معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) از اعطای وام آسان پرداخت به مدد جویان کمیته امداد خبر داد.
کد خبر: ۳۶۰۵۸۵
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۵ 15 January 2017
به گزارش تابناک قم، تلخابی معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) با اشاره به طرح آموزش‌های مهارتی کمیته امداد امام خمینی(ره)گفت: کمیته امداد با رویکرد توانمندسازی و کاهش مددجویان تحت پوشش، به ایجاد اشتغال و ارائه برنامه‌های آموزشی مهارتی اهتمام دارد. 
 
وی بابیان اینکه 80 درصد از مستعدان اشتغال، زنان هستند، افزود: با توجه به شرایط اجتماعی و اقتصادی سخت زنان سرپرست خانوار، در نظر داریم با ایجاد شغل‌هایی در منزل و اعطای وام به آن‌ها، بتوانیم اشتغال آنان در خانه را فراهم کنیم. 
 
تلخابی شرایط اعطا وام به مددجویان را مورداشاره قرارداد و گفت: تعاملاتی میان بانک‌های عامل استان و کمیته امداد امام خمینی(ره) مبنی بر اعطا آسان وام به مددجویان صورت گرفته تا از زنان بی‌سرپرست برای اعطا تسهیلات تنها یک ضامن خواسته شود. 
 
وی با تأکید بر ضرورت توجه به زنان بی‌سرپرست یا بد سرپرست، تصریح کرد: داشتن ضامن برای زنان بی‌سرپرست امری مشکل است و شغل‌هایی که برای آن‌ها در جامعه نیز وجود دارد به‌گونه‌ای است که حداقل آسیب آن دوری از فرزندان و خانواده است. 
 
معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) استان قم با اشاره به‌رایگان بودن دوره‌های آموزش مهارت، گفت: در این طرح قرار است برای 1200 نفر برنامه آموزشی بلندمدت داشته باشیم تا با فراگیری مهارت‌های لازم بتوانند ضمن ایجاد درآمد، از کمک‌های مستقیم کمیته امداد خارج شوند. 
 
وی خاطرنشان کرد: تاکنون 850 نفر از خدمات آموزش‌های مهارتی بهره‌مند شده‌اند، این آموزش‌های بازار محور به‌منظور ایجاد شغل‌هایی در بخش‌های خدماتی، فنی، صنایع‌دستی، کشاورزی و دام‌پروری بوده است. 
 
تلخابی بابیان اینکه خدمات اشتغال و خودکفایی کمیته امداد به‌منظور جلوگیری افزایش تعداد مددجویان در نظر گرفته‌شده است، تصریح کرد: تسهیلات به مددجویان تک خدمتی نیز ‌به‌منظور راه‌اندازی کسب‌وکار، به‌صورت محدود اعطا می‌شود که میزان تسهیلات بلندمدت بسته به نیاز طرح کسب‌وکار  هست. 
 
وی با تأکید بر اینکه تسهیلات کمیته امداد به‌صورت قرض‌الحسنه است،گفت: این تسهیلات بدون سود و در صورت نیاز به توسعه کسب‌وکار و در قالب طرح‌های کارآفرینی به مددجویان کارفرما تا سقف 75 میلیون تومان برای به‌کارگماری سایر مددجویان پرداخت می‌شود. 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار