محل تشییع پیکر مطهر آیت‌الله حاج شیخ محمدعلی شرعی مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم از شهر مقدس قم به مشهدمقدس تغییر یافت.
کد خبر: ۳۵۳۴۰۴
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶ 02 January 2017
به گزارش تابناک قم، محل تشییع پیکر آیت‌الله شرعی از قم به مشهد تغییر یافت و صبح روز سه‌شنبه، ۱۴ دی ساعت 9 صبح در مشهد مقدس از خیابان خسروی جنب باب الجواد (ع) مسجد ملاحیدر به سمت حرم مطهر برگزار خواهد شد. 

پیش‌تر اعلام شده بود که مراسم تشییع و تدفین پیکر ابوالشهید آیت‌الله محمدعلی شرعی موسس حوزه‌های علمیه خواهران، روز سه ‌شنبه 14 دی‌ ماه ساعت 14:30 از مسجد امام حسن عسکری(ع) به سمت حرم مطهر فاطمه معصومه(س) برگزار خواهد شد.

حوزه علمیه خواهران اعلام کرده که مجلس ختمی همان روز ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۰:۳۰در مشهد مقدس خیابان آخوند خراسانی، حسینیه تهرانی‌ها و همچنین مجلس ختمی در استان قم پنج شنبه 16 دی ماه بعد از نماز مغرب و عشاء در مسجد امام حسن عسکری برگزار خواهد شد.

خلاصه ای از زندگی نامه این عالم ربانی

آیت الله حاج شیخ محمد علی شرعی در اسفند ماه 1314خورشیدی در داراب فارس دیده به جهان گشود. پدرش مرحوم آیت الله حاج شیخ غلامحسین شرعی شیرازی از علمای بزرگ و مبارز آن نواحی محسوب می شد.

ایشان در طی سال های تحصیلی خود با بسیاری از شخصیت های علمی و سیاسی ارتباط داشت به گونه ای که دامنه ارتباطات مردمی آیت الله شرعی تا اقصی نقاط کشور گسترده بود و با هر قشر ارتباط فکری و عقیدتی داشت.

اعتقاد راسخ وی به حقانیت مکتب اهل بیت(ع) و پیروزی حق بر باطل در فرجام امور، تحقق آرمان های الهی و حفظ و گسترش ارزش های دینی، تلاش در هماهنگ سازی نیروهای طرفدار حق، ایجاد امکانات رفاهی و آموزشی برای آحاد مردم، تشویق و ترغیب قشرهای گوناگون به دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی، حفظ‌ و گسترش‌ دستاوردهای‌ انقلاب‌ اسلامی، توجه‌ به‌ توانایی‌ و استعداد زنان‌ در کسب‌ علوم‌ حوزوی‌ و لزوم‌ آموزش‌ علمی‌ و دینی‌ برای‌ آنان‌ و نیز ارائه‌ الگوی‌ عینی‌ در این‌ امر، از جمله خدمات گوناگون فرهنگی، علمی، سیاسی و اجتماعی و تربیتی این عالم فرزانه محسوب می شود.

آیت ‌الله‌ شرعی‌ برای‌ 2 دوره‌ به‌ عنوان‌ نماینده‌ مردم‌ قم‌ به‌ مجلس‌ شورای‌ اسلامی‌ راه‌ یافت. در دوره‌ اول‌ از اعضای‌ کمیسیون‌ دفاع‌ مجلس‌ بود و در طی‌ آن‌ دوره‌ اساسنامه‌ ارتش‌ و سپاه‌ را تدارک‌ دید و سعی‌ بلیغی‌ را برای‌ حفظ‌ و ارتقای‌ جایگاه‌ ولایت‌ فقیه‌ در اساسنامه‌ های‌ نیروهای‌ مسلح‌ بکار برد و در دوره دوم نمایندگی 23 هزار پرونده‌ راکد و جاری‌ را در طی‌ این‌ دوره‌ به‌ فرجام‌ رساند. 

آیت الله محمد علی شرعی مدیر سابق حوزه های علمیه خواهران و عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم روز یکشنبه 12 دی ماه جاری در سن 81 سالگی، در بیمارستان رضوی مشهد دعوت حق را لبیک گفت.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار