به مناسبت روز ملی حمل و نقل
به مناسبت 26 آذر ماه روز ملی حمل و نقل، هزار دستگاه تاكسي جديد از امروز به جاي تاكسي‌هاي فرسوده به ناوگان تاكسيراني شهر قم اضافه مي‌شود. همچنین 40 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان اتوبوسرانی شد.
کد خبر: ۳۴۶۹۲۱
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۴ 21 December 2016
به گزارش تابناک قم، همایش گرامیداشت روز ملی حمل و نقل با حضور جمعی از مدیران شهری در سالن همایش‌های شهرداری مرکز قم برگزار و در حاشیه این همایش از فعالان عرصه حمل و نقل با اهدای هدایایی تقدیر شد.

در این مراسم معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم طی سخنانی به همکاری دستگاه‌های مختلف استانی در راستای رفع مشکلات حمل و نقل و ترافیک اشاره کرد و افزود: امیدواریم با اختصاص اعتبارات مورد نیاز و تکمیل زیرساخت‌ها برای دوچرخه‌سوارها و عابرین پیاده اقدامات مطلوبی در سال‌های آینده انجام دهیم چراکه این ظرفیت‌ها می‌توانند مشکلات حمل و نقل و عمومی را کاهش دهند.

علیرضا قاری‌قرآن با اشاره به نیازهای مختلف حمل و نقلی در شهر قم اظهار داشت: یکی از نیازهای عمده نوسازی ناوگان اتوبوسرانی شهر قم است.

وی با اشاره به خصوصی‌سازی اتوبوسرانی در شهر قم از سال‌های گذشته افزود: امروز این موضوع به هشت سال رسیده و امروز ناوگان نیاز به نوسازی دارد.

معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهردار قم با اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته برای خرید ناوگان جدید گفت: دستگاه‌های موجود نیاز به نوسازی و تجهیز دارند، اقداماتی نیز در این زمینه انجام‌شده است که خرید 40 دستگاه اتوبوس ازجمله آن‌ها به شمار می‌رود، خرید 250 اتوبوس نیز در دستور کار قرار دارد.

به گفته وی موضوعی دیگری که سازمان اتوبوس‌رانی شهرداری قم این روزها پیگیری می‌کند، استفاده از سیستم «ای تی اس» در مدیریت رفت و آمد اتوبوس‌ها است که در کنار تغییراتی که در ترکیب خطوط اتوبوسرانی صورت گرفته وضعیت مطلوبی به وجود خواهد آورد.

قاری قرآن افزود: اتفاقاتی که در هیئت مدیره سازمان اتوبوسرانی شکل گرفت موجب شکل گیری اهتمام ویژه در امور رفاهی سازمان اتوبوسرانی شده است.

وی طرح نوسازی تاکسی‌های فرسوده را مورد توجه قرار داد و گفت: قم بیشترین آمار را از نظر میزان تاکسی‌های فرسوده  در مقایسه با سایر شهرها دارد همچنین بالاترین سطح ثبت‌نام را داشته است.

معاون شهردار قم خاطرنشان کرد: این طرح  از سال گذشته آغاز شده که امروز شاهد هزار دستگاه  تاکسی نو و جایگزین شده هستیم؛ طرح ساماندهی میدان 72 تن و بحث‌های خاصی که به‌طور ویژه در این میدان با آن مواجه هستیم نیز در دستور کار قرار دارد.

وی از ایجاد زیرساخت‌های لازم برای احداث دو پایانه شهری یاد کرد و ادامه داد: مجموعه اصلی پایانه‌ها به حواشی میدان 72 تن انتقال می‌یابد تا مشکلات اساسی این بخش رفع شود.

قاری‌قرآن ساماندهی اصلاح هندسی‌های مناطق، جهت‌دهی تابلو‌ها و تقویت مرکز هوشمند کنترل ترافیک به عنوان مرکز اصلی برنامه‌ریزی حوزه حمل و نقل و ترافیک را از اولویت‌های شهرداری قم دانست و عنوان کرد: تکمیل فاز نخست خط A مترو شهری قم برای انتقال مسافران از قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری به صورت ویژه مورد توجه قرار گرفته و آغاز حفاری خط B  مترو شهری قم در سه ماه آینده انجام می‌شود.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ali
|
United States
|
۲۲:۲۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۲
تیبا دوگانه سوز رو تاکسی کنید چون مصرف و هزینه هایش از سمند کمتر هست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار