امام جمعه قم:
امام جمعه قم گفت: آسیب‌های بسیار زیادی از قیبل فراهم نبودن امکانات و تسهیلات، کشاورزان را در تنگنا قرار داده و به کشاورزی کشور لطمه می‌زند.
کد خبر: ۳۶۲۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۹ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س)، آیت الله سید محمد سعیدی در دیدار هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی قم گفت: هویت بخشی به کشاورزان کار بسیار ارزشمندی است و این مسئله غفلتی بوده که مسئولان امر توجه جدی به آن نداشته و باعث شده این قشر زحمتکش با مشکلاتی مواجه بشوند.

وی افزود: این قشر زحمتکش و پر تلاش جزو مؤمن‌ترین و معتقدترین افراد به خداوند هستند چرا که همیشه نگاه آن‌ها به سمت آسمان است و باید توکل و توجه آن‌ها بیشتر از دیگران باشد.

تولیت آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه(س) افزود: آسیب‌های بسیار زیادی از قیبل عدم فراهم کردن امکانات و تسهیلات از سوی مسئولان ذی ربط و گاهی از سوی واسطه‌ها در خرید محصولات، کشاورزان را در تنگنا قرار داده و به کشاورزی کشور لطمه می‌زند.

آیت الله سعیدی در ادامه گفت: اگر کسی ایمان به خدا و روز قیامت داشته باشد هیچوقت تسهیلات دریافتی کشاورزی را در جای دیگر مصرف نمی‌کند و استفاده از تسهیلات کشاورزی در بخش‌های دیگر ضمان آور است.

وی اظهار داشت: باور درونی و اعتقاد واقعی می‌تواند طریقه مصرف تسهیلات دریافتی از منابع اختصاص یافته دولتی را مشخص نماید و باید این باورها تقویت شود و ابعاد معنوی یک کشاورز می‌تواند مسیر را مشخص کند.

امام جمعه قم با اشاره به ملاک‌های انتخاب یک کشاورز نمونه گفت: یکی از ملاک‌های انتخاب کشاورز نمونه، داشتن باورهای درونی و اعتقادی است و نباید ملاک‌ها فقط بر اساس مسائل ظاهری باشد.

وی اظهار داشت: باید کشاورزان به حق و حقوق خود در حد معقول برسند و در همه امور ضوابط قانونی در بهره مندی از امکانات و تسهیلات بخش کشاورزی به طور یکسان فراهم شود.

خاطر نشان می‌شود در ابتدای این دیدار، پیمان عالمی رئیس هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های این تشکل خصوصی گفت: اساس تشکیل این مجموعه در راستای هویت بخشی به بخش کشاورزی و کشاورزان، ارتباط بیشتر کشاورزان با علما در جهت ارتقای بینش‌های دینی و اعتقادی، توسعه و ترویج مسئله زکات و… می‌باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار