بازی‌های رایانه‌ای خشن به تدریج عوارض و آسیب‌های نامطلوبی از نظر روحی و جسمی به کودکان و نوجوانان وارد می‌آورد.
کد خبر: ۳۶۱۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۷ 15 January 2017
به گزارش تابناک قم، استاد حوزه و دانشگاه و عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه با اشاره به این‌که افراط در انجام بازی‌های رایانه‌ای به ویژه بازی‌های خشن به شدت آسیب‌زاست، افزود: در حال حاضر در میان گروهی از کودکان و نوجوانان، استفاده‌های بیش از حد و غیرضروری از فضای مجازی و به ویژه ابزارهای تکنولوژیک همچون رایانه، تبلت و تلفن همراه صورت می‌گیرد که باید جلوی این روند فزاینده به دلیل آسیب‌زا بودنش گرفته شود.

حجت‌الاسلام «سیدیاسر حسینی» اظهار کرد: یکی از این آسیب‌ها که خیلی هم مهم و خطرناک است، آسیب‌های فیزیکال است که از نظر پزشکی به جسم و به‌خصوص چشم بچه‌ها آسیب می‌زند یا این‌که در درازمدت آنان را دچار کمردرد می‌کند؛ چرا که چند ساعت به صورت قوز کرده پشت رایانه می‌نشینند و همین مسأله به جسم آن‌ها آسیب می‌زند.

عضو انجمن تعلیم و تربیت اسلامی حوزه علمیه قم گفت: حضور بیش از حد نسل جدید در فضای مجازی به خصوص بازی‌های رایانه‌ای در حالی است که بچه‌ها در سنین کودکی و نوجوانی باید به بازی و تفریح و فعالیت بدنی که به آن نیاز دارند، بپردازند، چرا که همین‌ها موجب رشد آن‌ها شده اما تمرکز بیش از حد بر تبلت و تلفن همراه هوشمند و رایانه، مانع از چنین رشدی برای آن‌ها می‌شود.

وی تأکید کرد: این مسأله در درمازمدت منجر به چاقی و بروز سوءتغذیه و ضعف چشم و ناتوانی‌های دیگر بدنی و جسمی در آن‌ها می‌شود.

حجت‌الاسلام حسینی با اشاره به برخی عوارض روحی و روانی این مسأله اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای و تبلتی و اندرویدی، وقت بسیاری از کودک و نوجوان را می‌گیرد و به همین نسبت فرصت ارتباط او را با محیط بیرون به حداقل ممکن می‌رساند.

وی ادامه داد: به همین دلیل میزان یادگیری و رشد اجتماعی و کنش‌های اجتماعی‌ فرد کاهش پیدا می‌کند. این در حالی است که او باید کنش مطلوب در محیط اجتماع خود داشته باشد تا شخصیتش رشد پیدا کند و بتواند در آینده برای جامعه‌اش نقش‌آفرین باشد.

منبع: همشهری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار