همزمان با سراسر کشور
طی مراسمی از طریق ویدئوکنفرانس و با حضور وزیر بهداشت و رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، 40 تخت روانپزشکی در استان قم به بهره برداری رسید. طی دو ماه آینده 15 تخت روانپزشکی کودکان در بیمارستان فرقانی افتتاح می شود.
کد خبر: ۳۶۰۵۵۳
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۵ - ۰۰:۲۴ 15 January 2017
به گزارش تابناک قم، در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، هزار تخت روانپزشکی در سراسر کشور مورد بهره برداری قرار گرفت که از این میان 40 تخت سهم استان قم بود.

مراسم افتتاح این تخت ها از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور دکتر قاضی زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی و همچنین دکتر ایرانی خواه رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم و دکتر مظفری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد.

در این مراسم دکتر قاضی زاده هاشمی طی سخنانی ابراز داشت: در طول ۲۰ سال گذشته تنها هزار تخت روانپزشکی ساخته شده و ما در کمتر از سه سال توانستیم ۱۰۰۰ تخت روانپزشکی  را تحویل دهیم.

وی افزود: در کشورهای دیگر در کنار یک فرد سرشناس و مشهور و سیاستمداران همیشه یک تیم روانشناس و روانپزشک حضور دارد که نشان دهنده اهمیت روح و روان در زندگی روزمره است.

وزیر بهداشت عنوان داشت: اگر مسئولین به مسائل روحی و روانی توجه بیشتری کنند جامعه هم آرامش بیشتری خواهند داشت.

وی با بیان اینکه افتتاح یک‌هزار تخت اعصاب روان در سراسر کشور معادل 20 سال کار است عنوان کرد: خوشبختانه یک‌هزار تخت در کمتر از 3سال ساخته و آماده شد.

دکتر قاضی زاده هاشمی ابراز امیدواری کرد: روزی فرا برسد که به جای افتتاح یک‌هزار تخت،  یک‌هزار تخت را تعطیل کنیم.

15 تخت روانپزشکی ویژه کودکان راه اندازی می شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم نیز در این مراسم گفت: در زمینه خدمات روانپزشکی متاسفانه با كمبودها و به نوعي مظلومیت و كم توجهي در سراسر کشور مواجه هستيم  و استان قم نیز از این وضعيت مستثنی نیست.

دکتر ابوالفضل ایرانی خواه عنوان داشت: 60 تخت روانپزشکی از گذشته در قم وجود داشته که فرسوده بوده اند و در قالب طرح تحول نظام سلامت این تخت ها بهسازی و فعال شدند.

وی ابراز داشت: همچنین با تلاش های صورت گرفته و در راستای اجرای طرح تحول نظام سلامت، 40 تخت جدید نیز در مجموعه بیمارستانی نکویی قم راه اندازی شد که تحولی بزرگ در این عرصه است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: نکته مهم این است که باید تخت های روانپزشکی در کنار دیگر بخش های بیمارستانی باشد و این امر هم در استان قم محقق شد و این 40 تخت مجهز با امکانات روز در دل بیمارستان جنرال نکویی افتتاح شدند، تا بيمار بستري در اين بخش اگر نياز درماني ديگري هم داشت در همان بيمارستان فراهم باشد.

وی با بیان اینکه با راه اندازی این تخت ها هنوز 100 تخت روانپزشکی دیگر نیز در قم نیاز داریم، تصریح کرد: همچنین طی دو ماه آینده نیز 15 تخت روانپزشکی کودکان در مجموعه بیمارستانی جدیدالتاسیس فرقانی نیز افتتاح می شود و امید است این نقطه شروعی برای تکمیل عقب ماندگی ها در این عرصه باشد.

دکتر ایرانی خواه گفت: برای راه اندازی این 40 تخت روانپزشکی750 میلیون تومان اعتبار صرف شده که از محل اعتبارات وزارت بهداشت در این زمینه بوده است.

پذیرش بیماران در بخش روانپزشکی جدید طبق تعرفه دولتی

در ادامه معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: راه اندازی این تخت های روانپزشکی تحول بزرگ و بسیار مهمی در توسعه خدمات رسانی به مردم خواهد بود.

مظفری بیان داشت: راه اندازی 40 تخت روانپزشکی در بیمارستان نکویی قم یکی از اقدامات بسیار مهم است که در راستای طرح تحول نظام سلامت اجرایی شد.

وی گفت: پذیرش بیماران بخش روانپزشکی به صورت عادی بوده و هزینه هایی که دریافت می شود 6 درصد و برای روستائیان 3 درصد خواهد بود.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: 100 تخت روانپزشکی هنوز در استان کمبود داریم که در این زمینه نیز برنامه ریزی کرده ایم و تا پایان امسال 15 تخت روانپزشکی ویژه کودکان در قم افتتاح می شود.

برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سعید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۶
ای کاش ۴۰۰۰ تخت بود شاید مشکلات کشور در اینده کمتر میشد و جماعتی از سلامت روانی برخوردار می شدند که اداره کشور را قبضه کرده اند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار