مدیرکل آموزش و پرورش استان قم با اشاره به ضرورت تغییر رویکرد اساسی و بنیادین در سیستم آموزشی کشور گفت: حذف کنکور از نظام آموزشی برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان ضروری است.
کد خبر: ۳۴۰۱۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۸:۰۱ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، حمید رضا شیخ الاسلام روز چهارشنبه در مراسم نواختن زنگ پژوهش در دبیرستان استعدادهای درخشان شهید شهریاری قم، اظهار داشت: شرکت دانش آموزان در آزمون سراسری جهت ورود به آموزش عالی در سال پایانی دوره متوسطه هجمه های روانی بسیار سنگینی را بر آنها و خانواده هایشان تحمیل می کند، که این مساله بر ارتقاء سطح علمی جامعه تاثیر نامطلوبی می گذارد.

وی گفت: در حال حاضر مطابق قوانین نظام آموزشی کشور خوشبختانه و یا متاسفانه ورود به دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی تنها از طریق پشت سر گذاشتن کنکور امکانپذیر است، ولی به به دلیل اثرهای مخربی که بر دانش آموزان کشور دارد، باید دعا کنیم هر چه زودتر از سیستم آموزشی بر داشته شود.

شیخ الاسلام همچنین با بیان اینکه تاکنون پروسه آموزش در کشور ما بر مبنای سطح دانش و یافته های علمی بسیار محدود انجام پذیرفته است، افزود: روشی که در آن آموزش فقط در فرایند شب امتحان صورت بگیرد، کاملا غلط است، و دانش آموزانی که این گونه آموزش می بینند، حتی اگر موفق به اخذ دیپلم شوند، نیز باز هم بیسواد محسوب می شوند، و در آینده نمی توانند خود را به عنوان یک فرد تحصیلکرده علمی در جامعه معرفی کنند.

وی در تبیین روش صحیح و نتیجه بخش آموزش بویژه در مقطع متوسطه گفت: آموزش صحیح و اصولی فرایندی است که در طول سال تحصیلی صورت می گیرد، از این رو دانش آموزی که 6 ساعت را در محیط آموزشی سپری می کند، چهار ساعت آن را باید به مطالعه و تحقیق بگذراند چرا که این امر تاثیر مثبتی بر بنیه علمیه او دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش قم همچنین با اشاره به تمرکز مجموعه آموزشی این استان بر روی بحث پژوهش، افزود: به همین علت زنگ پژوهش در بیشتر مدارس استان به صدا در می آید، و برنامه های مختلفی برای تبیین اهمیت این موضوع بسیار مهم میان دانش آموزان به اجرا گذاشته می شود.

شیخ الاسلام همچنین با اشاره به فراهم بودن تمامی ظرفیت های لازم برای پیشرفت روز افزون جایگاه علمی و آموزشی قم در کشور، گفت: هم اکنون فضاهای آموزشی قم و همچنین معلمان و دبیرانی که در مدارس این استان تدریس می کنند، نه تنها به لحاظ کیفی از همه استان های کشور وضعیت به مراتب بهتری دارند، حتی امکانات مدارس قم با مراکز دانشگاهی نیز قابل مقایسه نیست به نحوی که یک دبیر فیزیک در آموزش و پرورش قم خیلی قوی تر از یک استاد دانشگاه تدریس می نماید.

در این مراسم زنگ پژوهش به وسیله رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استانداری قم به صدا در آمد.

هفته پایانی آذر ماه طبق مصوبه شورای فرهنگ عمومی کشور به عنوان هفته پژوهش و فناوری نامگذاری شده است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار