عضو شورای اسلامی شهر قم:
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: جایگاه شوراهای اسلامی شهر با وجود تجربه به دست آمده در حال افول است.
کد خبر: ۳۶۲۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۰ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، حسن بختیاری افزود: با وجود آن که چندین دوره از فعالیت‌ شوراهای شهر می‌گذرد و تجربه فراوانی در این راه به دست آمده است، جایگاه شوراها ضعیف شده است.

وی با بیان اینکه ساختار فکری مسئولان کشوری در نگاه به شوراهای شهر باید اصلاح شود، ادامه داد: با وجود آن که در برنامه چهارم توسعه موضوع واگذاری تصدی و مدیریت‌های محلی مورد اشاره قرار گرفته بود، در برنامه ششم توسعه حتی اسمی از آن نیامده است، هر چند که در برنامه چهارم هم عملا هیچ اتفاقی نیفتاد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در آن زمان هم بندهای مربوط به واگذاری تصدی به مدیریت‌های محلی اجرا نشد،‌ گفت: این بار برنامه ششم توسعه اسمی از این موضوع نیاورده و خیال همه را راحت کرده است.

وی با اظهار تاسف نسبت به اختیارات نظام شورایی ادامه داد: حتی چارچوب و اختیارات نظام شورایی در افغانستان و عراق از ایران بهتر است.

بختیاری از نظام شورایی به عنوان یک تجربه موفق در کشورهای توسعه‌یافته یاد کرد و افزود: کشورهای توسعه یافته از این تجربه برای توسعه و اجرای برنامه‌های توسعه استفاده می‌کنند، اما در کشور ما به این ظرفیت توجه نمی‌شود.

وی از توسعه شهرها و افزایش شهرنشینی به عنوان یک اتفاق ناگزیر یاد کرد و ادامه داد: جمعیت شهرها هر روز در حال افزایش است و شهرهای کوچک به شهرهای بزرگ‌تر تبدیل می‌شوند. در این شرایط اگر به  مدیریت شهری و الگوهای تجربه شده نپردازیم به مردم ظلم کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات شهرها با مدیریت واحد شهری قابل حل است، گفت: آلودگی هوا که در شهرهای بزرگ به بحران تبدیل شده است جز با مدیریت شهری قابل حل نیست.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار