عضو شورای شهر قم:
عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: ۹۸ درصد اجرای فیبر انجام‌شده و تنها اتصالات و ارتباطات آن باقی‌مانده است و چند هفته پیش در این زمینه جلسه‌ای برای تحویل داکت و فیبر نوری داشتیم.
کد خبر: ۳۶۱۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۷ 16 January 2017
به گزارش تابناک قم، حسین فاکر خراسانی با اشاره به اهمیت رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری به‌ویژه در کلان‌شهرها اظهار داشت: یکی از آرمان‌های شهری رسیدن به مدیریت است که همه جوانب شهر را مدیریت کرده و کاهش هزینه‌ها، ترافیک، حمل‌ونقل‌های بی‌مورد و... را در پی داشته باشد.

وی بابیان اینکه به علت معذورات قانونی فعلاً امکان رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری در کشور وجود ندارد، افزود: با توجه به مشکلات، ناهماهنگی‌ها و ضعف‌های قانونی شوراها از جایگاه واقعی خود برخوردار نیستند و فاصله زیادی با تعاریف قانون اساسی گرفته‌اند.

عضو شورای اسلامی شهر قم یکی از اقدامات شورای شهر قم را زیرسازی برای رسیدن به شهر هوشمند برشمرد و گفت: با توجه به اینکه فعلاً رسیدن به مدیریت یکپارچه شهری وجود ندارد تصمیم به اجرای این مدیریت به‌صورت مجازی گرفته‌ایم و زیرساخت‌های اولیه آن مانند فیبر نوری و دیتاسنتر آن را تا حدودی زیادی به سرانجام رسانده‌ایم.

وی یکی از خواص مدیریت شهر هوشمند را کاهش حمل‌ونقل و استفاده از اینترانت بین دستگاه‌ها دانست و خاطرنشان کرد: استانداری سیستم دولت الکترونیک یا شبکه دولت در شهرها دارد ولی این سیستم فاصله با مدیریت یکپارچه شهری و شهر هوشمند داشته و نمی‌تواند همه جوانب شهر هوشمند را در خود داشته باشد.

فاکر با اشاره با اقداماتی که شهرداری و شورای شهر برای فیبر نوری انجام داده است، تصریح کرد: 98 درصد اجرای فیبر انجام‌شده و تنها اتصالات و ارتباطات آن باقی‌مانده است و چند هفته پیش در این زمینه جلسه‌ای برای تحویل داکت و فیبر نوری داشتیم.

وی ادامه داد: در قسمت دیتاسنتر از برنامه‌ریزی‌ها عقب‌افتاده‌ایم و هنوز میزان پیشرفت این پروژه به 20 درصد نرسیده که نیاز است مدیریت شهری اهتمام بیشتری برای رسیدن به شهر هوشمند در قم داشته باشد.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار