دوره داوری درجه یک فوتبال از امروز با حضور داورانی از استان‌های مختلف کشور به میزبانی هیأت فوتبال استان قم آغاز به کار کرد.
کد خبر: ۳۴۰۰۹۹
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، استارت آغاز دوره داوری درجه یک فوتبال در حالی از امروز در سالن کنفرانس  مجموعه ورزشی جهان‌پهلوان تختی قم زده شد که در این دوره داورانی از استان‌های قم، مرکزی، آذربایجان‌شرقی، خوزستان ، فارس و سمنان حضور دارند.

همچنین حسین نجاتی کمک‌ داور بین‌المللی سابق فوتبال کشورمان و داور مطرح و سرشناس فوتبال استان قم که سال‌ها در سطح اول فوتبال باشگاهی کشور و همچنین میادین برون‌مرزی قضاوت کرده مسوولیت تدریس در این دوره داوری درجه یک را بر عهده دارد.

نجاتی که تخصص و مدرک کمک داوری بین‌المللی فوتبال را دارد، سال‌ها در میادین مختلف داخلی و برون مرزی پرچم‌دار داوران فوتبال استان قم در عرصه‌های مهم این رشته ورزشی پرطرفدار بود و اکنون تجارب ارزنده خود را با تدریس در این تخصص در اختیار داوران جوان فوتبال ایران می‌گذارد.

نجاتی هم‌اکنون یکی از ناظران مورد اعتماد فدراسیون فوتبال برای نظارت بر مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به شمار می‌رود و در دوازدهمین دوره مسابقات لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور به عنوان سرپرست تیم فوتبال صبای قم در جام خلیج‌ فارس نیز فعالیت کرده است.

اکنون داوران جوان فوتبال استان قم و دیگر استان‌ها در حالی که نجاتی در دوران بازنشستگی و پایان دوران داوری حرفه‌ای خود قرار دارد، از تجارب و اندوخته‌های سال‌ها داوری این چهره مطرح داوری فوتبال استان قم و کشورمان در کسوت مدرس داوران فوتبال ایران بهره می‌برند.

این در حالی است که پیش از این بارها دوره‌های متعدد آموزشی برای نیروی انسانی فعال در فوتبال استان قم در بخش‌های داوری و مربیگری با پیگیری هیات فوتبال برگزار شده و هم اکنون قم تعداد داوران زیادی در سطح اول فوتبال ایران و در لیگ‌های معتبر کشور دارد.

دیگر خبر از فوتبال قم این است که دوره دانش‌افزایی ویژه مربیان دارای مدرک A آسیا به میزبانی قم برگزار شد، در حالی که این دوره با هدف ارائه قوانین جدید توسط کمیته آموزشی فدراسیون فوتبال با تدریس مرتضی محصص برنامه‌ریزی شده و در هجدهمین روز آذر ماه در قم برگزار می‌شود.

در این دوره که از دوره‌های ضروری و اجباری فدراسیون محسوب می‌شود، تمامی مربیان دارای مدرک A از استان‌های قم و مرکزی به مدت یک روز زیر نظر مدرس فدراسیون آموزش می‌بینند، در حالی که واحد آموزش هیأت فوتبال استان قم نیز علاوه بر هماهنگی کامل با مربیان و مسئولین آموزشی فدراسیون، در راستای برگزاری این دوره، جلسه‌ای نیز با مسوولان آموزشی فدراسیون در قم برگزار کرده است.

دستور کار جلسه برگزار شده بین کمیته آموزش هیات فوتبال استان قم و فدراسیون فوتبال که در قسمتی از آن مربیان نیز حضور داشتند، تبیین قوانین جدید آموزشی و بررسی موارد و مشکلات موجود در راستای برگزاری دوره‌های آموزشی این رشته بود.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار