مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم خبر داد
مديرعامل سازمان زيباسازي شهرداري قم از ساخت المان هويت ديني با نام نيايش خبر داد.
کد خبر: ۳۵۹۰۶۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۰ 11 January 2017
به گزارش تابناک قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، وحید وزیری راد با بیان اینکه از دیدگاه اسلام، کار عبادت است و سعی برای کسب روزی نه تنها دنیاپرستی نیست، بلکه جهاد در راه خداوند سبحان محسوب می‌شود، افزود: طرح اولیه این المان از هویت اسلامی – ایرانی شکر، نیایش، کار و تلاش گرفته شده است.

وی تصریح کرد:این اثر هنری ترکیب شده از دو فرم نوری و رنگ‌های متنوع با الهام از خلوص و بی گناهی و نشان ایمان و نجابت کشاورزان و تداعی کننده از خود گذشتگی‌های این قشر زحمت کش است.

مدیرعامل سازمان زیباسازی شهرداری قم با بیان اینکه یکی از آداب دعا و نیایش، بلند کردن دست‌ها به سوی آسمان است اظهار کرد: کشاورزان سرمایه‌های بی‌بدیل جامعه در عرصه تولید و کار به شمار می‌روند و همواره بابت نعمت‌های خداوند متعال دست به دعا و نگاهشان به باران رحمت پروردگار است.

وی با بیان اینکه کشاورزان نقش مهمی در استقلال اقتصادی هر کشور دارند و قدردانی از آنها نشانه ارج نهادن به جایگاه تلاش و زحمت برای کسب روزی حلال در جامعه اسلامی ایران است، افزود: در بسیاری از احادیث و روایات دینی، شأن کارگر همانند کسی است که به عبادت خدا مشغول است.

وزیری‌راد افزود: پیامبر اکرم(ص) نیز خود کار می‌کرد و پیوسته به مسلمانان سفارش می‌فرمود که برای تأمین و اداره زندگی خود کار کنند و دست از تلاش بر ندارند.

وی گفت: به همین منظور سازمان زیباسازی با هنرمندی مهندسان و طراحان امور شهری، در میدان کشاورز قم المان نوری نیایش را به منظور تجلیل از مقام کشاورزان اجرا کرده است.

وزیری‌راد در خصوص اهداف سازمان زیباسازی اظهار کرد: این مجموعه با هدف بررسی و ساماندهی سیما و منظر شهری و بالا بردن توانمندی هنرمندان در طراحی فضاها و المان‌ها و اجرای طرح توسط هنرمندان فعالیت خود را آغاز کرده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار