با حضور دادستان کل کشور
آئین تودیع و معارفه دادستان قم با حضور دادستان کل کشور و برخی از مدیران استانی قم برگزار شد. مهدی کاهه که پیش از این در سمت معاون رئیس کل دادگستری قم مشغول خدمت بود به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قم معرفی شد.
کد خبر: ۳۵۴۴۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۲ 03 January 2017
به گزارش تابناک قم، مراسم تودیع دادستان سابق و معارفه دادستان جدید قم پیش از ظهر سه‌شنبه در سالن جلسات دادگستری کل استان برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام منتظری دادستان کل کشور، حجت الاسلام خلیلی رئیس کل دادگستری استان قم، سید مهدی صادقی استاندار، مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، ولی الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر و برخی دیگر از مسئولیان استانی حضور داشتند.

گفتنی است مصطفی برزگر گنجی که بیش از یک دهه سمت دادستانی قم را بر عهده داشت در دادسرای دیوان عالی کشور مسئولیت دیگری راعهده‌دار خواهد شد.

همچنین مهدی کاهه که پیش از این در سمت معاون رئیس کل دادگستری قم مشغول خدمت بوددر این مراسم به عنوان دادستان عمومی و انقلاب قم معرفی شد.

در ابتدای این مراسم رئیس دادگستری استان قم طی سخنانی آگاهی نسبت به شیوه ارتباط با دستگاه‌های اجرایی را از ویژگی‌های دادستان جدید عمومی و انقلاب قم دانست و گفت: استان قم در شرایطی ویژه قرار دارد که حفظ امنیت در این شرایط حائز اهمیت است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی با اشاره به اینکه حکم به حق نیازمند عالم بودن است، اضافه کرد: احکام بسیاری صادر می‌شود اما حکم عادلانه نیازمند عالم بودن در حوزه علم‌الوراثه است چراکه انسان بدون آگاهی در این حوزه حکمی باطل را مطرح می‌کند؛ انسان با تجلی کردن صفات الهی می‌تواند به علم‌الوراثه برسد به همین علت براساس گفته‌های بزرگان دینی فردی که قاضی می‌شود باید نسبت به اقامه نماز شب اهتمام جدی داشته باشد.

سید مهدی صادقی استاندار قم نیز بیان کرد: آقای گنجی غیر از وظایف فردی و سازمانی خود در بسیاری از برنامه‌هایی که جنبه مردمی و اجتماعی داشته مشارکت داشته‌اند و باکمال انگیزه و همت خدمت کرده‌اند.

در ادامه مراسم، مصطفی برزگر گنجی دادستان سابق قم گفت: زحمات دستگاه قضایی شبانه‌روزی است و کسی قبول نمی‌کند فردی که در دستگاه قضایی است، کار شخصی داشته باشد. هیچ شبی موبایل بنده خاموش نبود و همه کارها به‌عنوان وظیفه کوچکی بوده که انجام شد.

مهدی کاهه دادستان جدید قم، بابیان اینکه فرایند دادسرای ما در نظام حقوقی مبتنی بر یک سری اصول کیفی است، گفت: اصل عدالت، اصل سرعت و اصل قانونی بودن جرم اصولی هستند که باید مورد توجه قرار گیرند.

در این آیین که در معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری قم برگزار شد، حکم دادستانی قم از سوی حجت الاسلام والمسلمین محمد جعفر منتظری دادستان کل کشور به مهدی کاهه ارائه شد و با اهداء لوح و هدایایی از زحمات مصطفی برزگر گنجی دادستان پیشین قم تجلیل شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار