مدیرکل بهزیستی استان قم:
مدیرکل بهزیستی استان قم گفت: 50 درصد معلولیت‌ها در جامعه ژنتیکی است که در این راستا 6 مرکز مشاوره پزشکی ژنتیک به زوج‌های جوان آموزش‌های مناسب ارائه می‌دهد.
کد خبر: ۳۶۱۶۲۲
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵ 16 January 2017
به گزارش تابناک قم، رضا سلیقه با بیان اینکه معلولان در جامعه سهمی دارند، اظهار کرد: برای حضور معلولان در جامعه باید بستر مناسب شهری فراهم شود تا آنان نیز بتوانند مانند سایر افراد جامعه آمد و رفت داشته باشند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی همواره به عنوان مدافع حقوق معلولان در جامعه به شمار می‌رود، گفت: ما در استان قم پیگیر مناسب‌سازی سطح شهر برای حضور معلولان هستیم و در این راستا از مسوولان انتظار داریم به زودی پارک‌ها، اتوبوس‌ها، ساختمان‌ها و بانک‌ها مناسب‌سازی شود تا معلولان نیز بتوانند مانند یک شهروند عادی از حقوق خود بهره ببرند.

مدیرکل بهزیستی استان قم با تأکید بر اینکه معلولان هم یک شهروند محسوب می‌شوند، عنوان کرد: معلول نیز باید به عنوان یک شهروند از حقوق شهروندی خود برخوردار شود و در این راستا لازم است غیر از بهزیستی سایر دستگاه‌ها نیز برای توانمندسازی معلولان مشارکت جدی داشته باشد.

وی با بیان اینکه 10 درصد جامعه ما را معلولان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: هر دستگاهی باید 10 درصد اعتبارات خود را به معلولان اختصاص دهد تا بتوانیم برای حضور آنان در جامعه بستر مناسب را فراهم کنیم.

سلیقه با تأکید بر اینکه آموزش و پیشگیری باید به صورت جدی دنبال کنیم، گفت: شمار بالایی از کسانی که دچار معلولیت شدند به دلیل برخی اتفاقات مانند تصادف، سقوط از بلندی، سانحه و... دچار معلولیت شدند که می توان با آموزش صحیح به مردم، معلولیت‌ها را در جامعه کاهش داد.

وی با اشاره به وجود معلولیت‌های ژنتیکی در جامعه، گفت: 50 درصد معلولیت‌هایی که در جامعه وجود دارد ژنتیکی است که در این راستا اداره کل بهزیستی قم نسبت به ایجاد 6 مرکز مشاوره پزشکی ژنتیک اقدام کرده است.

مدیرکل بهزیستی استان قم ادامه داد: مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج و بارداری برای زوج‌های جوان صورت می‌گیرد که در این راستا باید تأکید داشت که هرچه در مبحث آموزش و پیشگیری برنامه‌ریزی کرده و جامعه را آگاه کنیم هزینه‌های مربوط به درمان کاهش پیدا می‌کند.

وی با بیان اینکه سازمان بهزیستی حدود یک میلیارد تومان در ماه صرف مراکز شبانه‌روزی و مراکز نگهداری معلولان می‌کند، گفت: در حال حاضر 2 هزار مددجو در این مراکز نگهداری می‌شوند.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار