد:‌ 4 هزار و  783 بسته نیز در 9 ماهه نخست سال جاری به عنوان هدیه، ‌سوغات و کتاب و مطبوعات از طریق گمرک امانات پستی قم ترخیص شده است.

وی ادامه داد: در این مدت 100 فقره پرونده قضایی به ارزش بالغ بر 68 میلیارد ریال به عنوان قاچاق تشکیل شده که از نظر تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 32 درصد کاهش و از نظر ارزش 24 درصد افزایش داشتیم.

مدیرکل گمرک استان قم با اشاره به رویکرد اداره کل گمرک استان قم گفت: این اداره تسهیل تجارت، تضمین سلامت، افزایش درآمد گمرکی استان،‌ ارتقای سلامت اداری، کاهش هزینه‌های ترخیص کالا، کاهش زمان انجام تشریفات گمرکی و در نهایت افزایش سطح رضایتمندی و میزان اعتماد خدمت‌گیرندگان گمرکی را پیگیری می‌کند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار