معاون استاندار قم:
معاون امور عمرانی استانداری قم گفت: وقتی طرحی تهیه می شود ولی تامین مالی و تسهیلاتی در آن وجود نداشته باشند کار پیش نمی رود، در صورتی که طرح های شهری باید به صورت جامع برنامه ریزی شود تا به سرانجام برسد.
کد خبر: ۳۳۹۹۵۰
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۱ 07 December 2016
به گزارش تابناک قم، محسن بهشتی روز چهارشنبه در سی امین نشست تخصصی معاونین شهرسازی و معماری شهرداری های کلانشهرها در قم با اشاره به برنامه ششم توسعه تصریح کرد: مبنای حرکت توسعه شهری برنامه ششم است که باید با پیگیری در این حوزه بتوانیم طرح های تفصیلی جامعی را ارائه و نقش مهمی در این برنامه ایفا کنیم.

وی ادامه داد: کارهای خوبی در حوزه های مختلف شهری در استان ها صورت گرفته است که باید مطالبات جدی تر شود و از ظرفیت های نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای توسعه عمرانی بهره برد.

وی افزود: به موضوع اقتصاد شهری در مدیریت شهری پرداخته نشده است که باید شهرداری ها با اقدام هایی که انجام می دهند به درآمد پایدار دست پیدا کنند.

بهشتی ابراز داشت: رسیدن به اقتصاد شهری مطلوب کار سختی است و در تمام سال هایی که با رونق و رکود ساخت و ساز مواجه هستیم باید منابع مالی تامین شود و شهرداری در هر وضعیت رکود باید طرح های نیمه تمام را با تامین منابع به اتمام برساند و طرح های جدید را کمتر آغاز کند.

وی در ادامه افزود: باید به کلانشهرها اختیاراتی داده شود تا با استقلال بیشتر مدیریت شهرها را به پیش ببرند و مشکلات شهرسازی را رفع کنند.

بهشتی گفت: باید به سمتی حرکت کرد که شهرداری ها دارای اختیار باشند تا بتوانند بر اساس نگاه های جدید قوانین شهرسازی را تدوین کنند.

سی ‌امین نشست معاونین شهرسازی و معماری کلان شهرها و برخی مراکز استان ها به مدت دو روز در قم آغاز شد، در این نشست معاونین شهرسازی و معماری شهرداری های کلان شهرهای تهران، مشهد، کرج، اصفهان، شیراز، اهواز، قم و تبریز و استان های کرمانشاه، قزوین، همدان، مرکزی و سیستان و بلوچستان حضور دارند.

موضوع های قابل بحث در این نشست شامل ۶ سرفصل نحوه اقدام و عملیاتی کردن ماده ۲۲ قانون پیش فروش ساختمان مصوبه ۱۳۸۹، پیش بینی تدوین سند فرادستی برای تحقق شهر هوشمند، بافت های فرسوده شهری بسته های تشویقی و مطالبات شهرداری از دولت، ساختار جدید شهرداری ها در حوزه معماری و شهرسازی، بررسی و تحلیل روند برون سپاری در حوزه معاونت شهرسازی و معماری و بررسی و تصمیم گیری در مورد موضوع های پیشنهادی شهرداری مشهد و تبریز است.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار