آتش‌سوزی مهیب و گسترده در شهرک صنعتی شکوهیه قم
یکی از واحدهای صنعتی تولید میعانات گازی در شهرک صنعتی شکوهیه دچار حریق شد، به دلیل جاری شدن مواد شیمیایی در فضای باز، باغات و فضای سبز این حادثه بسیار گسترده بود.6 مصدوم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده و هفت نفر نیز در محل مداوا شدند.
کد خبر: ۳۶۲۵۸۹
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۴۹ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، یک کارخانه‌ در شهرک شکوهیه قم ظهر روز گذشته بر اثر انفجار یکی از مخازن مواد نفتی در آتش سوخت. این آتش سوزی که وسیع و گسترده بود به کارخانه‌های مجاور نیز سرایت کرد.

این حادثه ساعت 12 ظهر به وقوع پیوست که به علت وسعت حریق و جاری شدن مایعات نفتی داخل جوی ها حریق به خیابان های مجاور سرایت کرد که با همت نیروهای آتش نشانی ساعت17:25حریق مهار شد.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با اشاره به این حادثه آتش سوزی اظهار کرد: این حادثه ساعت 12 و 27 دقیقه ظهر از سوی آتش نشانی شهرک صنعتی شکوهیه به آتش نشانی قم اعلام شد که به سرعت عوامل آتش نشانی به محل حادثه اعزام شدند.

حضور 80 نیروی آتش نشان در محل حادثه

عباس جعفری با اشاره به زمان حضور در محل حادثه افزود: ساعت 12 و 40 دقیقه ظهر عوامل آتش نشانی قم به محل حادثه رسیدند و به سرعت عملیات مهار سازی را آغاز کردند.

وی بیان کرد: آتش به صورت وسیعی گسترده شده بود که این حریق و انفجار مخازن میعانات نفتی در جوهای منطقه سرازیر شده و حریق را به خارج از کارخانه کشانده بود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شهرداری قم با تاکید براینکه آتش خارج از کارخانه و محیط آزاد توسط عوامل آتش نشانی به سرعت کنترل شد، گفت: پس از حضور در محل حادثه به دلیل شدت حادثه به سرعت نیروهای کمکی به محل اعزام شدند.

وی ادامه داد: 12 خودرو عملیاتی، سه خودرو آب رسان، یک خودرو حمل تجهیزات و یک خودرو پشتیبان برای اعزام نیروها به محل حادثه اعزام شدند.

جعفری گفت: 80 نیروی آتش نشان در محل حادثه حضور داشتند و از این شمار چهار نفر دچار آسیب دیدگی شدند که توسط اورژانس 115 به بیمارستان اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: سرانجام پس از تلاش فراوان نیروهای آتش نشانی ساعت 17 و 25 دقیقه حریق اطفا شد ولی علت حادثه هنوز مشخص نیست و این امر توسط کارشناسان مورد بررسی قرار می‌گیرد و در روزهای آینده نتیجه قطعی اعلام می‌شود.

امدادرسانی به 13 حادثه دیده

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم نیز گفت: اورژانس قم از همان ابتدای امر در کنار نیروهای آتش نشانی و هلال احر و نیروهای امدادی در محل حاضر شدند.

مهدی فراهانی اظهار کرد: با وقوع حریق با توجه به اطلاعات اولیه که به مرکز اورژانس نیروهای نزدیک‌ترین مرکز اورژانس به منطقه که در خود شهرک شکوهیه بود به منطقه اعزام شدند.

وی افزود: با توجه به ابعاد حادثه و احتمال این که آسیب‌های گسترده و سوختگی داشته باشد علاوه بر آمبولانس اولیه که در محل حاضر شد ۳ دستگاه آمبولانس دیگر به منطقه اعزام شد.

معاون مرکز فوریت‌های پزشکی استان قم گفت: یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم به محل حادثه اعزام شد که ۶ نفر مصدوم که دچار آسیب‌های سطحی بودند به مراکز درمانی قم منتقل شدند.

وی با اشاره به اینکه مصدومان تا ۳۰ درصد دچار سوختگی شده بودند، تأکید کرد: آسیب‌هایی دیگری همچون ضربه به دست و پا بر اثر اصابت اشیاء هم در بین مصدومان دیده می‌شد.

فراهانی بیان کرد: 6 مصدوم توسط عوامل اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده و هفت نفر نیز در محل مداوا شدند.

عمل نکردن سیستم ایمنی

مدیر عامل شرکت شهرک های صنعتی قم نیز پیرامون این حادثه گفت: این واحد شیمیایی ۵۰ هزار تن هیدروکربن سنگین در مخازن خود دخیره داشته که تمام این مواد دچار آتش سوزی شده که موجب ایجاد حریق بزرگی در محوطه واحد صنعتی شد.

امیر طیبی نژاد افزود: این واحد دارای سیستم ایمنی خوبی بوده و تأییدیه مدیریت ایمنی کار را دارد اما متأسفانه به دلیل گستردگی مخازن هیدروکربن آتش‌سوزی به خیابان‌های مجاور واحد در شهرک شکوهیه سرایت کرد و موجب مصدوم شدن دو نفر شد که این دو به بیمارستان منتقل شده‌اند. 

به گفته وی، عمل نکردن سیستم ایمنی یکی از مخازن این کارخانه و ایجاد سرریز دلیل آتش‌سوزی است.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار