کارشناس هواشناسی قم با اشاره به بارش باران که از اوایل شب گذشته در قم آغاز شده، گفت: به طور میانگین 1.3 میلی متر بارندگی از شب گذشته تا کنون در این استان ثبت شده است.
کد خبر: ۳۶۱۸۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷ 16 January 2017
به گزارش تابناک قم، مرتضی صبوری افزود: در ایستگاه های سلفچگان، کهک، جمکران، سالاریه، نیروگاه حرارتی و کوه سفید، 3، 2.2، 2، 2، 1.8 و 0.6 میلی متر باراندگی به ثبت رسیده است.

وی اضافه کرد: بارش در ارتفاعات و نقاط غربی استان به صورت برف گزارش شده است که در روستای کهندان از توابع بخش خلجستان، 11 و روستای وسف بخش کهک نیز چهار سانتی متر ثبت شده است.

وی با بیان این که میانگین بارش باران از ابتدای سال زارعی امسال(مهرماه) تاکنون، 57 میلی متر بوده، گفت: در مدت مشابه پارسال 78 میلی متر باران در قم ثبت شده بود ، در حالی که این آمار در بلند مدت (میانگین 20 سال گذشته) نیز 75 میلی متر بوده است.

صبوری خاطرنشان کرد: از ابتدای دی ماه جاری تاکنون 38 میلی متر باران در قم باریده است که این میزان در سال گذشته 10 و در میانگین بلندمدت 22.5 میلی متر بوده است که نشان دهنده افزایش بارندگی در دی ماه امسال است.

وی با بیان این که در حال حاضر هوای قم ابری است، گفت: در ساعت های آینده به تدریج کاهش ابر و در برخی ساعت ها همراه با وزش ملایم باد با جهت شرقی و حداکثر سرعت 35 کیلومتر بر ساعت پیش بینی می شود.

وی افزود: امروز حداکثر سرعت باد به 35 کیلومتر بر ساعت خواهد رسید و پیش بینی می شود دمای هوا در گرم ترین ساعات به 11 درجه بالای صفر برسد و کمینه امروز صبح نیز 2 درجه بالای صفر بود.

به گفته صبوری، وضعیت هوا، فردا صاف همراه با مه صبحگاهی است و در برخی ساعت ها با افزایش موقت ابر همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد: سمت وزش باد شرقی با حداکثر سرعت 30 کیلومتر بر ساعت می باشد و پیش بینی می شود دمای هوا حداکثر به 13 درجه بالای صفر و کمینه به چهار درجه زیر صفر برسد.

وی بیان کرد: هوای قم روز چهارشنبه هفته جاری صاف تا قسمتی ابری، گاهی با وزش باد شرقی با سرعت حداکثر 35 کیلومتر بر ساعت خواهد بود که پیش بینی می شود بیشینه دما به 14 درجه بالای صفر و کمینه نیز به سه درجه زیر صفر برسد.

به گفته کارشناس هواشناسی قم، تا آخر هفته پدیده خاصی به جز افزایش ابر در استان نداریم و روند دمایی رو به گرمی و سردی نخواهد رفت و ثابت خواهد ماند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار