مراجع تقلید و آیات عظام با صدور پیامهای جداگانه، رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام را تسلیت گفتند.
کد خبر: ۳۵۷۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۶ 09 January 2017
به گزارش تابناک قم، درپی رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، مراجع تقلید عظام با صدور پیام های جداگانه ای درگذشت این شخصیت ممتاز انقلاب را تسلیت گفتند.

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی هرگز صحنه انقلاب را ترک نکرد

آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

با نهایت تأسف خبر فقدان ناگهانى مجاهد نستوه مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین آقاى هاشمى رفسنجانى را دریافت داشتم. اینجانب ایشان را از آن زمان که در حوزه‌ درسى ما شرکت داشت به خوبى مى‌شناختم. مردى بسیار جدّى، باهوش، شجاع و صاحب اراده بود.

سال‌ها در خدمت امام راحل(ره) فداکارى کرد و بعد از ایشان نیز دائماً در صحنه انقلاب بود. مشکلات مختلفى را پشت سر گذاشت ولى این مشکلات هرگز سبب نشد که صحنه را ترک کند.

اینجانب درگذشت این یار وفادار انقلاب را به همه هموطنان ایرانى و به‌ویژه بازماندگان آن فقید سعید تسلیت مى‌گویم و غفران الهى را براى او و همه‌ ما از خداوند مى‌طلبم.

وفاداری آیت‌الله هاشمی به‌نظام تا آخرین لحظات دوام داشت

آیت‌الله نوری همدانی نیز با صدور پیامی درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح زیر است:

بسمه الله الرحمن الرحیم

خبر ناگوار ارتحال عالم مجاهد و مبارز نستوه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی سبب تألم شدید اینجانب شد.

سوابق درخشان وی با توجه به زحمات فراوانی که درراه به ثمر نشستن انقلاب و ارتباط بسیار وسیعی که با امام رضوان‌الله علیه داشته و خدمات وی به مردم متعهد ایران در پست‌هایی که به عهده گرفته بودند بر هیچ‌کس مخفی نیست. وفاداری او به انقلاب، امام و مقام معظم رهبری تا آخرین لحظات عمر همچنان دوام داشت.

اینجانب شخصاً در حوزه علمیه قم سابقه ممتدی با ایشان داشتم و از نزدیک شاهد مبارزات ایشان علیه رژیم شاهنشاهی بوده‌ام و امروز که با مشیت الهی آن برادر عزیز به لقاءالله پیوسته، ملت وفادار به امام و مقام معظم رهبری در تجلیل از مقام ایشان در تشییع‌جنازه و مجالسی که تشکیل خواهد شد شرکت خواهند کرد و یکبار دیگر وحدت، اتحاد خود و پشتیبانی از نظامی که با زحمات ملت شریف و امثال ایشان به وجود آمده است را در برابر چشم بدخواهان و تفرقه طلبان به نمایش خواهند گذاشت و بار دیگر دشمنان را ناامید خواهند ساخت.

اینجانب درگذشت این فقید سعید را به پیشگاه حضرت ولی‌عصر(عج) و مقام معظم رهبری و حوزه‌های علمیه و بیت معزی و به همه ملت شریف ایران تسلیت عرض می‌کنیم.

آیت‌الله هاشمی نقش ماندگاری در سازندگی و آبادی کشور داشتند

آیت‌الله سیدمحمد علی علوی گرگانی نیز پیام تسلیتی به مناسبت درگذشت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی صادر کرد.

متن پیام این مرجع تقلید به شرح ذیل است:

خبر درگذشت جناب مستطاب حضرت حجت‌الاسلام‌والمسلمین آقای شیخ علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی(ره) یار دیرین امام و رهبری و شخصیت زحمتکش و پرتلاش سال‌های طولانی قبل و بعد از انقلاب موجب تأثر و تألم اینجانب شد.

این عالم مجاهد و زحمتکش که در دوران قبل از انقلاب در مبارزات برعلیه دستگاه سلطنتی شاهنشاهی در کنار مرحوم آیت‌الله طالقانی و شهیدان بهشتی، مطهری و مفتح (رحمهم الله) و برخی دیگر از انقلابیون وفادار به امام خمینی (ره) سال‌ها رنج زندان را کشیدند، بعد از انقلاب نیز امام خمینی(ره) را تنها نگذاشته و در صحنه‌های مختلف و در رده‌های بالای انقلاب همچون ریاست مجلس شورای اسلامی و جانشین فرمانده کل قوا در زمان جنگ نقش‌آفرین و مؤثر بودند.

ایشان با هوشیاری و زحمات فراوان بعد از رحلت امام خمینی(ره) نیز در سازندگی و آبادی مملکت ایران نقش ماندگار ایفا کردند.

اینجانب این ضایعه را در درجه اول به امام زمان(ع) و به مقام معظم رهبری، همچنین به خانواده و بازماندگان آن مرحوم تسلیت گفته و امید است که خداوند با فضل و رحمت خود ایشان را مشمول عنایات وافره خود قرار دهد و شفاعت اجداد طاهرین شامل ایشان شود.

بهترین ابراز همدردی حرکت در مدار پیام رهبری است

همچنین آیت‌الله عبدالله جوادی آملی در پی درگذشت آیت الله هاشمی رفسنجانی یار دیرین امام (ره) پیام تسلیتی صادر کرد.

در این پیام آمده است: ارتحال استوانه انقلاب اسلامی، صحابه صالح، صابر و صادق امام راحل و امین امت، حضرت آیت‌الله هاشمی رفسنجانی را به محضر مبارک بقیه الله (عج)، رهبر محترم، ملت بزرگ ایران و خاندان شریف آن رحیل محبوب تسلیت عرض می‌نماییم.

در بخش دیگری از این پیام تصریح شده است: بهترین ابراز همدردی در این سانحه سنگین ملی و رخداد توان فرسا حفظ نظام اسلامی، تقویت ارکان، حرکت در مدار پیام رهبری است.

در بخش پایانی این پیام خاطرنشان شده است: امید آنکه رنج مدبرانه و کوشش خالصانه بیش از نیم قرن آن عزیز جهت احیای معاصر قرآن کریم و آثار دوده طه و یاسین ره توشه خوبی برای لقای خدای سبحان باشد.

آیت‌الله هاشمی در حفظ اعتدال و آرامش جامعه تلاش بسیاری کرد

آیت الله صافی گلپایگانی نیز در پیامی ارتحال آیت الله هاشمی رفسنجانی را تسلیت گفت.

در این پیام آمده است: درگذشت عالم مجاهد مرحوم حجت الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی رحمت الله علیه، سبب تأثر و تأسّف گردید.

در بخش دیگری از این پیام با بیان اینکه آن فقید سعید، سالیان سال در سنگرهای مختلف انقلاب اسلامی، در حدّ توان انجام وظیفه نمود و در حفظ اعتدال و آرامش جامعه و رفاه مردم، به توفیقاتی نائل گردید تصریح شده است: حضور ولائی آن مرحوم در حرمین شریفین و اعلام مواضع محکم مذهبی و دینی در آن مکان مقدّس در خاطره‌ها همیشه باقی خواهد ماند.

در بخش پایانی این پیام خاطرنشان شده است: فقدان آن عالم بزرگوار را به همه علاقه‌مندان و بیت محترم ایشان تسلیت گفته، برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان، صبر جمیل و اجر جزیل از خداوند متعال مسئلت دارم.


برای پیوستن به کانال رسمی تابناک قم در تلگرام میتوانید از لینک های زیر استفاده نمایید:



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار