تیم‌های فوتبال صبای قم و سپاهان اصفهان در هفته سیزدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به قضاوت یکی از داوران با تجربه لیگ برابر یکدیگر صف‌آرایی می‌کنند.
کد خبر: ۳۴۰۱۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۴ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، یکی از حساس‌ترین دیدار‌های روز دوم بازی‌های هفته سیزدهم مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور عصر نوزدهمین روز آذر ماه بین صبای قم و مدافع عنوان قهرمانی پنج دوره بازی‌های جام خلیج‌فارس یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان برگزار می‌شود.

2 شکست متوالی سپاهان مقابل صبا / خاطرات بد اصفهانی‌ها از قم

تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در حالی این هفته به مصاف یکدیگر می‌روند که سپاهانی‌ها از بازی‌های دو فصل اخیر برابر صبای قم نتیجه خوبی نگرفته و خاطره خوشی ندارند و به همین خاطر با تمام توان برابر شاگردان عبدالصمد مرفاوی قرار می‌گیرند.

این دو تیم در بازی برگشت چهاردهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل 94 – 1393 در قم برابر یکدیگر صف‌آرایی کردند و در نهایت این تیم فوتبال صبای قم بود که توانست در هفته بیست و چهارم لیگ چهاردهم جام خلیج فارس با حساب دو بر صفر سپاهان را مغلوب کند.

صبای قم در آن بازی تا دقیقه 60 با تساوی بدون گل در مقابل فولاد مبارکه سپاهان اصفهان به کار خود ادامه می‌داد تا اینکه رحمان احمدی دروازه‌بان تیم سپاهان از بازی اخراج شد و بعد از 10 نفره شدن تیم میهمان، این صبای قم بود که با گل‌های جلال‌الدین علی‌محمدی و ایوب کلانتری حریف را با دو گل از پیش‌رو برداشت.

البته باختی که فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در هفته بیست و چهارم لیگ چهاردهم در ورزشگاه یادگار امام قم برابر تیم صبا پذیرفت شوک بزرگ و به موقعی بود و رقیب مطرح اصفهانی بعد از آن با کسب 6 پیروزی متوالی توانست عنوان قهرمانی لیگ چهاردهم را به خود اختصاص بدهد.

پیروزی صبا با دایی و اخراج فرکی از سپاهان

سپس بازی حساس دو تیم از هفته هفتم مسابقات پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در فصل 95 – 1395 سال گذشته در قم برگزار شد، دیداری که حسین فرکی سرمربی وقت تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از انجام آن در قم و برابر تیم صبا ابراز نگرانی کرد و در نشست خبری پیش از آن دیدار به صراحت اعلام کرد که خاطره خوشی از بازی برگشت لیگ چهاردهم در قم ندارد و از قضا در هفته هفتم لیگ پانزدهم بار دیگر در قم شکست خورد.

صبای قم در بازی نیم‌فصل نخست بازی‌های پانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور با هدایت علی دایی در ورزشگاه یادگار امام قم میزبان تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بود و در حالی که در آن مقطع از 6 بازی خود چهار تساوی، یک برد و یک باخت کسب کرده بود، در حضور تماشاگران قمی سپاهان را شکست داد.

صبای قم با برتری یک بر صفر در دیدار خانگی برابر سپاهان اصفهان در هفته هفتم لیگ پانزدهم، جهشی بسیار موفق در مسیر صعود به جمع مدعیان قهرمانی لیگ داشت، در حالی که جلال‌الدین علی‌محمدی در آن بازی زننده تک گل سه امتیازی تیم صبای قم برابر سپاهان بود.

2 برد و 2 تساوی نتیجه بازی‌های صبا با سپاهان در لیگ‌های چهاردهم و پانزدهم

البته بازی صبا و سپاهان در نیم‌فصل دوم لیگ پانزدهم فوتبال باشگاه‌های برتر ایران، در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید، در شرایطی که ایگور استیماچ کروات جایگزین حسین فرکی شده بود و علی دایی همچنان هدایت صبای قم را بر عهده داشت و سرانجام با صبا در مکان هفتم لیگ پانزدهم ایستاد.

در نیم‌فصل نخست بازی‌های چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور که عبدالصمد مرفاوی سرمربی صبای قم بود، نماینده فوتبال قم بار دیگر دست به کار بزرگی زد و در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان در دیداری از هفته هشتم لیگ برتر توانست سپاهان را با تساوی یک بر یک در مقابل هواداران این تیم متوقف کند.

بدین‌ترتیب صبای قم از چهار بازی اخیر در لیگ برتر مقابل تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان دو برد و دو تساوی یعنی هشت امتیاز در کارنامه دارد، در حالی که سهم سپاهانی‌ها دو امتیاز حاصل از دو تساوی خانگی مقابل صبای قم بوده و این بر جذابیت‌های بازی رو در روی دو تیم از هفته سیزدهم لیگ شانزدهم در روز جمعه نوزدهم آذر ماه در ورزشگاه نقش جهان خواهد افزود.

شاگردان ویسی روی نوار ناکامی / پرافتخارترین تیم لیگ در رتبه دهم جدول

تیم‌های فوتبال صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در سیزدهمین هفته لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران در حالی روز جمعه این هفته در اصفهان به مصاف یکدیگر می‌روند که در هفته‌های سپری شده از لیگ شانزدهم هرگز مطابق انتظار مدیران باشگاه و هواداران خودی نتیجه نگرفته‌اند.

البته اختلاف امتیازات صبای قم و فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در حال حاضر و تا پایان هفته دوازدهم لیگ برتر 6 امتیاز است و سپاهانی‌ها در جدول با ایستادن در جایگاه دهم رده‌بندی وضعیت بهتری از نماینده فوتبال قم دارند، اما انتظارات از تیمی که پنج دوره قهرمان لیگ برتر شده و پرافتخارترین تیم جام خلیج‌ فارس محسوب می‌شود، از تیم مورد هدایت سرمربی سابق صبا یعنی عبدالله ویسی برآورده نشده است.

فولاد مبارکه سپاهان اصفهان از 12 بازی قبل خود چهار پیروزی، سه تساوی، پنج باخت، 12 گل زده، 14 گل خورده، تفاضل گل منفی دو دارد و با کسب 15 امتیاز در بین 16 تیم حاضر در شانزدهمین دوره بازی‌های لیگ برتر فوتبال ایران در مکان دهم جای گرفته است.

صبا در جایگاه نازل چهاردهم / یک پیروزی صبا در 12 مسابقه

نماینده فوتبال استان قم نیز که سیزدهمین فصل حضور خود در بازی‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های ایران جام خلیج‌فارس را تجربه می‌کند، در حال حاضر با نگاهی به جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم از وضعیت خوبی برخوردار نیست و تداوم روند نتیجه‌گیری در هفته‌های اخیر موقعیت این تیم را به خطر می‌اندازد.

شاگردان عبدالصمد مرفاوی در تیم صبای قم از 12 بازی قبل تنها یک پیروزی در کارنامه دارند، 6 بار با حریفان خود مساوی کرده‌اند و البته پنج بار نیز برابر رقبای لیگ برتری در این فصل شکست خورده‌اند تا در بین 16 تیم در مکان چهاردهم جدول باشند و از تیم رده پانزدهم تنها بر حسب تفاضل گل بالاتر قرار بگیرند و اختلاف آنها با تیم آخر و رده شانزدهم جدول نیز تنها سه امتیاز باشد.

مهره‌های کلیدی صبای قم در ترکیب سپاهان

صبا در دو فصل اخیر از مصاف‌های داخل و خارج از خانه با تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان خاطرات خوشی دارد و گرفتن دو برد و دو تساوی از تیم سپاهان مدعی و مطرح کار هر تیمی نیست اما اکنون شرایط کمی متفاوت است و تدابیر مرفاوی و نوع عملکرد شاگردانش در این دیدار برای نتیجه گرفتن صبا اهمیت زیادی دارد.

از سوی دیگر نیز وضعیت کمی فرق کرده، زیرا دو بازیکن کلیدی صبای قم در آخرین مصاف آنها یعنی جلال‌الدین علی‌محمدی و فرید بهزادی‌کریمی که مهره‌های کلیدی نماینده فوتبال قم در لیگ پانزدهم بودند، به عضویت تیم فولاد مبارکه سپاهان اصفهان در آمده‌اند و این هفته برابر صبا، تیم سابق خودشان قرار می‌گیرند.

نگرانی صبا از رای کمیته انضباطی و اشتباهات داوری

آرایی که کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال این هفته برای حاشیه‌های اتفاق افتاده در دیدار صبای قم با استقلال تهران از هفته دوازدهم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور اعلام کرد، مجموعا به ضرر نماینده فوتبال قم بود و صبا در این دیدار علاوه بر اینکه بار دیگر با کمبود بازیکن مواجه است، از بابت اشکالات داوری نیز اضطراب دارد.

در هفته‌های اخیر بارها عبدالصمد مرفاوی سرمربی تیم فوتبال صبای قم از بابت اشتباهات داوران در بازی‌های حساس این تیم انتقاد شدیدی کرده و اکنون که تیمش در آستانه جدال حساس با فولاد مبارکه سپاهان اصفهان قرار دارد، یکی از نگرانی‌های وی این است که بار دیگر اشتباهات داوری و برخی اتفاقات غیر قابل پیش‌بینی در فوتبال ، همگی دست به دست هم بدهند تا صبا با ناکامی‌ مواجه شود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار