با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت؛
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم از افتتاح بیمارستان فرقانی قم با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی خبر داد. این بیمارستان دارای ۱۱ اتاق عمل و ۲۰ تخت ICU است که چهار تخت از این تخت‌ها مجهز به دستگاه دیالیز است.
کد خبر: ۳۴۵۲۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۸ 18 December 2016
به گزارش تابناک قم، ابوالفضل ایرانی خواه با اشاره به افتتاح بیمارستان فرقانی قم گفت: این بیمارستان فردا 29 آذر ماه با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و قاضی‌زاده هاشمی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی افتتاح خواهد شد.

وی افزود: این بیمارستان در 27 هزار مترمربع زیربنا و با 350 تخت در 9 طبقه احداث شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: این بیمارستان دارای 11 اتاق عمل بوده و به عنوان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های استان به حساب می‌آید.

بیمارستان فرقانی قم افتتاح می‌شود/ ۱۱ اتاق عمل و ۲۰ تخت ICU در بیمارستان فرقانی

ایرانی خواه افزود: عملیات احداث این بیمارستان از 20 سال پیش آغاز شده بود که تا سال 93 متوقف بود که از سال 93 به بعد با تلاش‌های صورت گرفته شاهد افتتاح این پروژه عظیم درمانی هستیم.

170 میلیارد تومان برای ساخت و تجهیز بیمارستان فرقانی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم نیز با اشاره به راه‌اندازی بیمارستان فرقانی قم گفت: از زمانی که این دولت سر کار آمد تمامی تأکیدها بر اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام بود که بر این اساس اتمام عملیات عمرانی بیمارستان فرقانی نیز در دستور کار قرار گرفت.

علی‌اصغر اکرمی افزود: طبق موافقت‌نامه‌ها با سازمان برنامه و بودجه باید این پروژه تا سال 93 به اتمام می‌رسید اما به دلیل اینکه طی سال‌های قبل عملیات اجرایی آن متوقف بود عملاً امکان اتمام بیمارستان وجود نداشت.

وی گفت: با وجود اینکه این پروژه از سال 76 آغاز شده بود، در مدیریت جدید دانشگاه علوم پزشکی قم و در دولت یازدهم، برنامه بر این شد تا بتوانیم این پروژه عظیم را به اتمام برسانیم و به همین منظور از سازمان برنامه و بودجه موافقتی کسب شد تا بتوانند اعتبار اتمام این پروژه را هزینه کنند.

اکرمی بیان کرد: با توجه به محدودیت بودجه‌های دولتی امکان اتمام پروژه بیمارستان فرقانی از این طریق نبود و به همین منظور برای اخذ وام موافقت هیأت رئیسه و هیأت امنا کسب شد و نخستین اقساط وام در اسفند ماه سال 93 تحویل و عملیات اجرایی مجدد آغاز شد.

وی در خصوص هزینه‌های این بیمارستان گفت: از ابتدای ساخت این بیمارستان تاکنون 170 میلیارد تومان هزینه ساخت و تجهیز شده که 50 میلیارد تومان اعتبار آن از طریق وام بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: برای تجهیز این بیمارستان از بهترین تجهیزات پزشکی به‌روز استفاده شده و در خصوص تأمین نیروی انسانی این بیمارستان نیز بخشی از نیروها تأمین و بخشی دیگر با موافقت‌های صورت گرفته به‌زودی جذب می‌شوند.


اکرمی به مشخصات بیمارستان اشاره کرد و گفت: این بیمارستان در 27 هزار مترمربع زیربنا و با 350 تخت در 9 طبقه احداث شده که دارای واحدهای پشتیبانی از جمله استریل مرکزی، شستشوی البسه، آشپزخانه، موتورخانه فول ظرفیت و... است.

وی بیان کرد: بیمارستان فرقانی دارای 10 دستگاه آسانسور است که این آسانسورها به گونه‌ای طراحی شده که هر بخش آسانسور ویژه خود را دارد.

۱۱ اتاق عمل و ۲۰ تخت ICU در بیمارستان فرقانی

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: این بیمارستان دارای 11 اتاق عمل و 20 تخت ICU است که چهار تخت از این تخت‌ها مجهز به دستگاه دیالیز است، همچنین 18 تخت نیز ویژه NICU در این بیمارستان دایر شده است.

اکرمی گفت: بیمارستان فرقانی در 9 طبقه دایر شده که طبقه نهم آن دارای 24 سویت ویژه پزشکان خانم و آقا است که بتوانند با حضور در آنها به عنوان پزشک مقیم فعالیت کنند.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار