آیت‌الله نوری همدانی:
یکی از مراجع تقلید گفت: مسئله ولایت فقیه برای دوران غیبت امام روشن است، زیرا کسی باید جانشین امام از نظر مدیریت، شجاعت و فقاهت باشد.
کد خبر: ۳۴۰۰۹۸
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۶ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی ظهر امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم برگزار شد، با اشاره به آغاز امامت امام عصر(عج) اظهار کرد: مسئله امامت بسیار مهم است و از نخستین مسائل محسوب می‌شود، هر چیزی اساسی دارد و اساس اسلام اهل بیت(ع) است.

وی خاطرنشان کرد: باید حجت روی زمین وجود داشته باشد و نباید زمین از نظر حجت و امام خالی باشد، نخستین انسانی که خدا خلق می‌کند، امام است و آخرین فرد که قبض روح می‌شود، امام است، بنابراین وجود امام در سطح زمین برای جامعه بشری دارای اهمیت خاصی است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر حجتی روی زمین نباشد، زمین اهل خود را فرو می‌برد، گفت: این نظام بر محور وجود امام و رهبر مقدر شده است، امامت به معنای رهبری است که جامعه را به حرکت در می‌آورد و مسیر را نشان می‌دهد.

وی یادآور شد: پیامبران فراوانی نبی، رسول و پیام‌آور بودند، ولی امام نبودند، برخی مانند پیامبران اولوالعزم هم نبی و امام هستند.

آیت‌الله نوری همدانی با بیان اینکه امامت و نبوت دارای مراتبی است، گفت: هر فردی نمی‌تواند مقام امامت را بر عهده بگیرد، بلکه کسی که از ابتدا تا پایان عمر خود از خطا و گناه به دور باشد، می‌تواند امام باشد.

وی خاطرنشان کرد:‌ ائمه اطهار(ع) در دوران خود و غیبت راه را روشن کردند و نگذاشتند مردم گمراه شوند، در زمان غیبت، حضرت ولی عصر(عج) کسی را معین کرده و خداوند مردم را بی‌سرپرست نگذاشته است.

این مرجع تقلید تصریح کرد: مسئله ولایت فقیه برای دوران غیبت امام روشن است، زیرا کسی باید جانشین امام از نظر مدیریت، شجاعت و فقاهت باشد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار