در سالروز ولادت امام حسن عسکری(ع)
شهر مقدس قم و بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت(س) حضرت فاطمه معصومه(س) در سالروز ولادت با سعادت یازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت امام حسن عسکری(ع) غرق در نور و سرور است.
کد خبر: ۳۵۶۱۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۵ 07 January 2017
به گزارش تابناک قم، حرم مطهر حضرت معصومه(س) امروز مملو از عاشقان و ارادتمندانی است که برای عرض تبریک و تهنیت به مناسبت ولادت امام حسن عسکری(ع) به این مکان مقدس مشرف شده اند.

مردم از نقاط مختلف استان قم و برخی شهرهای همجوار خود را به حرم مطهر حضرت معصومه(س) رسانده اند تا در این روز مبارک در جوار بارگاه ملکوتی این حضرت باشند و در آیین های جشن شرکت کنند.

حرم مطهر بانوی کرامت حال و هوای ویژه ای به خود گرفته و برنامه های جشن و سرور با مدیحه سرایی مداحان اهل بیت(ع) و قرائت ادعیه و همخوانی گروه های تواشیح در این مکان مقدس در حال برگزاری است.

خیابان های منتهی به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) آذین بندی شده و مردم با برپایی ایستگاه های صلواتی و پخش نقل و شیرینی جشن گرفته اند.

هزاران تن از نمازگزاران و زائران نیز از اقصی نقاط کشور در مسجد مقدس جمکران حضور یافته و به جشن و شادمانی می پردازند و سخنرانان آیین های جشن نیز در خصوص فضائل و ویژگی های شخصیتی و اجتماعی امام حسن عسکری(ع) سخنرانی می کنند.

آیین های جشن و سرور در بقاع متبرکه امامزادگان قم، دفتر رهبر معظم انقلاب در قم و بیوت مراجع عظام تقلید نیز برپا شده و نظیر همین جشن ها از سوی زائران غیرایرانی مقیم قم ترتیب یافته است و آن ها نیز با برگزاری آیین های مختلف نسبت به پیشوای یازدهم شیعیان ادای احترام می کنند. 

به نقل از ایرنا، شب گذشته نیز آیین باشکوهی به مناسبت میلاد باسعادت امام حسن عسکری(ع) در حرم نورانی حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران برگزار شد.

هم چنین جشن میلاد با سعادت امام حسن عسکری(ع) جمعه شب با حضور مراجع تقلید، رئیس دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی، علما، طلبه ها، مسئولان و قشرهای مختلف مردم در مسجد امام حسن عسکری(ع) قم ترتیب یافت.

امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الثانی سال 232 هجری قمری در شهر مدینه دیده به جهان گشود و در کودکی از پدر بزرگوارش امام هادی(ع) دهمین پیشوای شیعیان، سیره پیامبر(ص) و ائمه معصومین(ع) را فراگرفت و در چنین محیط معنوی، رشد و پرورش یافت و به مقام امامت رسید.

کنیه امام حسن عسکری(ع) «ابومحمد» است که با لقب های دیگر مانند خالص، زکی، سراج، تقی و عسکری نیز شناخته می شوند که هر یک از آنها، نشانه ای از کمالات وجودی آن حضرت محسوب می شود. «عسکری» از مشهورترین لقب های ایشان است.

امامت کوتاه امام حسن عسکری(ع) از دوره های سخت زندگی آن امام به شمار می رفت. خلفای بنی عباس همواره امامان معصوم(ع) را مانعی برای دستیابی به خواسته های نامشروع خود می دانستند، از این رو فشارهای زیادی بر امامان و پیروان آنها وارد می کردند.

حاکمان بنی عباس افرادی را که می خواستند با امام حسن عسکری(ع) ارتباط برقرار کنند، شکنجه می کردند و به زندان می انداختند. از این رو دوستداران و پیروان امام حسن عسکری(ع) به سختی می توانستند با امام یازدهم خود تماس و ارتباط برقرار کنند.

روشنگری امام حسن عسکری(ع) در میان مردم و پافشاری آن حضرت در راه حق و عدالت سبب کینه توزی و شدت عمل خلفای بنی عباس شد. از همین رو، آن امام بزرگوار را بارها زندانی کردند.

پیشوای یازدهم شیعیان، در فضای خفقان و استبداد، همواره با تدبیر و درایت در برابر حاکمان ظالم عباسی، ایستادگی کرد و برای حفظ اسلام اصیل و شیعیان، سختی های زیادی را به جان خرید.

سرانجام امام حسن عسکری(ع) در روز هشتم ربیع الاول سال 260 هجری قمری با زهر معتمد عباسی به شهادت رسید؛ مزار مطهر این امام همام در سامرا کنار مرقد مطهر پدرش امام هادی(ع) واقع شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار