لیگ بر‌تر هندبال بانوان کشور به تدریج به هفته‌های پایانی خود می‌رسد اما تنش در مسابقه‌ها و جذابیت و حساسیت کار از بالا تا پایین جدول در جریان است.
کد خبر: ۳۶۱۸۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۷ 16 January 2017
به گزارش تابناک قم، دیدار تیم‌های هدف‌پویان جوان قم و ذوب‌آهن اصفهان در هفته نهم لیگ بر‌تر یکی از بازی‌هایی بود که دامنه حاشیه‌های آن با انتشار تصویر سر خون‌آلود یکی از بازیکنان هدف‌پویان و پیغام‌های رسانه‌ای ۲ باشگاه برای هم، تا چند روز پس از بازی ادامه پیدا کرد و هنوز هم ادامه دارد. 

خبرنگار همشهری در این بازی، کاروان اعزامی هدف‌پویان به اصفهان را همراهی کرد. جزئیات جالب همه اتفاق‌های اصفهان و پس از آن را بخوانید.

سفر به اصفهان با خودروی شخصی

نکته جالب در مورد سفر تیم لیگ برتری هدف‌پویان به اصفهان، اعزام آن‌ها در شرایطی غیرطبیعی بود. باشگاه هدف‌پویان به دلیل این‌که حامی مالی ندارد و هیچ حامی مالی از این تیم حمایت نمی‌کند، ریاضت اقتصادی را در دستور کار قرار داده است. آن‌ها در بازی‌های خود در شهرهای نزدیک به قم از خودروی شخصی استفاده می‌کنند تا از این طریق بتوانند بودجه خود را برای مسافرت به شهرهای دور ذخیره کنند. 

یکی از ۲ بازی باقی‌مانده آن‌ها در شهرهای دوردست در کرمان برگزار خواهد شد و به همین دلیل هدف‌پویان تلاش می‌کند در هزینه‌های خود برای سفر به کرمان تا حد امکان از ریخت و پاش جلوگیری کند. آن‌ها پیش از بازی با ذوب‌آهن با خودروی شخصی به اصفهان رفتند و در هوای سرد اصفهان بدون 4 بازیکن اصلی در سالن ملت این شهر تمرین کردند. 

علت غیبت بازیکنان هدف‌پویان در تمرین قبل از مسابقه و همراهی نکردن مجموعه تیم در این سفر این بود که این بازیکنان دانشجو بودند و باید روز پیش از مسابقه در دانشگاه‌های خود امتحان پایان ترم را پشت سر می‌گذاشتند. هدف‌پویان مجبور شد در فاصله ۱۶ ساعت مانده به بازی با ذوب‌آهن بازیکنان باقی‌مانده خود را در اختیار گیرد.

سالن ملت، بزرگ اما خالی

باشگاه ذوب‌آهن به عنوان یک باشگاه حرفه‌ای، مجموعه ورزشی اختصاصی به نام ملت در اختیار دارد که در ورودی اصفهان قرار گرفته است و زمین چمن فوتبال و سالن‌های سرپوشیده و خوابگاه دارد. تیم اصلی فوتبال ذوب‌آهن نیز در این زمین تمرین می‌کند و تیم‌های هندبال، بسکتبال و والیبال ذوب‌آهن نیز تمرین‌ها و مسابقه‌های خود را در این مجموعه برگزار می‌کنند. 

کارکنان این ورزشگاه همگی کارمند باشگاه ذوب‌آهن هستند و به طور کامل، مأمور به خدمت در این ورزشگاه هستند. خوابگاه ورزشکاران مرد باشگاه ذوب‌آهن نیز در این مجموعه قرار دارد و مجهز بودن این ورزشگاه به کلینیک پزشکی، سالن کنفرانس و رستوران از نکته‌هایی بود که نشان می‌دهد باشگاه ذوب‌آهن نگاه حرفه‌ای به ورزش دارد.

سالن ورزشی ملت سالنی بزرگ است که حدود ۲ هزار تماشاگر را در خود جای می‌دهد. بخش وی‌آی‌پی این سالن به همراه بخش رسانه‌ای آن نشان‌دهنده تجهیز حرفه‌ای این سالن است. در روز بازی با هدف‌پویان، تماشاگران کم‌تعدادی از این مسابقه دیدن کردند.

 برخلاف بازی رفت در قم که تماشاگران قمی حمایت خوبی از تیمشان داشتند، ذوب‌آهن در خانه از امتیاز هوادار برخوردار نبود. ۲ تیم پس از ورود به زمین مسابقه به گرم کردن پرداختند اما نکته جالب این بود که سمیه شهریاری کاپیتان تیم ذوب‌آهن با پای در آتل و عصا زیر بغل روی نیمکت تیمش نشسته بود و نام وی در فهرست مسابقه قرار گرفت. 

وی حتی در زمان ایستادن ترکیب ۲ تیم در میدان در ابتدای کار با عصا در جمع افراد قرار گرفت و نیز هنگام قرعه‌کشی به عنوان کاپیتان ذوب‌آهن نزد داور رفت. ورود ۲ تیم و ارتباط بازیکنان هر ۲ تیم با هم جالب توجه بود. بازیکنان هدف‌پویان و ذوب‌آهن به صورتی دوستانه در کنار هم ایستادند و با هم عکس یادگاری گرفتند.

آغاز رویایی و پایان تلخ

هدف‌پویان رویایی‌ترین شروع خود را در بازی‌های این فصل خود در لیگ بر‌تر داشت. این‌که هدف‌پویان در اصفهان از ذوب‌آهن ۶ بر یک پیش بیفتد باورکردنی نبود. قمی‌ها با محوریت کاپیتان ملی‌پوش خود، الناز قاسمی، و خط‌زن جوان خود، نوریه عباسی، بازی را خوب آغاز کرد و فاطمه خلیلی، دروازه‌بان تیم ملی و سنگربان هدف‌پویان، روز خوبی را پشت سر می‌گذاشت. ذوب‌آهن در اواخر وقت نیمه اول فاصله را کم کرد. در شرایطی که قمی‌ها در نیمه اول بازی را برده بودند نیمه دوم بازی ملتهب پیش رفت. در ‌‌نهایت در دقایق پایانی مسابقه ذوب‌آهن بهتر عمل کرد و ۲۵ بر ۲۴ پیروز میدان شد.

نوریه عباسی، بازیکن خوش‌فکر هدف‌پویان، در دقایق پایانی بازی در پی رفتار خشونت‌آمیز یکی از بازیکنان حریف با سر به زمین برخورد کرد و ابروی وی شکاف برداشت. وی با سر خون‌آلود و در شرایطی که کف سالن مسابقه نیز رنگ خون گرفته بود زمین را ترک کرد و مداوای بیشتر روی نیمکت تیم صورت گرفت. 

پس از سوت پایان بازی، بازیکنان هدف‌پویان در حال گریستن بودند. فشار روانی روی این بازیکنان به حدی زیاد بود که توان برخاستن از زمین را نداشتند. در مقابل بازیکنان ذوب‌آهن با پخش آهنگ رسمی این باشگاه در سالن مسابقه به شادی پرداختند. این پیروزی از این نظر برای هر ۲ تیم اهمیت داشت که تیم برنده در آستانه کسب عنوان سوم لیگ قرار می‌گرفت و علت شادی ملموس بازیکنان ذوب‌آهن همین بود.

ترکش‌های شکست

بازیکنان هدف‌پویان که با وضعیتی در هم گسیخته به رختکن رفتند تا ساعتی پس از پایان مسابقه رختکن را ترک نکردند. گلایه از وضعیت داوری این بازی و بر شمردن تصمیم‌های داور که از نظر آن‌ها اشتباه بود و در نتیجه بازی تأثیر مستقیم داشت، شرایط ویژه‌ای بر رختکن هدف‌پویان حاکم کرده بود. نوریه عباسی بازیکن مصدوم هدف‌پویان با سری بانداژ شده اما خون‌آلود در رختکن ادامه مداوای خود را پشت سر گذاشت. ۲۴ ساعت پس از پایان مسابقه باشگاه هدف‌پویان با ارسال نامه‌ای به فدراسیون هندبال خواستار توضیح در مورد نحوه چینش داوران و بررسی قضاوت داوران این بازی شد. 

پروانه کوهیان سرمربی ذوب‌آهن نیز در گفت‌وگو با یکی از رسانه‌ها به انتقاد از بازیکنان و مربی هدف‌پویان پرداخت و هدف‌پویان را به شدت آماج حمله قرار داد. هدف‌پویان هم در بیانیه‌ای روی خروجی رسمی خود که پایش به خبرگزاری‌ها باز شد از خجالت رقیب درآمد.

گرچه هدف‌پویان اعلام کرده مشکلی با باشگاه ذوب‌آهن ندارد اما اصطکاک سه‌جانبه هدف‌پویان - ذوب‌آهن - فدراسیون هندبال هنوز هم ادامه دارد. هدف‌پویان قصد دارد یک بار برای همیشه از شر بی‌تفاوتی فدراسیون هندبال خلاص شود. آیا رابطه فدراسیون هندبال با باشگاه قمی در روزهای پایانی کار فدراسیون رو به وخامت می‌گذارد؟

ناداوری در هندبال

فدراسیون هندبال در اقدامی ناشیانه و عجیب بار دیگر داوری را برای بازی هدف‌پویان و ذوب‌آهن در نظر گرفت که در بازی رفت در قم، مسابقه ۲ تیم را قضاوت کرده و سبب بروز حاشیه شده بود. 

در حالی که بازی در نیمه نخست حاشیه چندانی نداشت اما داور آن در نیمه دوم تصمیم بحث برانگیزی گرفت که عمده این تصمیم علیه نماینده قم پیش رفت. 

جالب‌ترین بخش داستان در اوایل نیمه دوم رخ داد. زمانی که برخوردی در زمین تیم هدف‌پویان صورت گرفت هر یک از ۲ داور مسابقه روی بازیکن متفاوتی برای به وجود آمدن خطا نظر داشتند اما به ناگاه داور میز مسابقه نفر سومی را به عنوان خطاکار معرفی کرد و چون بازیکن معرفی شده داور میز، برای سومین بار اخراج ۲ دقیقه‌ای را تجربه می‌کرد از زمین مسابقه اخراج شد و داوران مسابقه حتی در تشخیص بازیکن خطاکار نیز دچار مشکل شدند. در صحنه خونریزی سر بازیکن هدف‌پویان نیز، خطای چند ثانیه قبل بازیکن ذوب‌آهن روی کاپیتان الناز قاسمی نادیده گرفته شد و بازگشت همین موقعیت به آسیب‌دیدگی عباسی انجامید.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار