رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز در انرژی هسته‌ای خاصی که گداخت و جوش هسته‌ای است ضعفی نداریم، گفت: امروز قادر هستیم که با تغییرات در آبشارهای هسته‌ای اورانیوم را در هر درصدی غنی سازی کنیم.
کد خبر: ۳۶۰۵۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۲:۱۲ 15 January 2017
به گزارش تابناک قم، حجت‌الاسلام و‌المسلمین مجتبی ذوالنور در مراسم یادبود شهدای هسته‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز برگزار شد، اظهار داشت: هر چه داریم از شهدا داریم، شهدای ما نیاز به این یادواره‌ها نداشته بلکه ما نیاز به آن‌ها داریم.

وی افزود: زمانی که انقلاب به موفقیت دست یافت همه نظام سلطه برای نابودی انقلاب ما بسیج شد، در عرصه‌ای گسترده و عملیات روانی تبلیغات وسیعی را علیه ما شکل دادند. ما را بایکوت سیاسی و تحریم اقتصادی کردند که مردم ما امروز با آثار این تحریم‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جنگی ناخواسته و نابرابر را در مقیاسی وسیع بر مردم ما تحمیل کردند و همه دنیای استکبار با محوریت نظام سلطه پشت رژیم عراق صف‌آرایی کردند. روزهای ابتدایی جنگ و پیش از جنگ نقشه‌هایی تهیه و توزیع کرده و شهرهایی از کشور را در این نقشه قرار داده بودند.

ذوالنور تصریح کرد: صدام پیش از آغاز جنگ قرارداد الجزایر را پاره کرد و آن را برای همیشه مرده اعلام کرد و گفت یک هفته دیگر پاسخ ایران را در تهران می‌دهم، دشمنان سعی در تجزیه کشور ما داشتند اما عنصر مقدسی سبب نجات کشور در 8 سال جنگ نابرابر شد.

وی بیان کرد: امروز کشور ما در شبیه‌سازی ژنتیکی لب به لب کشورهای برتر دنیا کار می‌کند و در زمینه نانو در دنیا حرف‌هایی برای گفتن داریم، اگر نظام سلطه موشکی را به کشور ما شلیک کند، موشک‌های ما قلب اسرائیل را هدف می‌گیرد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز ما با دستان توانمند خودمان صنایع تبدیلی را تولید می‌کنیم، زمانی که دنیا به ما سوخت هسته‌ای ندادند دانشمندان ما با دستان پر توان خود همه راه‌ها را آسان کردند، امروز قادر هستیم که با تغییرات در آبشارهای هسته‌ای اورانیوم را در هر درصدی غنی‌سازی کنیم.

ذوالنور افزود: مردم ما شاعری هستند که اگر دیوان شعر آن‌ها پاره شد شعر جدید را می‌سرایند، اگر به مصلحتی وقفه‌ای ایجاد می‌شود در روز بازگشت با انرژی IR8 تولیدات خود را پیش می‌برید. امروز با رشدی که در دستیابی به انرژی‌های نو و پاک داریم بلندترین گام را برداشته‌ایم و وارد باشگاه دارندگان ITER شده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: امروز هر ضعفی که در مقوله هسته‌ای داشته باشیم در انرژی خاصی که گداخت و جوش هسته‌ای است ضعفی نداریم، تاثیر رادیواکتیوی در جوش هسته‌ای عمر کوتاهی دارد که نمی‌تواند ضرری برساند.

رئیس کمیته هسته‌ای مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: منبع انرژی جوش هسته‌ای اقیانوس‌هایی بی پایان است، برای ما پذیرش این محدودیت‌ها سخت است، یکی از شروط رهبر معظم انقلاب در مذاکرات هسته‌ای بسته شدن پرونده PMD بود تا اثبات کند که ایران در مسائل هسته‌ای انحرافی ندارد، ما از تلخی‌ها میوه شیرین می‌چینیم.

ذوالنور بیان کرد: دنیا را با وجود تحریم‌ها با پیشرفت خود متحیر کردیم که دلیل آن عنصر ایمان و ولایت مداری است، این عنصر را در ابتدای انقلاب، جنگ و عرصه‌های سازندگی شاهد بودیم که در همه دولت‌ها این مسئله مدنظر قرار گرفته است.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار