مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم:
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با اشاره به وضعیت نامطلوب یکی از ساختمان‌های این سازمان در شهر قم گفت: در صورت بروز زلزله نخستین ساختمانی که در شهر قم خراب می‌شود، ساختمان این سازمان است.
کد خبر: ۳۶۱۰۷۹
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۱ 15 January 2017
به گزارش تابناک قم، محمد گلفشان که به عنوان مهمان در جلسه شنبه شب شورای اسلامی شهر قم شرکت کرده بود،‌ در سخنانی با اشاره به قدمت جمعیت هلال احمر در شهر قم اظهار کرد: قدمت جمعیت هلال احمر در شهر قم به سال 47 باز می‌گردد که ساختمانی در کنار مدرسه علمیه دارالشفا به آن اختصاص یافت.

وی با اشاره به ایجاد ساختمانی در محدوده مسجد مقدس جمکران به منظور خدمت‌رسانی یادآور شد: امیدواریم به زودی این ساختمان به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه وضعیت یکی از ساختمان‌های این سازمان بسیار نامناسب است، خواستار کمک دولت به منظور رفع این مشکل شد و افزود: ساختمان جمعیت هلال احمر نخستین ساختمانی است که با زلزله خراب خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه در همه کشورهای دنیا، سازمان‌های هلال احمر و صلیب سرخ از حمایت‌های مدیران شهری بهره‌مند هستند، ادامه داد: زمین نخستین بنای جمعیت هلال احمر استان قم نیز از سوی انجمن شهر به آن اهدا شد.

گلفشان با بیان اینکه باید تفاهم میان مجموعه شهرداری قم و هلال احمر افزایش یابد، گفت: این سازمان همواره مورد توجه اعضای شورا و شهرداری قم بوده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر استان قم به صورت هیأت مدیره‌ای اداره می‌شود،‌ خاطرنشان کرد: در حال حاضر شخصیت‌های برجسته‌ای چون آیت‌الله اعرافی، حجت‌الاسلام بنایی و مهندس بهشتی در هیأت مدیره این سازمان حضور دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم با بیان اینکه خدمات این جمعیت با هزینه‌ای نازل و با استفاده از توان داوطلبان انجام می‌شود،‌ یادآور شد: در ایام اربعین حسینی حدود ۷۳ هزار مورد ویزیت در 6 موکب دایرشده از سوی این جمعیت انجام شد.

وی با اشاره به طرح‌هایی که در آینده‌ای نزدیک از سوی این سازمان در استان قم به بهره‌برداری خواهد رسید، از پایگاه امدادی شهر جعفریه به عنوان یکی از این طرح‌ها یاد کرد و افزود: در دهه فجر شاهد افتتاح این پایگاه خواهیم بود و علاوه بر این به دنبال توسعه پایگاه‌های امدادی در شهرهای کهک و دستجرد هستیم.

گلفشان از مرکز آموزش تخصصی این سازمان به عنوان یکی دیگر از طرح‌هایی یاد کرد که در ایام دهه فجر افتتاح خواهد شد. و افزود: این مرکز می‌تواند ۱۰ قلاده سگ امدادگر را نگه‌داری کند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان قم از تاسیس دو سوله امدادی در منطقه سلفچگان خبر داد و افزود: در صورت رفع شدن مشکل آبرسانی به این دو سوله،‌ آنها نیز در ایام دهه فجر به بهره‌برداری خواهند رسید.

گلفشان با اشاره به برنامه جمعیت هلال احمر استان قم در آموزش جوانان داوطلب ادامه داد: در این زمینه طرح آموزش خانه به خانه را در دستور کار داریم که از منطقه پردیسان و شهرک مهدیه آغاز خواهد شد و در سایر نقاط شهر نیز ادامه خواهد یافت.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار