عضو هیأت علمی پژوهشکده اخلاق و روان‌شناسی اسلامی پژوهشگاه دارالحدیث گفت: امروز برای این که بتوانیم با افسردگی مزمن در جامعه مقابله جدی داشته باشیم باید نسبت به تقویت سلامت دینی و اعتقادی مردم اهتمام بورزیم.
کد خبر: ۳۶۲۵۷۴
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۳ 18 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام حمزه عبدی با بیان این که لازمه حل مشکلات روحی و روانی افراد و مقابله با فضای یأس و افسردگی در بین آن‌ها، تقویت سلامت دینی و اخلاقی است، اظهار کرد: در این باره باید با فرهنگ‌سازی در زمینه تعمیق باورها و اعتقاد دینی مردم و به خصوص نسل جوان کار کرد و البته با نگاه و رویکردی انسان‌شناسانه و روان‌شناسانه به بررسی موضوع و پدیده پرداخت.

وی با بیان این که امروزه خلأ روانی و عاطفی یکی از مشکلات بشر است، افزود: شاید بخشی از این مشکل به ظهور رسانه‌های نوین از جمله شبکه‌های اجتماعی بازگردد که تا حدی به انزواطلبی و فردگرایی بشر دامن زده و او را به طور نسبی از در کنار جمع بودن بازداشته است.

عضو انجمن روان‌شناسی اسلامی حوزه علمیه قم تضعیف امنیت روانی و اخلاقی را از جمله آسیب‌های شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی برشمرد و بر لزوم تعمیق باورهای دینی نسل جوان با بهره‌گیری از ظرفیت روان‌شناسی اسلامی در این مورد تأکید کرد.

وی گفت: امروزه بسیاری از افراد جامعه در فضای شبکه‌های اجتماعی زندگی می‌کنند و با وجود این که در گروه‌های اجتماعی با تعداد زیادی از افراد معاشرت و دوستی دارند، با توجه به این که یکدیگر را ملاقات نکرده و از خصوصیات اخلاقی هم بی‌خبرهستند در تنهایی به سر می‌برند.

حجت‌الاسلام عبدی با بیان این که علائم مربوط به یأس و افسردگی در جامعه باید جدی گرفته شود، گفت: نهادهای علمی و پژوهشی و نیز نهادهای اجرایی و تصمیم‌گیر کشور باید در این گونه مسائل ورود جدی‌تر داشته باشند و با یافته‌های علمی و نیز تصمیم مناسب و سرنوشت‌ساز به مقابله با امواج افسردگی در جامعه بپردازند.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار