مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جشن دهه فجر خانواده کارفرمایان و کارگران برای سومین سال در قم برگزار می‌شود و شهدای کارگر تجلیل خواهند شد.
کد خبر: ۳۶۱۸۰۷
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰ 16 January 2017
به گزارش تابناک قم، نصرالله بازوند در جلسه ستاد برگزاری مراسم دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی که ظهر دوشنبه در تالار امام جواد(ع) استانداری قم برگزار شد با اشاره به برنامه‌های کمیته کارگری و کارفرمایی ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی استان قم، اظهار کرد: دستگاه‌های تابع وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، صنعت و معدن، شهرک‌های صنعتی و بسیج کارگری و کارفرمایی عضو این کارگروه هستند و طی ۳ جلسه‌ای که داشته‌ایم در این زمینه برنامه ریزی‌هایی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه این کمیته ۱۸ مصوبه داشته است که باید در دهه فجر اجرایی شود، افزود: برگزاری جشن دهه فجر برای خانواده کار و کارگر و تعاون گران که در دو سال گذشته برگزار شده است، تجلیل از شهدای کارگر و خانواده آنها از جمله برنامه‌هایی است که در دو سال گذشته با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شده و امسال هم برنامه‌ریزی بر این است که این برنامه تداوم داشته باشد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی قم تصریح کرد: مسئولان ادارات دستگاه‌های تابعه و تشکل‌های کارگری نشستی با نماینده ولی فقیه در آستانه مقدس حضرت معصومه(س) خواهند داشت.

بازوند از برگزاری نشست‌های مختلف با تشکلات کارگری و کارفرمایی استان هم گفت و افزود: برنامه بازدید و تجلیل و عیادت از پرستاران و بیماران وبیمارستان تأمین اجتماعی که وابسته به این وزارت خانه است نیز در برنامه این کمیته قرار دارد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم از مراسم تجلیل از بانوان کارگر هم خبر داد و تأکید کرد: برگزاری فعالیت‌های مهارت‌های زندگی با شرکت بانوان نیز از دیگر برنامه‌های این کمیته است که در دهه فجر برگزار خواهد شد.

وی از آذین بندی کارگاه و کارخانه‌ها در این ایام گفت و افزود: اردوهای کارافرینی از دیگر برنامه‌هاست که در جریان آن دانش آموزان در کارخانه‌ها و کارگاه‌ها حضور پیدا خواهند و از نزدیک با روند کار آشنا می‌شوند.

بازوند با اشاره به برنامه ریزی به منظور تجلیل از شهدا هم تأکید کرد: با همکاری تشکلات کارگری از نمایندگان آنها و همچنین از شهدای کارگر و شهدای مدافع حرم تجلیل و قدردانی خواهد شد.

جشن انقلاب با حضور بانوان و خانواده شهدای مدافع حرم در دهه فجر برگزار می‌شود

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قم نیز در این جلسه با اشاره به برنامه‌های کمیته بانوان ستاد دهه فجر، اظهار کرد: ۲۹۱۲ برنامه تا به امروز در حوزه بانوان در ادارت مختلف استان احصا شده است.

معصومه ظهیری با اشاره به اینکه در بخشش‌های مختلف آموزشی، پژوهشی، برگزاری نشست‌ها، تجلیل‌ها و انتشارات برنامه‌های گوناگونی اجرا خواهد شد افزود: ۳ برنامه اساسی بین دستگاهی هم پیشنهاد شده است که با محوریت دستگاه‌هایی که می‌توانند کار جمعی انجام بدهند برگزار خواهد شد.

وی از برگزاری جشن انقلاب در تالار معصومیه فرمانداری قم خبر داد و گفت: از بانوان استان فعال در بحث انقلاب در این جشن تجلیل خواهد شد و علاوه براین امسال بحث شهدای مدافعین حرم و خانواده‌شان را هم اضافه کرده‌ایم.

ظهیری از برگزاری نشست با سازمان‌های مردم نهاد و نخبگان استان هم خبرداد و گفت: در دیدار با نخبگان علاوه بر آنچه در طول سال انجام داده‌ایم، چشم انداز آینده را هم مطرح خواهیم کرد.

مدیرکل امور خانواده و بانوان استانداری قم با اشاره به اینکه کانون‌های فرهنگی مساجد و بهزیستی در همه مراکز برنامه دارد، تصریح کرد: طرح ویژه که به همه مبلغان داده‌ایم بازگو کردن دستاوردهای انقلاب اسلامی در قالب دو سؤال است که «چرا انقلاب کردیم؟» و «چرا باید انقلابی بمانیم؟» که پاسخ‌ها را در قالب مسابقه و نشست مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

وی افزود: برنامه‌های عمومی مانند غبار روبی و حضور در بیت امام(ره) و حضور در برنامه‌های ۱۲ و ۲۲ بهمن هم با حضور بانوان برگزار خواهد شد.
منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار