کد خبر: ۳۴۲۰۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۰۷ 11 December 2016
تیم صبای قم این‌روزها در لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور وضعیت خوبی ندارد و پنج باخت این تیم در 6 هفته اخیر لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور موجب شده تا یکی از با سابقه‌ترین تیم‌های تاریخ لیگ برتر در پرتگاه سقوط از این رقابت‌ها قرار بگیرد.

صبا با کسب یک عنوان سومی و دو مقام چهارمی لیگ برتر که بهترین عناوین این تیم در 15 دوره قبلی بازی‌های جام خلیج‌فارس محسوب می‌شوند، همچنین با یک قهرمانی و یک نایب‌قهرمانی در جام حذفی و سه دوره حضور در مسابقات لیگ قهرمانان باشگاه‌های آسیا از تیم‌های شناخته شده در فوتبال ایران و آسیا است اما اکنون این تیم یکی از کاندیداهای سقوط از لیگ برتر به دسته اول است.

صبا نهمین فصل حضور خود در لیگ برتر فوتبال ایران به عنوان نماینده استان قم را تجربه می‌کند اما این تیم چندین فصل متوالی است که از نظر مالی شرایط چندان مساعدی ندارد و گویا مسؤولان استان قم نیز آنچنان که باید و شاید به این تیم توجه و نگاهی ندارند.

وضعیت کنونی صبا در جدول رده‌بندی شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران نیز گویای مشکلاتی در این تیم است که خبرنگار فارس برای قرار گرفتن در جریان این موضوع به سراغ محمدرضا کشوری‌فرد مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی صبا رفت و با وی گفت‌وگو کرد.

در بازی با سپاهان شاهد تداوم روند ناکامی‌های صبا بودیم، علت این روند چیست؟

بازی با سپاهان با بدترین نتیجه این فصل برای ما تمام شد، متاسفانه تیم چهار هفته متوالی است که می‌بازد و در بازی با سپاهان هم اصلا شرایط خوبی نداشتیم، غیبت چند بازیکن کلیدی تیم و اجبار کادر فنی به تغییرات دوباره در چند پست موجب شد که در مقابل تیم سپاهان این نتیجه را بگیریم.

البته سپاهان تیم بسیار خوبی است و آنها از شرایط نامطلوب ما در هفته‌های اخیر خوب استفاده کردند و نتیجه نگرفتن خود در چند هفته را در این دیدار جبران کردند، با این حال الان فرصتی نیست که دست روی دست بگذاریم و به گذشته فکر کنیم، ما این هفته بازی سختی داریم و باید به فکر آن باشیم.

از بازی با نفت تهران و قرار گرفتن در مقابل علی دایی نگران نیستید؟

هر بازی شرایط خاص خود را دارد، ما در هفته‌های اخیر خوب نتیجه نمی‌گیریم چون مشکلات زیادی داریم، با این حال تمام سعی من به عنوان مدیرعامل باشگاه این است که در این شرایط حامی کادر فنی و بازیکنان تیم باشم، باید به تیم روحیه بدهیم و با آمادگی کامل برابر نفت قرار بگیریم.

دایی مربی بسیار بزرگی است و از اینکه یک سال کنار او بودیم و باشگاه صبا افتخار حضور وی در قم را داشت، بسیار خوشحالم، ما برای لیگ شانزدهم هم قرار بود با دایی همکاری کنیم اما مشکلاتی پیش آمد که این اتفاق رخ نداد ولی مقابل نفت تهران از پیش بازنده نیستیم و مطمئن باشید صبا برای جبران امتیازات از دست رفته و پایان دادن به نتایج اخیر، بازی خوبی ارائه می‌کند.

آیا مردم قم پیگیر نتایج صبا هستند؟

بله دقیقا، به دلیل اینکه تیم در جدول رده‌بندی لیگ برتر شرایط مناسبی ندارد، مردم قم مرتب چاره‌اندیشی برای خارج شدن از این وضعیت را از ما مطالبه می‌کنند اما واقعا مشکلات و محدودیت‌های زیادی داریم و از مردم و هواداران می‌خواهم که صبا را با توجه به وضع موجود و شرایط فعلی آن ارزیابی کرده و با دیگر تیم‌های لیگ مقایسه کنند.

وی ادامه داد: خوشحالم که مردم ورزش‌دوستان استان قم پیگیر وضعیت صبا در فصل جاری لیگ برتر فوتبال هستند اما باید اعتراف کنم که بر خلاف تصور، ما هیچ منبع مالی یا پولی نداریم که برای این تیم هزینه کنیم و برای کسب نتایج بهتر به تقویت تیم بپردازیم.

ظاهرا شما قراردادهای چندان سنگینی هم نسبت به سایر تیم‌ها نبسته‌اید؟

تیم صبای قم از نظر بودجه و هزینه اصلا قابل مقایسه با سایر تیم‌های حاضر در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال نیست، ما پائین‌ترین رقم قراردادها را بسته‌ایم، کمترین هزینه را انجام داده‌ایم و در واقع کم‌هزینه‌ترین تیم لیگ هستیم اما هیچ حمایتی از صبا نشده است.

ظاهرا مسوولان استان قم قصد کمک به صبا را ندارند؟

هیچ کس به ما پولی نداده که برای این تیم هزینه کنیم، حتی تیم پیش از آغاز فصل جاری لیگ برتر در آستانه انحلال بود اما با حمایت‌های معنوی استاندار قم، تیم را تشکیل دادیم و تا جایی که امکان داشت برای تیم وقت گذاشتیم و پیگیر رفع نیازهای تیم شدیم تا از لیگ عقب نمانیم.

مردم فکر می‌کنند ما پول داریم و کاری برای تیم انجام نمی‌دهیم، در حالی که هیچ یک از قول و قرارها برای پشتیبانی از این تیم عملی نشده، برخی معتقدند که از بودجه استان نباید به این تیم تزریق شود، در حالی که همه شاهدند که ما هیچ تیم خصوصی در لیگ برتر فوتبال ایران نداریم و همه تیم‌های لیگ از حمایت و منابع دولتی برخوردار هستند.

با این بی‌پولی برای نیم‌فصل چه فکری دارید؟

تیم صبای قم برای ورود به فصل جدید مسابقات لیگ برتر بیش از 15 بازیکن فصل گذشته خود را از دست داد چون ما پولی نداشتیم که آنها را حفظ کنیم، حتی همین الان هم شرایط مالی مناسبی نداریم و ممکن است در نیم‌فصل بازیکنان زیادی را از دست بدهیم.

چنانچه نتوانیم در نیم‌فصل نیمی از مبلغ قرارداد بازیکنان را پرداخت کنیم، خود به خود بازیکن ما آزاد می‌شود و می‌تواند به تیم دیگری برود، شرایط واقعا خوب نیست، کادر فنی به دلیل اینکه در آغاز فصل نتوانست بازیکنان مورد نظر خود را جذب کند الان با کمبود بازیکن مواجه است.

داستان بازیکن کردن عنایتی در خط دفاعی چست؟

اتفاقا این سئوالی که مردم به خصوص بعد از بازی با استقلال مرتب از ما می‌پرسند که چرا عنایتی در خط دفاعی بازی می‌کند؟ اینکه بازیکن بزرگ و مهاجم با تجربه‌ای مانند غلامرضا عنایتی در خط دفاعی به کار گرفته می‌شود و بسیاری از بازیکنان در پست‌های دیگر به تیم کمک می‌کنند، به دلیل این است که با کمبود بازیکن مواجه هستیم چون در آغاز فصل پول نداشتیم و نتوانستیم بازیکن بگیریم.

قبول دارم که تیم نتایج مطلوبی در هفته‌های اخیر لیگ برتر نمی‌گیرد، اما وقتی هیچ حمایتی نمی‌شویم واقعا باید چه اقدامی انجام بدهیم، در این شرایط شدید نیازمند برخورداری از پشتیبانی و حمایت مالی هستیم چون نیم‌فصل در حال فرا رسیدن است و هم باید بازیکنان مورد نیاز خود را بگیریم و هم اینکه باید به اعضای فعلی تیم دستمزد بدهیم.

به فکر تغییر در کادر فنی صبا نیفتاده‌اید؟

وقتی تیمی در این شرایط قرار می‌گیرد، نخستین چیزی که به ذهن همه می‌رسد این است که باید مربی تیم عوض شود اما به نظر من تغییر در کادر فنی تنها راه حل مشکلات صبا نیست، این کادر فنی واقعا شجاعت به خرج داد که در آغاز فصل تیمی را تحویل گرفت که نسبت به فصل گذشته متحول شده بود و باید از نو شکل می‌گرفت، تازه پول و حامی مالی هم نداشت.

ما باید تیم را در نیم‌فصل تقویت کنیم و دست کادر فنی برای انتخاب بازیکن باز باشد و دیگر با این کمبودهایی که در هفته‌های اخیر با آن دست به گریبان بودیم، مواجه نباشیم، مطمئنم صبا در این جایگاه جدول نخواهد ماند و ما به زودی روزهای خوب صبا را هم خواهیم دید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار