خطیب جمعه قم عنوان کرد:
همه دنیا بداند تمدید آیسا نقض برجام است، در این راستا مسئولان باید در مقابل آن مقاومت کنند، اگر این قانون ناقض به عمل برسد، ملت ایران در برابر آن خاموش نمی‌نشیند. آیت الله هاشمی در کنار حضرت امام حضور داشت، و در دوره رهبری مقام معظم رهبری همواره از ولایت فقیه دفاع می‌کرد.
کد خبر: ۳۵۹۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۰ 13 January 2017
به گزارش تابناک قم، آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در مصلی قدس برگزار شد، با تسلیت فقدان و ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی یار امام و همسنگر رهبری عنوان کرد: آیت الله هاشمی رفسنجانی در مدیریت های کلان کشور حضوری موثر داشت و دارای سابقه ممتد مبارزاتی بود.

امام جمعه قم افزود: ایشان خدمات ارزنده ای به کشور داشت و در راه مبارزات خود متحمل رنج های زیادی شد آیت الله هاشمی رفسنجانی از دل حوزه‌های علمیه برخاست و تا آخرین لحظه نیز این هویت حوزوی را حفظ کرد.

وی تصریح کرد: رحمت ورضوان را برای این عالم بزرگوار مسئلیت داریم آن چه که در صحنه تشییع برقرار شد نشان از قدردانی مردم و وجود یک ظرفیت بالنده در نظام و وحدت و ولایت مداری و و امنیت پایدار در جمهوری اسلامی بود.

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با بیان اینکه آیت الله هاشمی رفسنجانی در سال‌های زندگی خود در کنار حضرت امام حضور داشت، گفت: ایشان در دوره رهبری مقام معظم رهبری همواره از ولایت فقیه دفاع می‌کرد.

وی با بیان اینکه ملت قدردان خدمات ایشان است، افزود: مقام معظم رهبری در پیام تسلیت خود به رابطه عمیق و عاطفی با ایشان اشاره کردند.

آیت الله اعرافی بیان داشت: حضور مردم در مراسم تشییع پیکر آیت الله هاشمی رفسنجانی پیامی به همراه داشت که مسئولان باید قدردان ملت باشند و در زمینه رفع مشکلات معیشتی آنها تمام تلاش خود را به کار بگیرند و از طرفی مسئولان نیز باید به اصول انقلاب اسلامی پایبند باشند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه محور اندیشه الهی، اسلامی و ولایت را باید حفظ کنیم تأکید کرد: مردم شریف قم در 19 دی در محضر رهبر معظم انقلاب مشرف شدند امیدواریم حوزه و مسئولان به محورهای مهمی که ایشان اشاره کردند توجه کنیم.

خطیب جمعه قم با اشاره به مسئله برجام گفت: همه دنیا بداند تمدید آیسا نقض برجام است در این راستا مسئولان باید در مقابل آن مقاومت کنند اگر این قانون ناقض به عمل برسد، ملت ایران در برابر آن خاموش نمی‌نشیند و مسئولان باید با قاطعیت بایستند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه خانواده در زندگی اجتماعی، اخلاقی و ایمانی جامعه از اهمیت زیادی برخوردار است، گفت: امروز خانواده‌ها در معرض انواع آسیب‌ها و هجمه‌های فرهنگی قرار گرفته اند و هر روز شاهد هستیم که سن ازدواج افزایش پیدا کرده و آمار طلاق بیشتر می‌شود.

آیت الله اعرافی با اشاره به کاهش ازدواج‌ها و مشکلات ناشی از کاهش نرخ رشد جمعیت بیان کرد: این وضعیت ما را در معرض خطر بزرگی قرار داده است و اگر معالجه نشود در آینده مشکل اساسی خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه در قم آمار درخواست طلاق در 9 ماه امسال افزایش یافته است، بیان کرد: این‌ها زنگ‌های خطری است که به صدا درآمده است و همه مسؤولان و مردم باید هوشیار باشند و نسبت به مقوله خانواده اهتمام بیشتری داشته باشند.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:

https://telegram.me/www_tabnakqom_ir

https://telegram.me/joinchat/AAAAAEBGvgGdXHQWdwFDDA

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار