کد خبر: ۳۵۵۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵ 04 January 2017
موضوع نظارت بر فعالیت مستأجران مکان‌های ورزشی وابسته به اداره کل ورزش و جوانان به بخش بازرسی اداره کل ورزش و جوانان استان قم باز می‌گردد.

انتقاد در مورد نظارت و خدمات مکان‌های ورزشی در قم که زیر نظر اداره ورزش و جوانان است بهانه گفت‌وگو با «علی خواجه بیاتی» مسئول دایره بازرسی این اداره کل شد. 

خواجه بیاتی با تأیید این‌که در برخی موارد کمبودهای فیزیکی و کمیتی داریم، تأکید کرد که رویکرد نظارتی بر مکان‌های ورزشی با قوت بیشتری دنبال می‌شود. 

گفت‌وگوی همشهری با وی را در ادامه بخوانید.

در مورد نظارت بر مکان‌های ورزشی انتقاد زیادی وجود دارد. پاسخ شما به این انتقادها چیست؟

با مشکلات موجود آشنا هستیم و تلاش می‌کنیم به تدریج همه مشکلات فعلی که بیان می‌شود را حل کنیم. هیچ سالن ورزشی در قم وجود ندارد که حداقل یک بار در ماه بازرسی نشود. بیشتر سالن‌های ما هر ماه ۲ بار بازرسی می‌شوند و گاهی این بازرسی ماهانه به ۳ بار می‌رسد اما رفع اشکال از آنها مشکلات خاص خود را دارد. 

اگر نگاهی نسبت به ۲ یا ۳ سال پیش داشته باشید می‌بینید که همه چیز تغییر کرده و مدیرکل ورزش استان هم نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات این مکان‌ها دارد. یکی از انتقادهای اخیر نسبت به مشکلات سالن نارنج در شهرک پردیسان بود. شیشه این سالن شکسته بود و هوای سرد به سالن وارد می‌شد. برای تعمیر آن به بالابر نیاز داشتیم. به طور کلی ما ۳ بالابر داریم که یکی از رده خارج شده و ۲ دستگاه دیگر را باید در سالن‌های مختلف استفاده کنیم. ۳ هفته درگیر تأمین بالابر بودیم و به تازگی این مشکل حل شد.

به مستأجر گفته‌ایم که باید بالابر را به سالن نارنج انتقاد دهد و مشکل را رفع کند. این سالن مشکل شکستگی در سرویس بهداشتی داشت که به مستأجر آن تذکر دادیم که زود‌تر این مشکل را برطرف کند. در زمینه تأمین آب آشامیدنی برای ورزشکاران، تقریبا همه سالن‌های ما آب سرد کن و آب شیرین کن دارند و مستأجران هم موظف هستند آب آشامیدنی مناسب در اختیار ورزشکاران قرار دهند اما موضوع لیوان یک بار مصرف برای نوشیدن آب جزو قرارداد ما نبوده و نمی‌توانیم مستأجر را بازخواست کنیم.

به طور کلی مشکلات فیزیکی سالن‌ها زمانی که در اختیار مستأجر است باید توسط مستأجر رفع شود یا اداره ورزش و جوانان؟

مستأجر باید هر آنچه سالم تحویل می‌گیرد را سالم هم تحویل بدهد. در مورد مشکلاتی که مشمول فرسودگی است هزینه‌های آن با اداره کل ورزش است مثل خرابی یا فرسودگی پمپ. ولی برخی مشکلات هست که باید آن را رفع کنیم برای مثال اداره کل ورزش باید سیستم گرمایشی را تعمیر کند و بودجه نیست. در این زمینه، موضوع اصلی بودجه است و اگر کار عقب می‌افتد به دلیل نبود اعتبار است اما به محض تأمین اعتبار کار انجام می‌شود.

وضعیت گرمایشی سالن شهید رضاییان به کجا رسید؟

با پیگیری‌های انجام شده، اعتبار لازم در نظر گرفته و مقرر شد برای این سالن دستگاه گرماساز خریداری شود. البته سیستم گرمایشی موتورخانه کنونی این سالن به طور موقت راه اندازی شده اما پاسخگوی نیاز سالن نیست و فقط برای مسابقه‌های رسمی مورد استفاده کامل قرار می‌گیرد اما با خرید گرماساز مشکل به طور کلی حل می‌شود. 

برخی از ورزشکاران نیز از سرقت وسایل خود در مکان‌های ورزشی گلایه دارند.  بیشتر سالن‌های ما دوربین گذاری شده است ولی برخی مجموعه‌ها نیاز به تقویت دارد. یک مجموعه ورزشی ۵ دوربین می‌خواهد و دیگری ۳۰ دوربین. بیشتر مکان‌های ورزشی ما به دوربین مدار بسته مجهزند و برخی از مکان‌های ورزشی مهم شهر به طور کامل با دوربین کنترل می‌شوند اما در بخش کمیت مشکلاتی داریم. برای مثال سالن فتح در جایی واقع شده که یک یا ۲ دوربین واقعا پاسخگو نیست. این‌ها اعتبار می‌خواهد. البته تأمین اعتبار در دستور کار است و به محض این‌که بودجه باشد برای تجهیز دوربین به تعداد کافی اقدام می‌کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار